7 situácií, v ktorých máte dovolené klamať šéfovi: V tomto pravdu nikdy neprezraďte

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Klamať sa nemá. Naozaj? Čo však, ak si to daná situácia vyžaduje? Čo ak sa vás šéf medzi rečou spýta, či si hľadáte iné zamestnanie? Môžete to zahovoriť, otvoriť zaujímavú tému a dúfať, že sa k otázke už nevráti. Ale čo ak sa vráti? Čo odpoviete? Pravdu s tým, že vám hrozí výpoveď alebo lož, ktorá vás zachráni?

Viete, v čom sa oplatí šéfovi klamať? Toto je sedem situácií, v ktorých sa oplatí nechať si pravdu pre seba.

 

  1. Politika a náboženstvo sú tabu
    Bez ohľadu na to, koľkokrát sa vás nadriadený opýta na vaše náboženské či politické názory, pamätajte na to, že mu tieto informácie nemusíte prezradiť. Vyjadrite sa napríklad takto: „O podobné veci sa nezaujímam,“ alebo buďte striktnejší a dajte vedieť, že sa o tieto informácie nepodelíte slovami: „Svoje politické názory by som si rád nechal sám pre seba.“
  2. Buďte tímový hráč
    Ak sa vás šéf opýta, či sa jeho ďalší zamestnanci flákajú, nemusíte sa s ním podeliť o svoje názory alebo pocity, ktoré ste nadobudli z pracovných návykov vašich kolegov. Či už budú ďalší zamestnanci tvrdo pracovať, alebo hrať poker v zadnej miestnosti kancelárie, povedzte: „Myslím si, že sa im celkom darí, ale mali by ste sa ich na to opýtať vy.“ Nedovoľte, aby vás niekto donútil robiť špióna.
  3. Neviete o ničom
    Ak sa vás nadriadený opýta, či si niektorý zo zamestnancov náhodou nehľadá inú prácu, vaša odpoveď musí vždy znieť nasledovne: „O ničom takom neviem, takýmto veciam nevenujem pozornosť.“ Aj keby si všetci vaši kolegovia hľadali iné zamestnanie, tak toto nie je správny spôsob, ako by na to mal prísť váš šéf.
  4. Starajte sa len a len o seba
    Aj toto sa vás môže váš nadriadený spýtať: „Je na mňa Erika stále nahnevaná kvôli tomu, že som jej odobral dvoch najväčších klientov?“ Na to by ste mali odpovedať: „O tom sa porozprávajte s ňou.“ A to aj v prípade, že Erika vášho šéfa celý posledný mesiac ohovára. Nie je správne, aby chcel od vás vyššie postavený človek vedieť, čo si myslia vaši kolegovia.
  5. Žiadne klebety
    Nehovorte svojmu šéfovi klebety, ktoré ste počuli - napríklad o chystaných zmenách v spoločnosti, čo sa deje na iných oddeleniach alebo o rôznych ďalších problémoch.
  6. Šéf má vždy pravdu
    Svojmu šéfovi nehovorte, čo si myslíte o jeho vodcovských schopnostiach. Môžete tak urobiť iba v prípade, že medzi sebou máte úprimný vzťah a viete, že by si túto spätnú väzbu zobral k srdcu. To je ale skôr zriedkavý jav, keďže nerovnosť v pracovných vzťahoch je priamo zakotvená v hierarchickej štruktúre. Presne to je dôvodom, prečo si toľko pracujúcich ľudí necháva spätnú väzbu pre seba.
  7. Budúcnosť je len vaša
    ​Nie ste povinný prezradiť šéfovi, čo chystáte v blízkej či ďalekej budúcnosti. Chystáte sa podať výpoveď? Viete, že onedlho budete chcieť odísť a už sa obzeráte po nových pracovných ponukách? Šéf by to vedieť nemal, pretože sa môže ľahko stať, že vo firme skončíte skôr, ako ste plánovali.
  • Autor: © Zoznam/kch, redakcia
  • Zdroj: Zdroj: Forbes, Zdroj: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy