Bezplatné nástroje na prezentáciu vášho biznisu. Využite ich!
Možností na prezentáciu vlastnej značky je viacero. Založíte si webstránku, registrujete sa v katalógoch, založíte si fanúšikovskú stránku na Facebooku a budete na sociálnych sieťach. Ľuďom musíte byť „na očiach“.
- Webstránka je vašou výkladnou skriňou
Stačí vám pár klikov a máte pripravený web pomocou jednoduchého redakčného systému CMS. Vyskúšajte jeden z webových softvérov, ktorý stojí na základe open source: Word Press, Weebly alebo Wix. Po nainštalovaní máte možnosť si aktualizovať vaše stránky na najnovšiu verziu alebo si pridávať ďalšie moduly na stránku a meniť kategórie.
- Vaša firma na Google
Prezentujte sa na webe vo viacerých službách, ktoré poskytuje vyhľadávač Google. Je tu miesto pre firmy, kde môžete aktualizovať svoje kontaktné údaje, otváracie hodiny a ďalšie údaje, čím poskytnete svojim zákazníkom správne informácie o vašej firme. Taktiež môžete sledovať názory zákazníkov a reagovať na recenzie ako oficiálny vlastník firmy.
- Prezentačné materiály
Vizitky, magnetické vizitky, pečiatky, kalendáre a ďalšie marketingové materiály slúžia na vašu prezentáciu. Stačí dobrý grafický návrh a pred vašim klientom sa môžete prezentovať.
- Referencie od zákazníkov
Keď platí, že soľ je nad zlato, potom zákazníci sú reklama nad striebro. Niet nad dobré referencie od vašich existujúcich zákazníkov. Získajte od vašich zákazníkoch názor o vašich produktoch a službách, ktoré môžete použiť do prezentačných materiálov, na webstránku alebo na sociálnych sieťach.
- Registrácia v katalógoch
V dnešnej dobe existuje veľké množstvo rôznych katalógov, v ktorých si môžete založiť bezplatný profil alebo registrovať vašu webstránku. Spomedzi všetkých existujúcich vyskúšajte registráciu vašej spoločnosti v katalógu Zoznam.sk.
- Vytvorte si newsletter
Pripomínajte sa svojim zákazníkov zasielaním newsletteru, napríklad raz do mesiaca. Informovať ich môžete o novinkách a zároveň im poskytnete podporný servis. Poskytnete im cenné rady, ktoré súvisia s vašimi produktmi alebo službami.
- Podpis v pätičke emailu
Každý podnikateľ komunikujete denne prostredníctvom emailov. Na jeho prezentáciu slúži podpis v pätičke emailu. Nezabudnite v nej uviesť okrem vášho mena, funkciu, názov spoločnosti, telefónne číslo, email, web alebo odkaz na pracovnú sociálnu sieť LinkedIn.
- Vytvorte si fanúšikovskú stránku na Facebooku
Ak chcete vo vašom biznise získať náskok pred konkurenciou, nesmiete chýbať na sociálnych médiách. Založte si firemný profil na sociálnej sieti Facebook a na dennej báze spravujte svoju fanúšikovskú stránku.
- Založte si blog alebo komentujte na iných blogoch
Akýkoľvek príspevok na blogu môže naštartovať diskusiu a ovplyvniť vnímanie ľudí. Vaše príspevky by mali poskytovať pravdivý obraz o vás. Nepretláčajte v nich iba profesionálnu stránku vášho života, odhaľte niečo aj o vás. Všetko však v spojitosti s vašim biznisom.
- Pracujte so sociálnymi sieťami
Sociálne médiá sú ideálnym miestom na diskusiu. Treba však vedieť, ako sociálne kanály fungujú a treba ich správne využívať. Netreba zabúdať na to, že tieto médiá nie sú jednosmerná ulica. Treba čítať online komentáre a ľuďom aj odpovedať.
Ľudia musia o vás vedieť. „Sprostredkovať“ im to môžete aj ďalšími spôsobmi:
- komunikujte s novinármi a poskytujte im vyjadrenia
- vydávajte tlačové správy
- uverejňujte krátke správy o vás v tlačových agentúrach
Všetky tieto aktivity sa už radia do platených služieb. V poslednom rade netreba zabúdať ani na optimalizáciu webstránky, mať správne nastavené SEO. Ale to už je ďalšia kapitola.
Rada od podnikateľa Richarda Bransona:
„Podnikatelia musia svoje firmy dostať tam, kde prebieha konverzácia – do mobilných telefónov, tabletov a laptopov,“ zdieľa názor Richard Branson, zakladateľ Virgin Group.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Text: Andrea Miklasová, Zdroj: slideshare.net