Bezplatné nástroje na prezentáciu vášho biznisu. Využite ich!

Na internete máte niekoľko možností na prezentáciu vašej firmy.Na internete máte niekoľko možností na prezentáciu vašej firmy. Zdroj: photl.com

Možností na prezentáciu vlastnej značky je viacero. Založíte si webstránku, registrujete sa v katalógoch, založíte si fanúšikovskú stránku na Facebooku a budete na sociálnych sieťach. Ľuďom musíte byť „na očiach“.

 
  1. Webstránka je vašou výkladnou skriňou
    Stačí vám pár klikov a máte pripravený web pomocou jednoduchého redakčného systému CMS. Vyskúšajte jeden z webových softvérov, ktorý stojí na základe open source: Word Press, Weebly alebo Wix. Po nainštalovaní máte možnosť si aktualizovať vaše stránky na najnovšiu verziu alebo si pridávať ďalšie moduly na stránku a meniť kategórie.
     
  2. Vaša firma na Google
    Prezentujte sa na webe vo viacerých službách, ktoré poskytuje vyhľadávač Google. Je tu miesto pre firmy, kde môžete aktualizovať svoje kontaktné údaje, otváracie hodiny a ďalšie údaje, čím poskytnete svojim zákazníkom správne informácie o vašej firme. Taktiež môžete sledovať názory zákazníkov a reagovať na recenzie ako oficiálny vlastník firmy.
     
  3. Prezentačné materiály
    Vizitky, magnetické vizitky, pečiatky, kalendáre a ďalšie marketingové materiály slúžia na vašu prezentáciu. Stačí dobrý grafický  návrh a pred vašim klientom sa môžete prezentovať.
     
  4. Referencie od zákazníkov
    Keď platí, že soľ je nad zlato, potom zákazníci sú reklama nad striebro. Niet nad dobré referencie od vašich existujúcich zákazníkov. Získajte od vašich zákazníkoch názor o vašich produktoch a službách, ktoré môžete použiť do prezentačných materiálov, na webstránku alebo na sociálnych sieťach.
     
  5. Registrácia v katalógoch
    V dnešnej dobe existuje veľké množstvo rôznych katalógov, v ktorých si môžete založiť bezplatný profil alebo registrovať vašu webstránku. Spomedzi všetkých existujúcich vyskúšajte registráciu vašej spoločnosti v katalógu Zoznam.sk.
     
  6. Vytvorte si newsletter
    Pripomínajte sa svojim zákazníkov zasielaním newsletteru, napríklad raz do mesiaca. Informovať ich môžete o novinkách a zároveň im poskytnete podporný servis. Poskytnete im cenné rady, ktoré súvisia s vašimi produktmi alebo službami.
     
  7. Podpis v pätičke emailu
    Každý podnikateľ komunikujete denne prostredníctvom emailov. Na jeho prezentáciu slúži podpis v pätičke emailu. Nezabudnite v nej uviesť okrem vášho mena, funkciu, názov spoločnosti, telefónne číslo, email, web alebo odkaz na pracovnú sociálnu sieť LinkedIn.
     
  8. Vytvorte si fanúšikovskú stránku na Facebooku
    Ak chcete vo vašom biznise získať náskok pred konkurenciou, nesmiete chýbať na sociálnych médiách. Založte si firemný profil na sociálnej sieti Facebook a na dennej báze spravujte svoju fanúšikovskú stránku.
     
  9. Založte si blog alebo komentujte na iných blogoch
    Akýkoľvek príspevok na blogu môže naštartovať diskusiu a ovplyvniť vnímanie ľudí. Vaše príspevky by mali poskytovať pravdivý obraz o vás. Nepretláčajte v nich iba profesionálnu stránku vášho života, odhaľte niečo aj o vás. Všetko však v spojitosti s vašim biznisom.
     
  10. Pracujte so sociálnymi sieťami
    Sociálne médiá sú ideálnym miestom na diskusiu. Treba však vedieť, ako sociálne kanály fungujú a treba ich správne využívať. Netreba zabúdať na to, že tieto médiá nie sú jednosmerná ulica. Treba čítať online komentáre a ľuďom aj odpovedať.

Ľudia musia o vás vedieť. „Sprostredkovať“ im to môžete aj ďalšími spôsobmi:

  • komunikujte s novinármi a poskytujte im vyjadrenia
  • vydávajte tlačové správy
  • uverejňujte krátke správy o vás v tlačových agentúrach

Všetky tieto aktivity sa už radia do platených služieb. V poslednom rade netreba zabúdať ani na optimalizáciu webstránky, mať správne nastavené SEO. Ale to už je ďalšia kapitola.

Rada od podnikateľa Richarda Bransona:

„Podnikatelia musia svoje firmy dostať tam, kde prebieha konverzácia – do mobilných telefónov, tabletov a laptopov,“ zdieľa názor Richard Branson, zakladateľ Virgin Group.

Viac o téme: Web Biznis Zoznam Podnikateľ Firma Google Spoločnosť Podnikanie Prezentácia Podnikatelia Webstránka Promotion SEO
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: Andrea Miklasová, Zdroj: slideshare.net

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy