Vizuálna úprava životopisu, vďaka ktorej budete vyzerať lepšie ako ostatní kandidáti

Formát dodaného životopisu je to prvé, čo si váš potenciálny zamestnávateľ všimne. Skúste sa držať nasledujúcich bodov a urobíte tak dobrý prvý dojem. Hľadáte rovnováhu medzi kľúčovými slovami a všetkými vašimi pracovnými úspechmi? Písanie životopisu nie je jednoduchá úloha. Avšak pre personalistu je vzhľad vášho životopisu rovnako dôležitý ako jeho obsah.

Na vzhľade záleží. Skúste si predstaviť, že máte ako personalista vyhodnocovať stovky životopisov týždenne. Logicky spočiniete pohľadom dlhšie na tých, ktoré zaujmú vašu pozornosť a sú vizuálne príjemnejšie. Ak je váš životopis preplnený textom od okraja k okraju, striedate v ňom niekoľko rôznych fontov, obsahuje množstvo tučných či podčiarknutých slov a fráz, pravdepodobne sa mu nedostane takej pozornosti, akú by si zaslúžil.

Čo vlastne robí životopis vizuálne príťažlivým?

Keď ho môžete rýchlo a bez problémov prejsť, pretože príjemne využíva celú stránku, je rozdelený do konzistentných a prehľadných oddielov, text je oddelený pomocou odrážok, aby vynikli dôležité časti.

Využite biely priestor

Zachovávajte minimálne 2,5 centimetrové okraje. Nechajte vyniknúť prázdny priestor medzi rôznymi časťami textu, takže na prvý pohľad budú zreteľne oddelené podľa rôznych tematických odsekov.

Držte sa jedného alebo dvoch fontov

Je lákavé využiť všetky typy písma, ktoré máte k dispozícii; ale keď siahnete po viac ako dvoch odlišných písmach, čitateľnosť dokumentu tým vážne utrpí. Jedno osvedčené písmo je všetko, čo skutočne potrebujete. Ak použijete dve, mali by sa navzájom dopĺňať. Napr. jedným fontom zdôraznite nadpisy a druhým obsiahnite zvyšok textu. Majte však na pamäti, že nie všetky fonty sú pre písanie životopisu vhodné.

Kurzívu a tučné písmo využívajte striedmo

Kurzíva a tučné písmo sa využívajú bežne. Tučným písmom môžete zvýrazniť názvy svojich predchádzajúcich pracovných pozícií alebo podnadpisy. Podčiarkovaniu sa však vyhýbajte. Mnohé štúdie ukázali, že väčšine čitateľov pôsobí čítanie podčiarknutého textu problémy. Namiesto toho sa pre vyzdvihnutie svojich schopností a úspechov spoľahnite na zarážky. Uľahčujú zamestnávateľom rýchlu orientáciu v dokumente. Nalákajú čitateľovu pozornosť na kľúčové body, ktoré mu chcete ukázať.

Napríklad:

• Zvýšenie počtu členov študentskej organizácie o 25%

• Zaúčanie piatich nových zamestnancov

Buďte jednotný

Keď vyžijete veľké písmená v názve spoločnosti svojho posledného zamestnávateľa, mali by ste zachovať jednotnosť a názvy všetkých bývalých zamestnávateľov napísať veľkými písmenami. To isté platí pre tučné písmo, zarovnanie, medzery apod.

Ak bude váš životopis konzistentný, urobíte na potenciálneho zamestnávateľa nielen dobrý dojem, ale uľahčíte mu aj orientáciu vo vašom resumé.

Nakoniec samozrejme budete potrebovať kvalitný obsah, ktorým sa budete prezentovať. Ani ten najprehľadnejší a najvypiplanejší životopis nezostane na monitore náborára dlhšie než pár sekúnd, ak nebude obsahovať aktuálne a podstatné informácie.

Jednoducho predložte vizuálne príťažlivý a ľahko čitateľný dokument. Tým zaistíte, že ho náborár nezaloží, ale starostlivo prečíta. A že mu bude venovať pozornosť, akú si zaslúži.

Ak ste pripravený rozoslať životopis, na Kariéra.sk si môžete vybrať zo stoviek voľných pracovných miest z desiatok odvetví. Taktiež sa môžete pridať do Facebookovej skupiny Práca a brigády - Slovensko a zahraničie / KARIERA.SK. Budete tak informovaný o voľných pracovných ponukách. Do tejto skupiny sú pravidelne pridávané nové pracovné pozície.

Viac o téme: Práca Trh práce Pohovor Životopis Cv Resumé
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, Careerguide.com

Súvisiace články