Nebojte sa vyčnievať! Vďaka týmto 6 tipom rozhodne zaujmete potenciálnych zamestnávateľov

Ilustračné fotoIlustračné foto

Trh práce je v súčasnosti vysoko konkurenčným prostredím, v ktorom sa podarí uspieť len tým najlepším. Zaujať potenciálnych zamestnávateľov môže byť náročné, ak je váš životopis podobný desiatkam ostatným. Preto sa potrebujete od iných odlíšiť. Ak chcete byť dokonalým kandidátom na nejakú pracovnú pozíciu, vyžaduje si to viac ako len poslať univerzálny životopis a motivačný list.

Pripravili sme si pre vás 6 tipov, vďaka ktorým vzbudíte u potenciálnych zamestnávateľov záujem a odlíšite sa od iných uchádzačov. Nebojte sa vyčnievať z davu, pretože len tak si vás budú môcť všimnúť. 

Vytvorte si osobnú značku

Ukážte, že práve vy ste unikátny a hodnotný kandidát. Osobná značka vám umožňuje prezentovať svoje silné stránky, znalosti a záujmy. Začnite tým, že si vytvoríte kvalitný online profil na sociálnej sieti LinkedIn, kde sa združujú hlavne profesionáli z rôznych oblastí. Váš profil by mal odrážať nielen vaše profesionálne záujmy, zručnosti a úspechy, ale aj vašu osobnosť a záujmy. 

Taktiež môžete blogovať alebo prispievať do odborných publikácií. Zvýšite tým svoju viditeľnosť a zároveň ukážete svoj odborný názor a znalosti. 

Nepodceňujte networking

Networking, teda sieťovanie, nie je len o rozdávaní a zbieraní vizitiek. Ide o budovanie vzťahov, ktoré môžu byť prospešné pre obe strany. Zúčastňujte sa odborných podujatí, konferencií alebo workshopov, ktoré vám pomôžu nadviazať kontakt s kľúčovými ľuďmi vo vašom odbore. 

Buďte aktívni aj online, zapájajte sa do diskusií na sociálnych sieťach a odborných fórach, prípadne komentujte príspevky, ktoré vás zaujmú. Networking vám môže otvoriť dvere k príležitostiam, o ktorých ste ani nevedeli.

Svoje zručnosti ukážte prostredníctvom projektov

Zamestnávatelia chcú vidieť, čo naozaj dokážete, nechcú o tom len čítať v životopise. Vytvorte si portfólio alebo webovú stránku, kde predvediete svoje projekty, úspechy a schopnosti. Ak ste napríklad grafický dizajnér, ukážte svoje najlepšie práce. Ak pracujete v marketingu, predstavte svoje spolupráce, na ktorých ste sa podieľali.

Nezabudnite pripojiť aj referencie a odporúčania od ľudí, s ktorými ste spolupracovali. Nebojte sa o ne požiadať, pretože vám môžu výrazným spôsobom pomôcť pri hľadaní novej práce. 

Nebojte sa vyčnievať! Vďaka Galéria fotiek (2)

Zdokonaľujte svoje komunikačné zručnosti 

Vynikajúce komunikačné zručnosti sú kľúčom v akomkoľvek povolaní. Pracujte na svojej schopnosti jasne a presvedčivo komunikovať, či už písomne alebo ústne. Môžete sa zúčastniť kurzov verejného prejavu, prípadne to skúšajte aspoň doma na svojich blízkych. 

Prispôsobte sa konkrétnym ponukám

V žiadnom prípade neposielajte rovnaký životopis a motivačný list na každú pracovnú ponuku. Urobte si čas na prispôsobenie týchto dokumentov špecifickým požiadavkám a kultúre spoločnosti. Tým ukážete, že vám záleží na danom pracovnom mieste a že skutočne chápete, čo organizácia potrebuje a ako jej vy môžete pomôcť. Potenciálneho zamestnávateľa tým hneď zaujmete. 

Buďte proaktívni 

Nečakajte, kým sa pracovná ponuka objaví sama od seba. Zapájajte sa do rôznych projektov, venujte sa dobrovoľníctvu a naberajte skúsenosti. Tie budete môcť ukázať aj vo svojom životopise a získate plusový bod za to, že robíte aj niečo navyše. Nebojte sa tiež osloviť firmu, pre ktorú by ste chceli pracovať, aj keď momentálne nemajú vytvorenú pracovnú ponuku. Ukážte im, že máte niečo, prečo by vás mali zamestnať. Proaktivita ukazuje vašu iniciatívu a záujem o prácu. 

Zaujať potenciálnych zamestnávateľov si vyžaduje kreativitu, iniciatívu a ochotu ukázať, čo vás robí jedinečným. Pamätajte, že hľadanie práce je tiež o trpezlivosti a vytrvalosti, preto sa nevzdávajte, aj keď sa to na prvýkrát nepodarí. 

Viac o téme: Ako si nájsť prácu Ako zaujať
  • Autor: © Zoznam/siposova
  • Zdroj: Foto: Getty

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy