Dôvody, pre ktoré sa oplatí milovať prácu

Šťastní zamestnanci sú o 12 percent viac produktívni, ako nešťastní zamestnanci.Šťastní zamestnanci sú o 12 percent viac produktívni, ako nešťastní zamestnanci. Zdroj: thinkstock.com

Ak ste zamilovaní, všetko ide ľahšie, dokonca aj práca ide ľahšie od ruky a s úsmevom. Máte v sebe pocit šťastia, s ktorým sa lepšie nielen pracuje, ale ľudia s pocitom šťastia sú viac spoločenskí, menej letargickí, viac štedrí a dokonca zdravší.

Každý človek túži po šťastí v súkromnom živote a aj v práci. Najlepším spôsobom, ako ho môžete dosiahnuť je, byť dobrý v tom, čo robíte. Nasledujúce fakty vám ukážu cestu, ako si môžete zamilovať vašu prácu.

Šťastní zamestnanci sú o 12 percent viac produktívni, ako nešťastní zamestnanci, ktorí o 10 percent menej výkonný. Vďaka pocitu šťastia sú šťastní pracovníci viac spoločenskí, menej letargickí, viac štedrí a dokonca zdravší.

Z údajov personálnej agentúry Adecco vyplýva, že najšťastnejší sú Kanaďania (64 %), po nich nasledujú Holanďania (57 %), Indovia (55 %), Američania (53 %), Briti (46 %), Francúzi (43 %) a Nemci (34 %). Dvaja z desiatich Američanov majú dokonca natoľko radi svoju prácu, že by ju vykonávali bez nároku na výplatu.

Čo však robiť, aby vám išla robota od ruky a úsmevom? Stačí popracovať na svojej produktivite, mať dobré vzťahy s kolegami a šéfom, zvládnuť časový manažment a získať dobre platenú prácu.

Produktivita

  1. Pracujte podľa vašich vnútorných hodín. Púšťajte sa do náročnejších úloh, pokiaľ je vaša energia na vyššej úrovni. Viac rutinné práce vykonávajte, keď pociťujete pokles vášho výkonu.
     
  2. Priraďujte vašim pracovným úlohám prioritu. Najprv vykonajte všetky aktivity, ktoré sú najdôležitejšie, potom sa venujte menej dôležitým aktivitám.
     
  3. Nezabúdajte na prestávky v práci. Niektoré pracovné činnosti sú viac náročné, ako iné. Preto si po každej náročnej úlohe doprajte „mentálnu“ prestávku, aby ste sa s novou dávkou energie mohli pustiť do ďalšej úlohy.
     
  4. Odožeňte všetky myšlienky, ktoré zaneprázdňujú vašu myseľ počas práce a nesúvisia s pracovnými úlohami.
     
  5. Zmeňte negatívne myslenie na pozitívne. Namiesto toho, aby ste sa sťažovali, že máte veľa práce a ako veľmi ste vystresovaní, sa skôr sami seba spýtajte čo vám spôsobuje stres a ako viete proti  nemu bojovať.

Láska ku kolegom

  • Ak sa v spoločnosti vašich kolegov cítite divne, snažte sa nájsť dôvod, prečo tomu tak je. Vypočujte si ich stanovisko a rešpektujte ich názor. Snažte sa pozrieť cez ich uhol pohľadu, nepresviedčajte druhých iba o vašej pravde.
     
  • Učte sa od ostatných. Ak máte problém pri diskutovaní s vašim šéfom, majte uši nastrašené a počúvajte kolegov, ako sa rozprávajú so šéfom.
Ilustračné foto Galéria fotiek (2) Zdroj: thinkstock.com


Časový manažment

  1. Dve hodiny denne v práci sú "preflákané". Zamestnanci strávia nad zbytočnými úlohami, ktoré nesúvisia s prácou. Dôležité je však nájsť veci, ktoré vás okrádajú o drahocenný čas v práci. Spíšte si na papier, čo je vašim najväčším zlodejom času a buďte sami sebe sudcom. Rozhodnite o nápravnom riešení!
     
  2. Nevenujte vašu pozornosť viacerým činnostiam  naraz. Koncentrujte sa na jednu vec, neskáčte z jednej činnosti na druhú.
     
  3. Pozor na sociálne médiá, ktoré vás oberajú o čas. V priemere strávia zamestnanci počas pracovného týždňa až 1 hodinu a 14 minút na sociálnych sieťach a 5 hodín do týždňa na webstránkach, ktoré nesúvisia s prácou.

Mzda

  • Zamestnanci s nižším mesačným zárobkom v Amerike sú v práci menej šťastní ako zamestnanci s vyššou mzdou.
     
  • 21 percent zamestnancov s platom nižším ako 50-tisíc dolárov ročne povedali, že neznášajú svoju prácu. Na druhej strane až 63 percent pracovníkov s platom viac ako 500-tisíc dolárov ročne svoju prácu milujú.
Viac o téme: Práca Láska Kolegovia Šťastie Plat K Produktivita Práci
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: theundercoverrecruiter.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy