IAB Slovakia: Podporme slovenský internet, sme v tom spolu

Najväčšie digitálne združenie na slovenskom internetovom trhu, ktoré aktuálne spája 43 členov z radov médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy prichádza s iniciatívou na podporu slovenských digitálnych médií.

Združenie IAB Slovakia si uvedomuje, že aktuálna situácia ovplyvnená následkami reštrikcií zavádzaných v súvislosti s COVID-19 zťažuje fungovanie prevádzkovateľov slovenských online médií, ktorých činnosť je dlhodobo a stále vo významnej miere naviazaná na príjmy z inzercie zadávateľov.

 

Sme si vedomí, že všetci máme obavy z neistoty a nejasnej blízkej budúcnosti. Rozumieme, že všetky subjekty reklamného trhu budú nútené pristúpiť k eliminácii nákladov, aby zachovali zdravie spoločností. Avšak skúsme premýšľať pri našich krokoch o možných následkoch v celom reťazci solidárne a s rozvahou. Marketing, ako aj dobre fungujúci reklamný trh, potrebujeme aj budeme potrebovať.

 

Ohrozením plnohodnotného fungovania, či v najhoršom možnom prípade existencie slovenských médií, všetci riskujeme, že prídeme o hodnoverné spravodajstvo, informácie a služby, ktoré k dnešnému dňu využíva viac ako 4,6 milióna ľudí mesačne.

 

Preto združenie IAB Slovakia prehlasuje, že jej členovia vyvinú maximálnu snahu, aby v koordinácii s klientmi (zadávateľmi reklamy) podporili inzerciu na slovenských online médiách s ohľadom na zachovanie efektivity a klientských cieľov.

Zároveň vyzývame zapojiť sa do tejto iniciatívy aj zadávateľov reklamy a podporiť tak slovenské médiá.

 

Aktuálna situácia, kedy slovenské online médiá dosahujú vysoký zásah, vytvárajú nadštandardný mediálny priestor a pútajú pozornosť užívateľov, ktorí konzumáciou obsahu trávia nadštandardne dlhý čas, nahráva k realizácii efektívnej komunikácie značiek.

 

Takýto krok sekundárne podporí aj slovenskú ekonomiku, nakoľko dane z týchto príjmov budú odvedené na Slovensku a nie v iných štátoch, ako je to v prípade nadnárodných digitálnych hráčov. Slovensko to potrebuje.

 

IAB Slovakia spoločne s realizátorom výskumu IABmonitor Gemius Slovakia si uvedomujú neľahkú situáciu svojich členov ako i obchodných partnerov a prichádzajú s pomocou, ktorá bude predstavovať výrazné zľavy za meranie a dáta pre členské ako i nečlenské subjekty zapojené do IABmonitora počas druhého štvrťroka 2020. Meranie IABmonitor združenie prevádzkuje od roku 2006 s cieľom dodávania auditovaných a transparentných výsledkov o návštevnosti internetových médií.

Podporme spolu slovenské médiá (link na stiahnutie – zoznam slovenských médií zaradených v meraní IABmonitor)

Ďakujeme.

K prehláseniu sa pripojili členovia IAB Slovakia.

Zadávatelia reklamy majú možnosť pristúpiť k prehláseniu zaslaním svojho stanoviska emailom na: karpelova@iabslovakia.sk

Zdielať článok na Facebooku
22.04.2020  |  Zdroj: IAB Slovakia
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Citáty o práci a kariére

Bill Gates

Úspech je zlý učiteľ. Kvôli nemu si múdri ľudia myslia, že nemôžu prehrať.

Bill Gates