Firmy sa musia zmeniť, aby prilákali novú generáciu

Podniky musia prehodnotiť ciele, ak chcú prilákať miléniovú generáciu.Podniky musia prehodnotiť ciele, ak chcú prilákať miléniovú generáciu. Zdroj: thinkstock.com

Ľudia narodení po roku 1982 si myslia, že firmy by nemali pozerať iba na vlastné ciele a zisk, ale mali by sa viac zamerať na vzdelávanie a kariéru svojich zamestnancov. Najatraktívnejší zamestnávatelia sú pre tí, ktorých podnikajú v oblasti technológíí, médií a telekomunikácií.

Podniky by sa mali v 21. storočí zamerať na ľudí a ciele, nielen na produkty a zisky. Vyplýva to zo štvrtého miléniového prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte Millennial Survey 2015 v 29 krajinách sveta. Jeho výsledky naznačujú, že firmy sa budú musieť výrazne zmeniť, aby pritiahli a udržali si budúcu pracovnú silu.

Prieskum ukázal, že až 75 % miléniovej generácie, teda ľudí narodených po roku 1982, si myslí, že podniky sa dnes zameriavajú na vlastné ciele a nesnažia sa prispieť k zlepšovaniu spoločnosti.

"Odkaz je jasný. Pri pohľade na svoje kariérne ciele sa miléniová generácia rovnako zaujíma o to, ako podnik rozvíja svojich ľudí a ako prispieva pre dnešnú spoločnosť, ako o jeho produkty a zisky," uviedol vedúci partner Deloitte na Slovensku Marián Hudák.

"Tieto zistenia by mali byť pre podniky, najmä na rozvinutých trhoch, dôrazným signálom, že musia zmeniť prístup k miléniovej pracovnej sile, inak budú riskovať, že ostanú pozadu," dodal.

Ilustračné foto Galéria fotiek (3) Zdroj: thinkstock.com

Len 28 % ľudí z miléniovej generácie si myslí, že súčasná organizácia využíva ich zručnosti na maximum. Viac ako polovica (53 %) má ambíciu stať sa lídrom alebo vrcholovým manažérom v aktuálnej firme, pričom medzi príslušníkmi miléniovej generácie na rozvíjajúcich sa a rozvinutých trhoch je výrazný rozdiel. Až 65 % mladých ľudí pracujúcich na rozvíjajúcich sa trhoch uviedlo, že by chceli dosiahnuť tento cieľ, oproti len 38 % na rozvinutých trhoch. Toto číslo tiež bolo vyššie medzi mužmi.

Z prieskumu navyše vyplynulo, že veľké globálny firmy sú pre miléniovú generáciu menej zaujímavé na rozvinutých trhoch (35 %) v porovnaní s rozvíjajúcimi sa trhmi (51 %). Príslušníci tejto generácie na rozvinutých trhoch majú aj menší záujem (11 %) začať podnikať v porovnaní s ich rovesníkmi na rozvíjajúcich sa trhoch (22 %).

Najzaujímavejším zamestnávateľom, ktorý poskytuje najcennejšie zručnosti, je pre miléniovú generáciu sektor technológií, médií a telekomunikácií. Dvakrát častejšie ho za najlepšiu prácu označili muži (24 %) ako ženy (13 %).

Viac o téme: Domáce Firmy Zamestnanci Generácia Správanie Generácia milénium Milénium
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: TASR, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy