Dôvody, pre ktoré sa oplatí milovať prácu
Ak ste zamilovaní, všetko ide ľahšie, dokonca aj práca ide ľahšie od ruky a s úsmevom. Máte v sebe pocit šťastia, s ktorým sa lepšie nielen pracuje, ale ľudia s pocitom šťastia sú viac spoločenskí, menej letargickí, viac štedrí a dokonca zdravší.
Každý človek túži po šťastí v súkromnom živote a aj v práci. Najlepším spôsobom, ako ho môžete dosiahnuť je, byť dobrý v tom, čo robíte. Nasledujúce fakty vám ukážu cestu, ako si môžete zamilovať vašu prácu.
Šťastní zamestnanci sú o 12 percent viac produktívni, ako nešťastní zamestnanci, ktorí o 10 percent menej výkonný. Vďaka pocitu šťastia sú šťastní pracovníci viac spoločenskí, menej letargickí, viac štedrí a dokonca zdravší.
Z údajov personálnej agentúry Adecco vyplýva, že najšťastnejší sú Kanaďania (64 %), po nich nasledujú Holanďania (57 %), Indovia (55 %), Američania (53 %), Briti (46 %), Francúzi (43 %) a Nemci (34 %). Dvaja z desiatich Američanov majú dokonca natoľko radi svoju prácu, že by ju vykonávali bez nároku na výplatu.
Čo však robiť, aby vám išla robota od ruky a úsmevom? Stačí popracovať na svojej produktivite, mať dobré vzťahy s kolegami a šéfom, zvládnuť časový manažment a získať dobre platenú prácu.
Produktivita
- Pracujte podľa vašich vnútorných hodín. Púšťajte sa do náročnejších úloh, pokiaľ je vaša energia na vyššej úrovni. Viac rutinné práce vykonávajte, keď pociťujete pokles vášho výkonu.
- Priraďujte vašim pracovným úlohám prioritu. Najprv vykonajte všetky aktivity, ktoré sú najdôležitejšie, potom sa venujte menej dôležitým aktivitám.
- Nezabúdajte na prestávky v práci. Niektoré pracovné činnosti sú viac náročné, ako iné. Preto si po každej náročnej úlohe doprajte „mentálnu“ prestávku, aby ste sa s novou dávkou energie mohli pustiť do ďalšej úlohy.
- Odožeňte všetky myšlienky, ktoré zaneprázdňujú vašu myseľ počas práce a nesúvisia s pracovnými úlohami.
- Zmeňte negatívne myslenie na pozitívne. Namiesto toho, aby ste sa sťažovali, že máte veľa práce a ako veľmi ste vystresovaní, sa skôr sami seba spýtajte čo vám spôsobuje stres a ako viete proti nemu bojovať.
Láska ku kolegom
- Ak sa v spoločnosti vašich kolegov cítite divne, snažte sa nájsť dôvod, prečo tomu tak je. Vypočujte si ich stanovisko a rešpektujte ich názor. Snažte sa pozrieť cez ich uhol pohľadu, nepresviedčajte druhých iba o vašej pravde.
- Učte sa od ostatných. Ak máte problém pri diskutovaní s vašim šéfom, majte uši nastrašené a počúvajte kolegov, ako sa rozprávajú so šéfom.
Časový manažment
- Dve hodiny denne v práci sú "preflákané". Zamestnanci strávia nad zbytočnými úlohami, ktoré nesúvisia s prácou. Dôležité je však nájsť veci, ktoré vás okrádajú o drahocenný čas v práci. Spíšte si na papier, čo je vašim najväčším zlodejom času a buďte sami sebe sudcom. Rozhodnite o nápravnom riešení!
- Nevenujte vašu pozornosť viacerým činnostiam naraz. Koncentrujte sa na jednu vec, neskáčte z jednej činnosti na druhú.
- Pozor na sociálne médiá, ktoré vás oberajú o čas. V priemere strávia zamestnanci počas pracovného týždňa až 1 hodinu a 14 minút na sociálnych sieťach a 5 hodín do týždňa na webstránkach, ktoré nesúvisia s prácou.
Mzda
- Zamestnanci s nižším mesačným zárobkom v Amerike sú v práci menej šťastní ako zamestnanci s vyššou mzdou.
- 21 percent zamestnancov s platom nižším ako 50-tisíc dolárov ročne povedali, že neznášajú svoju prácu. Na druhej strane až 63 percent pracovníkov s platom viac ako 500-tisíc dolárov ročne svoju prácu milujú.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: theundercoverrecruiter.com