Pracujete s generáciou Y? Prinášame vám triky, ako na nich!

Generácia Y má odlišné pracovné návyky ako generácia X.Generácia Y má odlišné pracovné návyky ako generácia X. Zdroj: thinkstock.com

Na každého zamestnanca platí niečo iné a dvojnásobne to platí o generácii Y, ktorá má vyššie nároky v práci, ako predchádzajúca generácia X. Ak im šéfujete, je načase, aby ste vedeli, čo na nich zaberá.

Ako sa hovorí, čo dávaš, to sa ti aj vráti. Návratnosť investícií platí aj v prípade spoločnosti Vodafone CZ, ktorá uskutočnila prieskum People Survey 2013 a odhalila správanie zamestnancov generácie Y. V spoločnosti uskutočnili niekoľko zmien, ktoré sa im vyplatili. Dnes by sa preto s vami radi podelili o získané informácie a poznatky.

Aké sú očakávania generácie Y?

Pri práci s generáciou Y je potrebné pochopiť, aké sú ich očakávania a skĺbiť ich aj s potrebami ďalších pracovníkov z iných generácii. Generácia Y označovaná aj ako generácia Millenials využíva v komunikácii neformálny jazyk. Ide o ľudí, ktorí sú narodení v rokoch 1980 až 2000. Radi oslavujú úspechy, očakávajú odmeny za projekty a radi sa zúčastňujú rôznych súťaží. Okrem toho očakávajú flexibilný pracovná čas.

„V spoločnosti Vodafone v Českej republike sme napríklad od roku 2009 zaviedli možnosť pracovať z domu home office a flexi office,“ vysvetľuje Jaroslava Egedová z Vodafone CZ.

Čo vyžaduje generácia Y od šéfa?

  1. Potrebujú spätnú väzbu.
  2. Chcú, aby im bol šéf mentorom a koučom.
  3. Mať jasný kariérny plán.
  4. Možnosť mať flexibilnú pracovnú dobu podľa svojej energie.
  5. Priestor vyjadriť svoje názory, aj ku kontroverzným témam.

Ako ďalej hovorí Jaroslava Egedová, zamestnanci generácie Y vyhľadávajú v práci napríklad relax zóny alebo dokonca neformálne debaty s členmi predstavenstva. Majú však aj veľké očakávania od spoločnosti.

Čo vyžadujú od spoločnosti?

  1. Rozvíjanie ich schopností.
  2. Vyznávanie pevných hodnôt.
  3. Možnosť kariérneho rastu.
  4. Flexibilný balíček benefitov a odmien.
  5. Etický a férový prístup, dôveru a otvorenú komunikáciu.

Markantný rozdiel v práci pri kariérnych očakávaniach je hlavne medzi generáciou Baby Boomer a generáciou Y. Kým zamestnanci, narodení v rokoch 1946 – 1964 dotiahli úspech vďaka tvrdo odpracovaným rokom, generácia narodená po roku 1980 chce ihneď a rýchlo ukázať, čo sa v nich skrýva a ašpirujú na vyššie pozície hneď od začiatku. Na vyššie pozície sa dokážu vyšvihnúť veľmi rýchlo a potom na nej aj niekoľko rokov zostávajú.

Ako riešia vzdelávanie zamestnancov Y v spoločnosti Vodafone?

  1. Zamestnanci majú na výber z rôznorodej ponuky.
  2. Môžu sa podieľať na výrobe interaktívnych metodických e-learningov.
  3. Majú na výber webináre a ďalšie on-line platformy (hry, aplikácie,...)
  4. Dostávajú tablety k samoštúdiu a majú k dispozícii knižnicu.
  5. Majú možnosť networkovať o vzdelávaní.
Viac o téme: Prieskum Riadenie Očakávania Vodafone Generácia y Manažovanie Pracovné návyky
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com, Zdroj: Vodafone CZ

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy