Zamestnanci sú viac inovatívni z domu. Yahoo si to nemyslí

Práca z domu v spoločnosti Yahoo už nie je možná.Práca z domu v spoločnosti Yahoo už nie je možná. Zdroj: photl.com

Marissa Mayer zaviedla od svojho nástupu na pozíciu šéfky Yahoo nové pravidlá. Robí všetko pre to, aby sa firma opäť dostala na výslnie veľkých spoločností. Jedným z posledných zmien bolo aj zavedenie pravidla, že všetci zamestnanci musia chodiť do práce. Práca z domu sa tak stala fikciou!

Počet zamestnancov, ktorí môžu pracovať z domu v amerických telekomunikačných firmách je okolo 16 percent. Nové reštrikcie zavádzané v tomto čase v Amerike sa snažia prinavrátiť svojich zamestnancov späť do kancelárii, aby zamestnanci začali viac spolupracovať medzi sebou a boli viac produktívni.

Každý zo zamestnancov spoločnosti Yahoo dostal informačný email v ktorom stálo: „Aby sme sa stali najlepším miestom pre prácu, komunikáciu a spoluprácu, je dôležité, aby sme pracovali „vedľa seba“. Je preto potrebné, aby všetci zamestnanci pracovali z kancelárie. Veľa dobrých nápadov prichádza práve zo stretnutí s kolegami, či už na chodbách, v kuchynke alebo počas obeda. Rýchlosť práce a kvalita sú často obetované, ak pracujeme z domu. Potrebujeme byť jedno Yahoo!, preto potrebujeme byť všetci fyzicky prítomný na jednom mieste.“

Nedávny výskum ukázal, že ľudia pracujúci z domu sú viac produktívni a inovatívni, ako ľudia pracujúci z kancelárie. Preto si vedenie firiem myslí, že ak prinútia zamestnancov chodiť pravidelne do kancelárie, prinesú si zo sebou aj staré návyky z práce z domu. Yahoo sa pravdepodobne opierala o zastaranú myšlienku, že spoločnosť získa viac od svojich zamestnancov, ak im obmedzí ich autonómiu.

O obmedzení môže hovoriť aj najmladší zamestnanec Yahoo Nick D´Aloise, študent strednej školy, ktorý ešte nemá 18 rokov. Aj ten musí chodiť do svojej kancelárie v londýnskej pobočke Yahoo, odkedy šéfka Marissa Mayer zakázala prácu z domu. Spoločnosť pracuje na tom, aby sa zamestnanci stretávali na jednom mieste, kde budú generovať lepšie nápady a kde sa budú navzájom podporovať v inovatívnych riešeniach. Dobré nápady však v zamestnancoch nemusíte vyvolať, len ak ich „posadíte“ na jedno miesto.

Prečo však spoločnosti spochybňujú prácu z domu? Podľa prieskumov, manažéri v kancelárii nestrácajú čas nad komunikáciou medzi zamestnancami tvárou-tvár, ale radšej uprednostňujú písanie správ. Svojich zamestnancov, ktorí pracujú z domu potom upodozrievajú z pracovnej nečinnosti.  Ako potom bude fungovať pracovný model, podľa ktorého budú musieť byť prítomný na pracovisku?

Ďalším dôvodom, prečo spoločnosti rušia „home office“, môže byť aj meranie výkonnosti zamestnancov pracujúcich z domu. Z prieskumov vyplýva, že ich nadriadení mali tendencie prisudzovať kvalitnú prácu tým ľuďom, ktorých mali po celú pracovnú dobu na očiach. A teda tím ľuďom, s ktorými mohli komunikovať a konzultovať pracovné výkony a úspechy.

Je pravda, že komunikácia medzi jednotlivými členmi tímu je dôležitejšia v technologických spoločnostiach, kde pracuje tím ľudí na navrhovaní kreatívnych riešení a práve ich každodenné stretnutia produkujú rýchlejšie nápady. Nesmieme však zabúdať na to, že veľa neúspešných technologických spoločností sa vybrali rovnakou cestou a tie úspešnejšie museli zájsť až za hranice. Museli prísť na to, ako zaviesť nový systém do zabehnutého pracovného kolotoča, ktorý by začal fungovať.

Po všetkých zmenách, spoločnosť Yahoo má momentálne 14-tisíc zamestnancov pracujúcich z kancelárie. Je však ťažké predstaviť si, že všetci pracovníci chcú byť inovatívni a pracovať na vytváraní procesov a produktov. Medzi zamestnancami sú ľudia pracujúci na oddelení servisu zo zákazníkmi či technickí pracovníci. Je možné chcieť od všetkých, aby pracovali na inovatívnych riešeniach?

Čo si myslíte o práci z domu a v kancelárii?

Viac o téme: Kancelária Domu Práca Yahoo Zamestnanci Office Z Home
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: articles.economictimes.indiatimes.com, allthingsd.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy