Váš zamestnanec je online celebrita. Ako to riešiť?

Je pre firmu výhodný zamestnanec, ktorý svoju prácu rozvíja na sociálnych sieťach?Je pre firmu výhodný zamestnanec, ktorý svoju prácu rozvíja na sociálnych sieťach? Zdroj: photl.com

Miešanie sociálnych sietí a pracovných povinností môže priniesť výhru ale aj prehru pre firmu. Čo má robiť zamestnávateľ s takýmto „značkovým zamestnancom“?

V poslednej dobe rastúci počet zamestnancov využíva sociálne médiá na vybudovanie vlastnej alebo firemnej identity, ktorá sa poväčšine zakladá na ich pracovnej činnosti. Na tej stojí ich značka. Môže ísť o účtovníčku, ktorá na svojej blogerskej stránke píše informácie o priebehu a činnostiach auditu alebo o šikovného marketéra, ktorý vďaka získaným technikám píše rady na známy portál.

Značkoví zamestnanci existujú a budú existovať aj v budúcnosti. Je však možné, že ich bude viac, preto by si zamestnávatelia mali uvedomiť, aké výzvy pre nich predstavujú takýto zamestnanci. Ich činnosť na sociálnych médiách môže podporiť imidž firmy alebo na druhej strane, môže byť s ňou aj v rozpore.

Táto zmena návykov v pracovnej činnosti môže byť generačná, myslia si viacerí odborníci. Mladšia generácia bežne používa na dennej báze sociálne médiá ako Facebook alebo LinkedIn. Stále viac firiem si aj uvedomuje, že sociálne médiá prinášajú firmách aj pridanú obchodnú hodnotu. Ak napríklad pracovník na manažérskej pozícii vedie veľkú skupinu na pracovnej sieti LinkedIn, buduje tak aj základňu na možnú perspektívnu spoluprácu alebo na získanie zákazníkov do budúcnosti.

Ak chcete pre vašu firmu zabezpečiť, že značkový zamestnanec bude pre ňu prínosom, položte si tieto otázky:

  • Čo môžu vaši zamestnanci publikovať na sociálnych sieťach o práci?
  • O čom píše váš zamestnanec a koľko času strávi písaním?
  • Ako sa na jeho „blogerskú“ činnosť pozerajú kolegovia?
  • Aké sú ohlasy na jeho príspevky?

Je chvályhodné, že máte zamestnanca, ktorého práca baví a rád o jej aktivitách rozvíja diskusiu a inšpiruje druhých ľudí. Mali by ste si však spoločne stanoviť limity pre jeho činnosti. Taktiež si vyjasnite jeho aj vaše očakávania na dosiahnutie cieľov.

Je možné zladiť ciele obidvoch strán? Zamestnancovi preto dajte najavo, že mu nebránite v jeho aktivitách, ale ako v každom uzavretom obchode musia byť stanovené transparentné podmienky. Ak je pre spoločnosť výhodné mať vo svojom tíme schopných ľudí, ktorí by pravidelne mali prispievať na sociálne médiá, môže to podnietiť k činnosti aj ostatných, menej aktívnych zamestnancov. Je to jedna z ciest na vytváranie úspechu značky.

Výhody a nevýhody pre firmu, ktorá má zamestnanca s vlastnou sociálnou identitou na sieťach.

Výhody:

  • Prestíž : ak firma najme značkového zamestnanca s vysokou účasťou na sociálnych sieťach, má dvere otvorené smerom k zákazníkom
  • Vedenie: zamestnanec, ktorý pravidelne píše na sociálne siete si vytvára vzťahy s ostatnými ľuďmi, ktorých môže zmeniť na nových zákazníkov
  • Vstup do médií: zamestnanec a zároveň pravidelný návštevník na sociálnych sieťach určite upúta pozornosť nejakého novinára, čo môže priniesť nový kontakt a zároveň vstup do nejakého média
  • Najímanie: spoločnosti, ktoré zamestnávajú značkového zamestnanca, tí budú vábiť ďalších profesionálov na stranu firmy

Nevýhody:

  • Pohodlnosť – zamestnanec, ktorý sa stane obľúbený  a sociálnych sieťach vďaka pribúdajúcich priateľom a fanúšikom sa môže stať namyslený, čo sa môže prejaviť na jeho žiadosti o zvýšenie platu
  • Rozptýlenie – značkový zamestnanec môže venovať nepomernú časť svojho pracovného času viac sociálnym médiám ako svojim pracovným povinnostiam
  • Trhliny – zamestnanec sa môže veľmi rýchlo stať sociálnym donášačom a vynášať rôzne interné firemné správy, ktoré by nemali vyjsť na povrch
  • Nepozornosť – sociálno-mediálna celebrita môže poškodzovať správanie ostatných kolegov a inšpirovať ich k častým sťažnostiam
Viac o téme: Zamestnanec Sociálne Médiá Siete Postovanie Tweetovanie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: online.wsj.com; ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy