7 mýtov o tichých zamestnancoch

O tichých zamestnancoch sa hovorí, že sú hanbliví a plachí ľudia.O tichých zamestnancoch sa hovorí, že sú hanbliví a plachí ľudia. Zdroj: photl.com

Hovorí sa o nich, že sú to hanbliví a plachí ľudia, či dokonca asociáli. Opak však môže byť pravdou. Mimo pracovisko môžu byť úplne iný. Radi si spravia svoju prácu a k naplneniu svojej úlohy nepotrebujú druhých kolegov. Zistilo sa dokonca, že až 40 percent vedúcich pracovníkov sú introverti.

Dokážete existovať v práci bez toho, aby ste povedali čo len jediné slovo? Ak áno, znamená to, že ste pre firmu  neefektívny zamestnanec, nemáte rád svojich kolegov alebo  si s nimi nemáte čo povedať?  Nemusí to tak byť!

Môžete byť pravdepodobne iba introvert, alebo ste viac zdržanlivejší v práci ako v osobnom živote. Vďaka tomu, že sa vo svojom okolí nerozptyľujete, môžete byť viac produktívny, ak k vašej práci nepotrebujete tím ľudí. Čo však neznamená, že nie ste schopný pracovať v tíme.

Bohužiaľ niekedy ľudia robia unáhlené uzávery o tých, ktorých sú tichší, pokojnejší či dokonca pracovitejší.

7 mýtov o tichých zamestnancoch

1. mýtus: Tichí zamestnanci nemajú čo ponúknuť

Napriek tomu, že je to mylná predstava, neznamená to, že tichí alebo pokojní zamestnanci nemajú čo ponúknuť svojmu pracovnému prostrediu. Často si o nich ľudia myslia, že ide o tzv. mysliteľov spoločnosti, analytikov alebo expertov, ktorí ku svojej práci potrebujú tiché pracovné prostredie.

Zahraničný prieskum priniesol zaujímavé výsledky. Jeden z  najtichších zamestnancov v jednej spoločnosti bol najspoľahlivejším v porovnaní s jeho kolegami. Ďalšou jeho devízou bolo, že vždy keď kolegovia potrebovali, vedel im pomôcť.

2. mýtus: Tichí zamestnanci sú plachí

Ľudia sa často domnievajú, že tichí zamestnanci sú plachí. Skutočnosť je však taká, že ľudia sa správajú v práci iným spôsobom ako v súkromnom živote. Byť tichý však nevychádza z plachosti človeka.

V kancelárii sa stretávajú rôzne tipy osobností. Jedným z nich sú aj introverti, ktorí uprednostňujú pracovať samostatne. Myslia si, že lepšie je pracovať efektívne a energiu čerpajú iným spôsobom, než od ostatných ľudí. Extroverti naopak potrebujú k práci druhých ľudí, vďaka ktorým dosahujú rovnaké výsledky. Plachosť ani nedostatok kontaktu s ľuďmi nehovorí o neúspechu.

3. mýtus: Tichí pracovníci sú asociáli

Pokojní zamestnanci sú často vnímaní ako ľudia, ktorí sa málo socializujú alebo majú iba priateľov mimo spoločnosti. Ak je niekto v práci ticho, môže byť z neho úplne iný človek mimo pracoviska. Inú tvár môže navonok prezentovať na pracovisku a inú mimo pracovisko.

4. mýtus: Tichí zamestnanci nemajú radi svojich kolegov

Ak sedíte na pracovisku na „tichej strane“ a teda mimo svojich kolegov, neznamená to, že ich nemáte rád. Tichí ľudia majú na rozdiel od „ukecaných“ kolegov tendenciu komunikovať odlišným spôsobom a majú odlišnú úroveň komunikácie, ak sa zapájajú do sociálnej interakcie.

5. mýtus: Tichí ľudia v práci si myslia, že sú lepší ako ostatní

Pokojní pracovníci môžu byť na pracovisku vnímaní ako arogantní, ale oni môžu byť iba ticho. Ak ste na pracovisku viac extrovert, nájdite si vhodnú príležitosť, aby ste lepšie spoznali svojich tichých kolegov, veď nenadarmo sa hovorí, že tichá voda brehy myje. Nesnažte sa ich napodobniť, tým by ste iba poukázali na ich „negatívne“ kvality. Možno vás prekvapí, ako dobre s nimi môžete vychádzať, v momente ako sa zbavíte mýtov a začnete im dôverovať.

6. mýtus: Tichí zamestnanci sú neistí

Tichí zamestnanci sú často označovaní ako neistí vo svojom odbore. Ako sme už spomínali vyššie, je o typ osobnosti, ktorý v práci komunikuje odlišným spôsobom ako na verejnosti. Neznamená to teda, že majú zníženú sebadôveru. Za tichých zamestnancov „hovoria“ často dosiahnuté výsledky v práci, ako ich samochvála. Ak budú extroverti venovať dostatok pozornosti zistia, že ich tichí kolegovia prispievajú k pracovnému procesu rovnakým spôsobom ako ostatní v organizácii.

7. mýtus: Tichí ľudia nie sú dobrými lídrami

Zistilo sa, že až 40 percent vedúcich pracovníkov sú introverti. Tí majú často tendenciu byť pokojní a nevystatujú sa svojimi výsledkami. O svojich rozhodnutiach skôr premýšľajú, čo sa môže zdať, že sú v pracovnom procese pomalý. Problémom je, že stále prevláda všeobecný názor, že vedúci pracovník musí byť agresívny a musí byť extrovertný typ osobnosti.

Aby bolo možné lepšie prezentovať svoje vodcovské schopnosti, tichí pracovníci by sa mali zamerať na zvýšenie ich povedomia. Introverti môžu získať pozornosť tým, že ukážu na svoj osobnostný štýl.  Vodcovia – introverti môžu napríklad pravidelne písať informačné emaily pre svoj tím ľudí, kde ich môžu oboznamovať s úspechmi firmy ako aj členov tímu. Introverti môžu budovať aj povedomie o svojej osobe prostredníctvom sociálnych sietí, kde budú zdieľať relevantné informácie o službách alebo produktoch spoločnosti, o pracovnom procese, štýle riadenia alebo novinách zo svojho odboru.

Viac o téme: Mýty Zamestnanci Mýtus O Tichí Tichých Zamestnancoch
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: careerbuilder.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy