Koncentrácia v práci je mizerná. Zamestnanec „prefláka“ 2 hodiny

Ľudia sa v práci nesústredia viac ako 2 hodiny.Ľudia sa v práci nesústredia viac ako 2 hodiny. Zdroj: photl.com

Viac ako dve hodiny denne sa zamestnanci nesústredia na svoju prácu. To predstavuje až 546 zbytočných hodín ročne. Zistilo sa aj, že koncentrácia zamestnancov pracujúcich na počítačoch „uletí“ každých desať minút.

Zaujímavé výsledky priniesla americká štúdia OnlineCollege.org, ktorá ukázala, ako ľahko sa prestanú pracujúci sústrediť, ak majú na starosti niekoľko rôznorodých úloh naraz. Ukázalo sa, že zamestnanci, ktorí pracujú celý deň pri počítači sú roztržití každých 10,5 minúty. Študenti sa taktiež nedokážu sústrediť na prednášku, ak si na ňu prinesú notebook, ktorý by im mal poslúžiť ako pomôcka k štúdiu. Práve naopak, až 62 percent webových stránok, ktoré si študenti otvárali v priebehu vyučovania, nemali súvis s ich štúdiom. Ľudia sú nesústredení dokonca aj počas stretnutí s partnerom. Až 67 percent z nich si počas stretnutia kontroluje emaily alebo používa webový prehliadač.

Odborníci zistili, že ak sa v práci zameriate iba na vykonanie jednej úlohy, zvýšite si tak svoju produktivitu až o 40 percent. Ak tak neurobíte a vykonávate viacero úloh naraz, znižujete si IQ o 10 bodov, uvádza Harvard Business.

Napriek nespočetnému množstvu zariadení a aplikácií, ktoré nám „uľahčujú“ život počas dňa v práci, dokážu iba 2 percentá ľudí zvládať efektívne viacero úloh naraz. A čo zvyšných 98 percent? Tí si znižujú svoju produktivitu bez toho, aby si toho boli vedomí. Patríte k 2 percentám ľudí alebo k tým zvyšným?

Štatistika priniesla nasledovné zistenia:

Ľudia, ktorí robia súbežne viacero úloh naraz (teda tí, ktorí sa nekoncentrujú na dokončenie jednej úlohy a súbežne pracujú na druhej úlohe) si myslia, že dosahujú viac, ale v skutočnosti sa oberajú o produktivitu.

Iba 2 percentá ľudí dokáže vykonávať tzv. multitasking. Riešenie viacerých úloh naraz dokáže uškodiť zvyšným 98 percentám ľuďom.

89 percent ľudí využíva smartfón v práci.

45 percent pracujúcich si myslí, že musia pracovať na viacerých úlohách naraz.

Zamestnanci, ktorí využívajú počítač pri práci sú každých 10,5 minúty nesústredení.

62 percent stránok, ktoré otvoria študenti počas hodiny nemajú žiaden súvis s ich štúdiom.

V priemere až 65 nových otvorení v prehliadači spravia študenti za jednu vyučovaciu hodinu.

Keď sú ľudia uvoľnení, majú potrebu vykonávať viacero úloh.

Ak sa budete koncentrovať na uskutočnenie jednej úlohy, zvýšite si produktivitu až o 40 percent.

Ak zamestnanca počas pracovnej aktivity vyruší niekto telefonátom alebo emailom, znižuje sa jeho IQ o 10 bodov.

Viac ako 2 hodiny denne sa zamestnanci nesústredia na svoju prácu. To predstavuje až 546 hodín ročne.

Rada na záver

Robenie viacerých úloh naraz spomalí váš mozog.  Ak sa budete koncentrovať na dokončenie jednej úlohy, dokončíte tak rýchlejšie zvyšné úlohy.

Nabudúce nezvádzajte boj robiť viaceré úlohy naraz, ale jednoducho povedzte "nie" ďalšej úlohe.

Jednou z možností je zapisovanie

Ak na vašu „hlavu“ dopadlo viacero úloh naraz, jednoducho si ich zapíšte napríklad do kalendára. Existuje množstvo nástrojov na organizáciu úloh, ale jeden z prehľadných je napríklad Google Calendar. Úlohy si tak nemusíte držať v hlave, ale máte ich poznačené. V kalendári si dokážete zapísať termín dokončenia úlohy, či jej pridať prioritu a dať poznámku o dokončení.

Viac o téme: Sústredenie Úlohy Organizácia Koncentrácia Činnosti Viacero Multitasking Činností
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: Mashable.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy