Prvá hodina v práci? Udáva tón pracovnej aktivite

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Ako si naštartujete deň v práci, od toho sa bude odvíjať vaša ďalšia pracovná aktivita. Rada odborníkov znie: skúste vynechať e-mailovú korešpondenciu na začiatku dňa.

Čo znamená prvá hodina v práci? Viac než si len myslíte. Môže to byť hodina, kedy sa posuniete dopredu, dokončíte úlohu a zameriate sa skôr na ľudskú stránku práce, ako na ďalší zoznam úloh. Začiatok pracovného dňa by mal pozostávať zo zostavenia si programu na celý deň, t.j. vytýčiť si úlohy, ktoré sú dôležité či menej dôležité.

Prvá hodina v práci udáva dokonca stupeň efektivity počas nasledujúcich ôsmich hodín. Preto je veľmi dôležité, aby ste váš deň naštartovali s úspechom. Od prvého momentu bude závisieť váš zvyšok pracovného času. Ak si od tohto okamihu zvyknete na „dobré“ návyky, nebudete po zvyšok práce prepadať pocitu neproduktívnostosti a nepozornosti na konci dňa alebo týždňa.

  1. Prvú hodinu si nekontrolujte e-maily

Ak patríte medzi tých, ktorý hneď, ako prídu do práce si prezerajú e-maily, zastavte sa. David Karp, zakladateľ stránky tumbIr radí: Mojou radou je nečítať e-maily do 9.30 alebo 10.00 hodiny. Ak niekto potrebuje niečo súrne, určite sa ozve telefonicky. Základné heslo znie, radšej stihnúť pracovnú úlohu, ako si prečítať e-maily.

Ďalšou radou je "oskenovať si" očami e-mailovú schránku a odpoveď iba na e-maily, ktoré sú prioritné. V priebehu dňa potom môžete odpovedať na menej dôležité správy.

  1. Progresívne krátke stretnutie kolegov

Rýchla 5 až 10 minutová porada kolegov alebo členov tímu je efektívny spôsob ako naštartovať deň. Porada bez stoličiek, kde všetci predstavia svoj najvyšší cieľ pracovného dňa a kde si vymenia dôležité informácie, utužuje tím a naštartuje ľudí k práci. Takéto stretnutie pomáha ľuďom koncentrovať sa a šance na dosiahnutie cieľa u jednotlivca sa zvyšujú.

  1. Poriadok na pracovnom stole

Začať prácu na organizovanom mieste je ďalšou so základných efektívnych pracovných postupov. Materiály si uložte na kopy, ktorým priraďte prioritu podľa spracovania.

  1. Plánovanie efektívnej prestávky

Niektorí ľudia sa cítia najkreatívnejší a najproduktívnejší na začiatku dňa, kedy ich mozog pracuje naplno. Ak patríte aj vy medzi týchto ľudí, venujte sa naplno aktivitám, ktoré vyžadujú maximálne sústredenie. Po dokončení úlohy si stanovte čas doobednej prestávky.

Opýtajte sa sami seba, či to čo robíte chcete robiť
Pocit z nenaplnenej práce sa nemôže dostaviť po mesiaci práce alebo po roku. Preto sa sami seba pýtajte, čo chcete v živote dosiahnuť alebo si položte otázku ako nebohý Steve Jobs, CEO spoločnosti Apple. Študentom zo Standfordskej univerzity prehovoril počas promócií v roku 2005 do duše:

„Keď som mal 17 rokov, čítal som jeden citát, ktorý znel takto: Ak žiješ každý svoj deň tak, akoby bol posledný, jedného dňa budeš mať takmer určite pravdu. Tento citát spravil na mňa veľký dojem a odvtedy sa každý deň pozriem do zrkadla a pýtam sa sám seba: Ak by bol tento deň posledným dňom v mojom živote, čo chcem robiť, čo budem robiť v tento deň? A kedykoľvek dostanem odpoveď „nie“ viac dní po sebe, viem, že niečo nie je v poriadku, že niečo musím zmeniť,“ povedal Steve Jobs.

Viac o téme: Prvá Hodina Aktivita E-mail Pracovná
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj:

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy