Podnikajte s rozumom. Majte svoju stratégiu

Marketingová stratégia, ktorú využijete musí byť v súlade s výškou vašich prostriedkov.Marketingová stratégia, ktorú využijete musí byť v súlade s výškou vašich prostriedkov. Zdroj: photl.com

Nedarí sa vám v podnikaní tak ako by ste chceli? Neplnia sa ciele, ktoré ste si stanovili na začiatku podnikania? Možno ste si zvolili zlú marketingovú stratégiu.

Marketingová stratégia je proces, prostredníctvom ktorého sa zabezpečuje efektívne fungovanie podniku, teda podnik jej prostredníctvom  uskutočňuje svoje ciele. Výsledkom dobre zvolenej marketingovej stratégie je spokojnosť zákazníkov a ziskovosť firmy.

Stratégia využitia trhu

Medzi základné marketingové stratégie patrí stratégia využitia trhu, kde sa podnik snaží posilniť svoje postavenie na doterajších trhoch s doterajšími produktmi. Nevyvíja nové produkty a nerozširuje svoju ponuku na nové trhy. Zvýšenie odbytu chce dosiahnuť zvyšovaním výdavkov na reklamou, lepšími službami zákazníkom, konkurovaním cenou a zdokonaľovaním metód predaja.

Stratégia rozšírenia trhu

Stratégia rozšírenia trhu znamená, že podnik sa usiluje získať nové trhy pre doterajšie produkty, napríklad slovenský výrobca chce predávať svoje výrobky aj na českom trhu. Podnik bude musieť v tomto prípade zvýšiť výdavky v oblasti distribučnej a komunikačnej politiky.

Stratégia diferenciácie výrobkov

Oplatí sa využiť aj stratégiu diferenciácie výrobkov, ktorá je vhodná, keď chce podnik ponúkať nové výrobky na doterajších trhoch. Keď podnik zavádza na trh nový výrobok - inováciu, ktorú spotrebitelia nepoznajú, je vhodné, aby investoval do komunikačnej politiky, napríklad do reklamy. V tejto stratégii je veľmi dôležitý prieskum trhu. Ak by podnik prieskum trhu neuskutočnil, mohol by vyrobiť taký výrobok, o ktorý by spotrebitelia nemali záujem.

Stratégia diverzifikácie výrobkov

Posledná zo stratégií je stratégia diverzifikácie výrobkov aj trhov. Podnik sa na nových trhoch snaží presadiť novými výrobkami. Ide o útočnú stratégiu. Túto stratégiu využívajú najmä veľké a ekonomicky silné podniky. Náklady na vedu, výskum a vývoj nových výrobkov a tiež hľadanie nových distribučných ciest a propagáciu sú pre tieto podniky veľmi vysoké. Vysoké sú tiež náklady na detailný prieskum trhu, ktorý musí podnik vykonávať.

Z krátkodobého hľadiska sa táto stratégia javí ako stratová, pretože je veľmi nákladná. Z dlhodobého hľadiska však môže prinášať vysoký zisk. V poslednej dobe sa však objavuje veľmi veľa nových stratégií hlavne v oblasti reklamy a komunikácie so zákazníkmi, kde sa využíva v prvom rade internet. Sociálne siete, blogy, e-mailová komunikácia, to všetko sú veľmi rýchle a jednoduché spôsoby prezentovania sa.

Nech sa však na ceste za plnením svojich cieľov vydáte akýmkoľvek smerom, vždy pamätajte, že marketingová stratégia, ktorú využijete musí byť v súlade s výškou vašich prostriedkov a s rozsahom vašich možností.

Viac o téme: Podnikanie Stratégia Marketingová
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Mgr. Silvia Langermann; UK FSEV

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy