Najlepšie a najhoršie časy na pracovné činnosti. Dokázané výskumom!

Okolo obeda sa vyhnite ťažkým rozhovorom (najmä v piatok).Okolo obeda sa vyhnite ťažkým rozhovorom (najmä v piatok). Zdroj: thinkstock.com

Skoro ráno je najlepší čas na posielanie emailov, stretnutia plánujte poobede, nepríjemné rozhodnutia nikdy neoznamujte v piatok a najlepší čas na kreatívnu činnosť je o šiestej hodine. Toto sú základné časové zásady denného pracovného plánu.

Predtým, než sa pustite do práce, pripravte si zoznam úloh, ktoré vás počas dňa čakajú a dajte im prioritu. Dôležité rozhodnutia vykonávajte vždy ráno a pred odchodom z práce sa snažte vyhnúť kontrole emailov. Viete však, akú úlohu máte podniknúť, v ktorú hodinu?

6.00 – 8.00 hod. : Posielajte emaily

Niektorí odborníci zdieľajú názor, že by ste ako prvú vec v práci nemali kontrolovať vašu emailovú schránku, ale skôr sa sústrediť na kritické úlohy. Keď sa však rozhliadnete okolo seba a možno aj pohľad natočíte smerom k vám, zistíte, že prvá vec, ktorú urobíte, keď vstávate, zoberiete do ruky váš telefón, aby ste si skontrolovali, kedy máte pracovnú schôdzku, alebo si pozriete emaily. Veľa ľudí počas cestovania do práce odpisuje na emaily. Výskum, ktorý uskutočnila marketingovo-softvérová spoločnosť HubSpot ukazuje, že najvyššia miera posielania emailov je práve okolo šiestej hodiny ráno. Podľa tohto výsledku by sa mali riadiť aj marketingové spoločnosti, ktoré rozposielajú hromadné emaily.

8.00 hod.: Vykonávajte dôležité rozhodnutia

Druhou dôležitou úlohou, ktorá je vhodná za skorého rána, je vykonať dôležité rozhodnutia. Nedávny výskum profesorov z Harvard University a University of Utah dokázal, že človek menej kontroluje svoje činy a viac sa rozhoduje na základe intuície.

9.00 hod.: Vyhnite sa plánovaniu stretnutí

Najťažšie na plánovaní stretnutí je nájsť čas, kedy obidve zúčastnené strany budú k dispozícii. Technická riaditeľka WhenIsGood.net Keith Harris zozbierala okolo 2 mil. odpovedí od ľudí, ktorí mali potvrdiť, že sa zúčastnia podujatia. Ukázalo sa, že ľudia v najväčšej miere začali odpisovať až po desiatej hodine.

13.00 – 14.00 hod.: Vyhnite sa ťažkým rozhovorom (najmä v piatok)

Čaká vás telefonát, aby ste klientovi oznámili negatívnu informáciu, alebo sa chystáte oznámiť, že sa nemôžete zúčastniť podujatia? Nikdy však negatívne informácie neoznamujte cez telefón v tomto čase. Profesor obchodnej akadémie v Kóreii James Oldroyd uskutočnil prieskum, ktorý ukázal, že najlepší čas na oznámenie je okolo štvrtej až piatej hodiny popoludní, alebo tak vykonajte hneď po príchode do práce, okolo ôsmej až deviatej hodiny. Ak napríklad plánujete oznámiť výpoveď zamestnávateľovi, najlepším dňom  z celého týždňa je štvrtok. Zamestnávatelia by sa tiež mali riadiť pravidlom, že výpoveď zamestnancovi sa nikdy neoznamuje v piatok.

14.30 – 15.00 hod.: Plánujte a dohadujte stretnutia

Tento čas je najideálnejším časom z celého pracovného týždňa, kedy väčšina ľudí prijíma termíny stretnutí. Ukázal to prieskum portálu WhenIsGood.net

16.00 hod.: Vyhnite sa posielaniu emailov

Pracujte na úlohách, ktoré nevyžadujú zasielanie emailov. Ľudí najviac zastihnete odpovedať na emaily hneď z rána. Neskoro popoludní ich zastihnete ťažšie. Analýza odosielania emailov ukázala, že najnižšia miera preklikov emailov je práve o štvrtej hodine. Po tomto čase väčšina ľudí odchádza z práce.

16.00 – 18.00 hod. Nedohadujte si pracovný pohovor

V tomto čase je najhorší čas na pohovor. Človek je najviac unavený z celého dňa a tento čas je najmenej produktívny. Ak vám pracovné vyťaženie nedovoľuje prísť na pohovor hneď z rána, naplánujte si pohovor radšej o štvrtok, ako o šiestej hodine. V roku 2013 uskutočnil profesor z Univerzity of Wharton School Pennsylvania a Harvard Business School štúdiu, počas ktorej pozval na pohovor päť uchádzačov , každý deň v týždni boli s ľuďmi vykonávané pracovné pohovory, avšak najslabšie skóre vždy dosiahol uchádzač, ktorý bol v daný deň posledný.

18.00 hod.: Buďte kreatívni

Šiesta hodina večer je výborným časom na vykonávanie kreatívnej činnosti. Aj keď to znie neuveriteľne, výskumy ukazujú že ľudia majú v tomto čase najlepšie kreatívne myslenie.

 

Viac o téme: Hodiny Plánovanie Čas Práca Rozhovory Stretnutia Emaily Timemanažment Časový manažment Čas práce
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com, Zdroj: Washingtonpost.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy