10 faktov o práci a časovom manažmente

Ak máte prácu „nakopnite sa“. Ak máte menej práce, relaxujte.Ak máte prácu „nakopnite sa“. Ak máte menej práce, relaxujte. Zdroj: photl.com

Ak človeku takpovediac prihára s odovzdaním úlohy, zrazu vie byť veľmi aktívny. Neznamená to však, že keď má človek viac práce, vie byť aj viac produktívny. Zistite, akými spôsobmi sa môžete vyhnúť chybám pri nesprávnom organizovaní vášho pracovného času.

Každý človek má jasnú predstavu o tom, ako by vedel využiť svoj deň. Pre väčšinu ľudí zaberá práca a cestovanie za prácou väčšiu časť „aktívneho“ dňa. Zvyšok tvoria bežné povinnosti – nákupy, príprava jedla, či starostlivosť o členov rodiny. Nesmieme však zabúdať ani na spánok. Predstavte si, že by ste proporčne vymenili niektoré aktivity tak, že práca by vám zaberala najmenšiu časť zo dňa. To by bola pekná predstava, ktorá je pravdepodobne ťažko uskutočniteľná. Ak teda väčšiu časť dňa "prepracujete", snažte sa vyhnúť chybám pri časovom manažmente, ktoré robí väčšina ľudí.

Či ste zamestnanec, živnostník alebo konateľ spoločnosti, každá forma práce si vyžaduje určitý harmonogram práce.

  1. Ak máte prácu „nakopnite sa“, nezaháľajte.
    Ľudia reálne pracujú okolo 4 až 5 hodín denne. Stáva sa však, že sa práca nakopí a zrazu človek pracuje 12 hodín. Potom prídu dni, kedy nie je o čo „zakopnúť“. Ak sa vám nakopila práca, čo najrýchlejšie ju spravte. 
     
  2. Vykonávanie viacerých úloh naraz oberá o koncentráciu
    Zoraďte si úlohy podľa dôležitosti. Najprv zapracujte tie, ktoré sú najdôležitejšie a potom tie, ktoré sú menej dôležité. Nenechajte sa pohltiť tzv. multitaskingom.
     
  3. Nepremrhajte svoj deň
    Už ste sa niekedy zamýšľali nad tým, prečo sú ľudia viac produktívni, keď im horia konečné termíny projektov? Dávajte sami sebe termíny a dodržujte ich. Vaše telo sa potom prispôsobí nastavenému rytmu.
     
  4. Práca je najlepšia cesta, ako sa „zapracujete“
    Začnite najprv malými úlohami a potom k nim nabaľujte väčšie úlohy. Takýmto spôsobom sa dopracujete k pracovnej rutine.
     
  5. Viac práce neznamená väčšiu produktivitu
    Oddeľujte zbytočné úlohy od strategických, aby ste boli viac produktívni.
     
  6. Naplánujte si stretnutia na skoršie termíny
    Ak je to možné, naplánujte si stretnutia v práci na doobedné časy, pokiaľ je to možné, hneď na začiatok pracovného času. V popoludňajších hodinách už klesá produktivita a blížiaci termín poobedného stretnutia by vás zbytočne oberal o sústredenie.
     
  7. Pamätajte si iba jednu veľkú vec, ktorú musíte počas dňa vykonať.
    Ak musíte v práci riešiť niekoľko čiastkových úloh, najlepšie spravíte, ak si ich poznačíte. Ak vás však čaká splnenie veľkej úlohy, tú si musíte nielen zapísať, ale aj pamatať. Neodkladajte ju a čo najskôr ju spravte.
     
  8. Otočte stranu „včerajší deň“ a choďte ďalej
    Nerozmýšľate nad tým, čo ste mohli včera urobiť a neurobili ste. Bezodkladne ich vykonajte a sústreďte sa na úlohy dnešného a nasledujúceho dňa.
     
  9. Každej úlohe priraďte termín ukončenia
    Nastavte si termíny pre akúkoľvek úlohu. Nenechajte, aby sa vaše úlohy stratili v neurčitom čase.
     
  10. Neverte vašej pamäti
    Ak ste šťastným majiteľom smartfónu, využívajte v ňom možnosť zápisu úloh. Alebo použite starý osvedčený klasický spôsob zápisu – kalendár alebo poznámkový blok na „uloženie“ akejkoľvek úlohy. Možno dostanete zaujímavý nápad na zlepšenie procesov vo firme, ale pokiaľ si akékoľvek informácie "neuložíte", zmiznú vám z pamäte.
Viac o téme: Čas Práca Time Časový Manažment Management
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: LinkedIn, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy