8 spôsobov, ako zaujať novinárov, aby o vás písali

Jedným zo spôsobom odkazu novinárom je nafotiť atraktívne fotografie, ktoré majú poskytovať odkaz pre klientov o vašich produktoch a službách.Jedným zo spôsobom odkazu novinárom je nafotiť atraktívne fotografie, ktoré majú poskytovať odkaz pre klientov o vašich produktoch a službách. Zdroj: photl.com

Neverili by ste, aké kľúčové slovíčka zaberajú na tak malé "ryby", ako sú novinári. Existujú rôzne overené spôsoby prezentácie vašim produktov alebo služieb pred médiami. Vašou úlohou je zaujať, aby o vás písali.

Jedna vec je mať dobrý produkt alebo službu a druhá vec je zabezpečiť, aby sa o vašich produktoch rozprávalo medzi ľuďmi. V najideálnejšom prípade sa vaše výrobky predávajú samé, pretože sa reklama šíri prostredníctvom ľudí a spokojných zákazníkov. Príkladom je pražská taxi služba, ktorá je nápadná luxusnými vozidlami v jednotnej bielej farbe, jej klienti môžu zaplatiť za službu platobnými kartami a počas jazdy majú prístup na internet. Táto taxi služba nevynakladá peňažné prostriedky na reklamu. Jedinou chodiacou reklamou sú ľudia. Ak aj vy nechcete míňať peniaze z  rozpočtu vašej firmy, môžete si „reklamu“ zabezpečiť aj inou formou. Buď sa s kamarátite s viacerými novinármi z vášho regiónu alebo ich jednoducho budete bombardovať osvedčenými spôsobmi.

Na všetky spoločnosti však nie je možné mať jednotný meter, čo znamená, že nie všetky spoločnosti potrebujú novinárov k tomu, aby boli úspešné. Ak sa radíte medzi firmy, ktorá potrebujú pritiahnuť pozornosť ľudí, najlepší spôsob je využiť kontakty z mediálnej oblasti.

8 spôsobov, ako zaujať novinárov, aby o vás písali:

  1. Zaujmite príbehom
    Podnikatelia robia často chyby, že siahodlho a do hĺbky opisujú ich produkty alebo služby, či už na svojej stránke alebo v katalógu. Ľudia chcú počuť nielen informácie o výrobkoch, ale aj o osobách, ktoré dané výrobky nakupujú, alebo pre koho sú určené. Nakupujúcich zaujímajú príbehy. Zaujať môžete aj príbehom, ako vznikol nápad na daný váš produkt. Preneste ho na storyboard a vtipnou formou ho odprezentujte na tlačovej konferencii alebo ho zašlite emailom prostredníctvom tlačovej správy.
     
  2. Pozvite ich na raňajky
    Novinárov môžete pozvať na mediálne raňajky, kde im neponúknete iba výbornú tému na prezentáciu a nápad do ich článkov, ale doslova ich zlákate na malé občerstvenie spojené s krátkou prezentáciou.
     
  3. Odlišnosť je dobrá
    Zistite, čo vás odlišuje od vašej konkurencie a upozorníte na túto skutočnosť. Možno ľuďom ponúkate špeciálnu službu alebo máte menšiu inováciu. Je to čokoľvek, čím sa môžete odlíšiť od ostatných, tak to všetkých dajte vedieť. Dôležité je poznať, čo váš produkt prináša potenciálnym zákazníkom. Dajte o tom vedieť v tlačovej správe.
     
  4. Čísla sú sexy
    Prezentovať svoj produkt alebo služby môžete aj prostredníctvom čísiel. Ak disponujete štatistickými údajmi, môžete si z nich vytiahnuť tie najzaujímavejšie parametre. Koľko majú spolu rokov ľudia, ktorí u vás nakupujú? Nakupujú viac muži alebo ženy? Nakupujú cez pracovnú dobu?
     
  5. Nebojte sa referencií
    Ak chcete zaujať novinárov, musíte myslieť na to, čo budú mať z toho, keď uverejnia vašu správu. Aj pre ich „potenciálnych zákazníkov – čitateľov“ musí byť správa zaujímavá. Ak máte medzi vašimi zákazníkmi známe tváre z kultúrneho alebo spoločenského života, oslovte ich, aby vám odpovedali na pár otázok týkajúcich sa využívania vašich produktov alebo službieb.
     
  6. Buďte ochotní robiť si so seba vtipy
    Možno je to trochu šialené, ale čo by ste povedali, ak máte firmu, ktorá predáva armatúry a  nakrútili by ste vtipné video v kúpeľni aj so šéfom spoločnosti. Potom ho stačí zavesiť na najvyužívanejší video kanál a bezplatná reklama sa šíri rýchlo ako vírus.
     
  7. Dajte ľudom hračky
    Toto pravidlá platí pre podnikateľov, ktorí vyrábajú rôzne produkty. Zavolajte novinárov na netradičnú tlačovú konferenciu na oddelenie, kde sa vyrábajú finálne produkty a dovoľte každému z nich, aby si domov odniesol jeden kus. Nehovoríme samozrejme o produktoch, ktorých cena je privysoká.
     
  8. Fotografie predávajú samé
    Fotografiou prinášate ľuďom odkaz. Nosným obsahom fotografií by mali byť ľudia. Vyskúšajte nafotiť zaujímavé fotografie so známymi ľuďmi, ktoré budú zdieľať posolstvo o vašich výrobkoch.
Viac o téme: Písanie Príbeh Novinári Správa Prezentácia Článok PR Story Promotion Správ
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy