Ako dôležité je mať vytvorenú značku na trhu práce

Boj o kvalitných zamestnancov sa stal pre spoločnosti nevyhnutným, pokiaľ chcú obstáť v konkurenčnom boji. Boj o kvalitných zamestnancov sa stal pre spoločnosti nevyhnutným, pokiaľ chcú obstáť v konkurenčnom boji. Zdroj: thinkstock.com

Všetko začína výberovým procesom kandidátov. Kde a na akých miestach ich spoločnosti vyhľadávajú, pričom je veľmi dôležitá komunikácia pracovnej ponuky. Aj od týchto vecí sa odvíja HR brand.

Personálny marketing v súčasnosti predstavuje populárnu časť v oblasti personálnych činností. Predstavuje spôsob, koncepciu a proces získavania pracovných síl z externého, ale aj vnútorného prostredia. Boj o kvalitných zamestnancov sa stal pre spoločnosti nevyhnutným, pokiaľ chcú obstáť v konkurenčnom boji. Všetko začína procesom získavania a náboru nových pracovných síl, kedy spoločnosti komunikujú svoju pracovnú ponuku rôznymi spôsobmi a viacerými médiami (web, printové média, sociálne siete, atď).

HR branding už nie je iba vecou HR oddelenia. Stal sa súčasťou firemnej kultúry, ktorú nastavuje manažment vo vnútri každej spoločnosti cez internú, formálnu, či neformálnu komunikáciu, politikou pravidiel a benefitov, ako aj každodenného manažovania samého seba a svojho tímu.

Východiskovým bodom je vytvorenie vízie a stanovenie stratégie, ktorá je základným kameňom pre HR branding. Samozrejme je dobre vedieť, ako je na tom spoločnosť aktuálne a nastavením si zrkadla má každá firma možnosť získať cenné informácie, ktoré nielen pomôžu, ale aj v mnohých prípadoch určia smerovanie a začiatok tvorby HR brandu. Tam sa však cesta nekončí, ale iba začína.

HR branding - chceme ho merať? Toto bude jednou z tém workshopu HR Branding od HR Development Academy, ktorý sa uskutoční 11. decembra 2014 v Bratislave. Lístky si môžete kúpiť na Predpredaj.sk. Viac informácií nájdete na stráke hrda.sk

O autorke článku:

Andrea Hrušovská, HR manažérka, Emerson

Andrea Hrušovská, HR manažérka Galéria fotiek (2) Zdroj: red.

Pracovné skúsenosti získavala už počas štúdia v spoločnosti Mercedez Benz. Po úspešnom absolvovaní MBA pokračovala v naberaní skúseností na rôznych pozíciách v spoločnosti Heineken Slovensko. Vďaka skúsenostiam z predaja, trade marketingu, logistiky a plánovania, ktoré mali spoločného menovateľa, a to komunikáciu s ľuďmi založila pobočku spoločnosti Adecco v Nitrianskom kraji a odtiaľ jej kroky smerovali do spoločnosti Bekaert, kde sa venovala veľkému HR projektu ako aj samotnému manažovaniu HR. Dnes pôsobí v spoločnosti Emerson na pozícii HR manažéra pre zdieľané centrum v Bratislave.

Viac o téme: Značka Spoločnosť Zamestnanci Pracovná ponuka Ľudské zdroje PR článok HR HRDA HR branding
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: PR článok, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy