Ubližuje vám home office? Dajte si pozor na svoje fyzické, ale aj duševné zdravie

Zdroj: Getty Images

Viacerí pracujú formou home office dlhé mesiace, u niektorých je to dokonca už rok. Z ničoho nič sa situácia zmenila a z každodenného vstávania do práce a stretávania s kolegami ľudia zostali doma. S počítačom vo svojej kuchyni či obývačke, v tom lepšom prípade vo svojej pracovni. Život sa zmenil a vystriedala ho izolácia a zastavenie bežných aktivít. Čo urobiť preto, aby vám home office neublížil: fyzicky, ani duševne? Máme pre vás niekoľko dobrých rád, ako si udržať zdravie.

Dlhé mesiace sú mnohí zamestnanci zatvorení doma. Trápi ich stereotyp, pandemická situácia, nepríjemné správy, niektorí musia skĺbiť svoje pracovné povinnosti so starostlivosťou o deti. O slovo sa môžu prihlásiť aj zdravotné problémy. Či už sú to rôzne fyzické bolesti z dlhodobého nesprávneho sedenia za počítačom, preťažovania zraku nepretržitým pozeraním do monitora, alebo zhoršenie duševného zdravia. Trápi aj vás osamelosť, mávate pocity úzkosti, smútku, nič vás neteší a bojíte sa budúcnosti? Nenechávajte to len tak.

Hovorte o svojich problémoch
Nenechávajte si depresiu či pre seba, vyrozprávajte sa svojej rodine alebo najbližším priateľom. Je dôležité o nich hovoriť a začať ich riešiť. Ak ste na sebe spozorovali, že ste na tom duševne zle, no nemáte to s kým prebrať, určite vyhľadajte pomoc psychológa. Mnohí z nich prešli na on-line konzultácie, takže sa s nimi môžete jednoducho spojiť. Pocit hanby z oslovenia odborníka odložte bokom, súčasná situácia nie je jednoduchá a je absolútne pochopiteľné, že niektorí ľudia ju zvládajú ťažšie a potrebujú pomoc.

Vyhľadajte slnko
Kam nechodí lekár, tam chodí slnko, poznáte to? Potešujúcim faktom je, že v poslednom období sa slnečné lúče už hojne objavujú a vy to môžete využiť na zlepšenie svojej nálady a nabudenie organizmu. Vitamín D, ktorý zo slnka získate, účinne bojuje proti depresii, nespavosti, pocitu slabosti či únave. Snažte sa získať čo najviac vitamínu D. V súčasnej pandemickej dobe si však vyberajte miesta, kde sa vyhnete veľkému počtu ľudí.

Investujte do home office kancelárie
Ak ste tak doteraz neurobili, urobte tak čím skôr. Zdravie máte len jedno, preto by ste sa oň mali dostatočne starať. Investovať do kvalitnej stoličky na sedenie, pri ktorej nebude trpieť vaša chrbtica, kúpiť si dostatočne veľký monitor, ktorý bude umiestnený vo výške očí, aby ste si nenamáhali krčnú chrbticu a oči. Táto investícia sa vám vráti a ušetríte si veľa bolestí.

Hýbte sa
Aj vy ste počas dhodobej práce z domu zleniveli? Osobná váha ukazuje o niekoľko kíl navyše? Robte s tým niečo. Nadváha je naozaj nebezpečná. A hoci sú fitnescentrá zatvorené, neznamená to koniec vašej fyzickej aktivite. Môžete chodiť behať, cvičiť podľa on-line videí doma v obývačke, cvičiť na stroji alebo chodiť na dlhšie prechádzky. Riešení je veľa, stačí si len vybrať to, ktoré vám najviac vyhovuje. Myslite tiež na to, že fyzickou aktivitou sa vyplavujú endorfíny, dnes tak potrebné hormóny šťastia.

Viac o téme: Home office Zdravie Zdravotné problémy
  • Autor: © Zoznam/es
  • Zdroj: Foto: Getty Images

Súvisiace články