Nevhodný obsah na sociálnych sieťach vás môže stáť zamestnanie

Nevhodný obsah na sociálnych sieťach vás môže stáť zamestnanie.Nevhodný obsah na sociálnych sieťach vás môže stáť zamestnanie. Zdroj: thinkstock.com

Mnoho ľudí si neuvedomuje silu internetu a nedbajú o svoju online reputáciu. Prečítajte si niekoľko tipov, ako si udržiavať pozitívny imidž na internete a tak zlepšiť svoje šance v profesijnom živote.

Odlišný  imidž si na internete okolo seba vytvára človek, ktorý pracuje na bežných pracovných pozíciách a iný človek, ktorý zastáva manažérsku funkciu. Bežný človek si najčastejšie na sociálnych sieťach vytvára profil s vlastným menom, manažér si môže vytvoriť dva účty, jeden profesijný a druhý súkromný. Rozhodnutie je na ňom.

„V súkromných profiloch  ľudia stále častejšie používajú  fiktívne mená a e-mailové adresy, čim si viac chránia svoje súkromie a komunikujú len so svojimi skutočnými priateľmi, alebo si striktne dávajú pozor na dostupnosť svojho profilu a priateľov, ktorým sprístupnia svoj profil,“ hovorí Katarína Bobotová, country manager Grafton Recruitment Slovakia.

Personalisti si počas výberového procesu preverujú niektorých kandidátov aj na internete. Nepreverujú si však každého jedného. V takomto prípade by veľkú časť svojho pracovného dňa iba presurfovali na webe. Všetko závisí od času, ktorý má personalista k dispozícii na prijatie kandidáta.

„Ak má dostatok času, môže si preverovať ľudí, ktorých prijíma ako výrobných operátorov, ale tiež si môže a nemusí preveriť aj budúceho manažéra.  Je to veľmi individuálne,“ vysvetľuje Bobotová.

Stáva sa však aj to, že firma zamestnanca príjme do pracovného pomeru a on sa na sociálnych sieťach vyjadruje hanlivo o spoločnosti.

„V takýchto prípadoch netreba zabúdať, že prijatím do spoločnosti nie je všetkým dňom koniec a aj zamestnanec by si mal dávať pozor na to, čo zdieľa na sociálnych sieťach,“ povedala bobotová z Grafton Recruitment Slovakia.

Preto je vhodné dodržiavať zásady správania sa na internete, aby ste neprišli o prácu.

Prinášame vám základé pravidlá:

  1. Vyhľadajte svoje meno na Googli
    Ak si hľadáte novú prácu, nezabudnite si preveriť svoju online reputáciu prostredníctvom vyhľadávača Google. Zamerajte sa na nevhodné fotografie a príspevky, ktoré by vám mohli znížiť šance pri hľadaní novej práce. Aby ste vo vyhľadávači zobrazili objektívne výsledky, využite možnosť v záložke Nástroje. Tu je potrebné spustiť Súkromné prehliadanie. V tomto režime prehliadač nezaznamenáva históriu navštívených stránok a vyhľadávania, záznamy o prevzatých súboroch, údaje zadané do formulárov, cookies a dočasné internetové súbory.
     
  2. Vyhnite sa nevhodnému obsahu
    Dajte si pozor na to, čo „lajkujete“ a zdieľate na sociálnych sieťach. Ak si vaše meno spojí personalista alebo šéf s nevhodným obsahom, môže to ohroziť vašu budúcu pozíciu vo firme. Tento problém môžete čiastočne vyriešiť správnym nastavením súkromia, no ani to nie je zárukou, že sa k nemu nedostanú nepovolané osoby. Sociálne siete z času na čas menia svoje nastavenia – obsah, ktorý bol súkromný, ním už v budúcnosti nemusí byť. Ak si chcete na sociálnej sieti Facebook ochrániť svoje súkromie a mať kontrolu nad tým, čo vaši kamaráti zdieľajú s vami, alebo v akých príspevkoch vás označili, použite funkciu „Záznam o činnosti“ – Kontrola časovej osi, ktorá funguje ako záchytný filter. Vy si sami určíte, čo zverejníte na svojej nástenke.
     
  3. Vytvorte si profil na LinkedIn-e
    Až 66 % personalistov hľadá nových zamestnancov na sociálnej sieti LinkedIn. Sieť má takmer 277 miliónov registrovaných užívateľov a ich počet stále narastá. Ak si hľadáte zamestnanie alebo si chcete vybudovať vzťahy vo vašom profesijnom odvetví, rozhodne by ste nemali na tejto sieti chýbať.
     
  4. Sledujte firmu na sieťach
    Nielen váš budúci zamestnávateľ "profituje" z toho, že si vás môže preveriť na sociálnych sieťach, ale aj vy si môžete štýl komunikácie spoločnosti na sociálnych sieťach Facebook, LinkedIn alebo Twitter. Zistíte tak viac informácií o spoločnosti, o zaujímavých novinkách, ale zároveň si prečítate referencie od druhých ľudí, čo hovoria na spoločnosť, jej produkty alebo služby, poprípade, s čím sú nespokojní. Vaše „špehovanie“ však môže zanechať stopy na sociálnej sieti LinkedIn, kde sa príjemcovi zobrazuje, kto navštívil jeho profil.
Viac o téme: Zamestnanie Online Imidž Hľadanie Sociálne Práce Médiá Kandidáti Prostredie Internet Reputácia Personalisti
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: Grafton Recruitment Slovakia

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy