4 rady, ktoré vám pomôžu dokonale využiť váš čas

Čas sú peniaze. Aspoň tak nejako sa to predsa hovorí, alebo snáď nie? Každý máme rovnaké množstvo času a záleží len na nás, ako s týmto časom naložíme. Kým niektorí z nás ho dokážu využiť naozaj na maximum, iní časom plytvajú a následne sa čudujú, že sú medzi nimi aj takí ľudia, ktorí so svojim časom narábajú oveľa lepšie. A pýtajú sa jedinú otázku: ako to dokážu?

Ako sa naučiť ovládať svoj čas? Poradíme

V nasledujúcich riadkoch nájdete niekoľko rád, na ktoré vsádzajú tí lepší z nás - tí, ktorým sa podarilo dosiahnuť svoje úspechy, bez toho aby pritom zbytočne plytvali časom.

Skúste sa nasledujúcimi tipmi inšpirovať, vziať si ich k srdcu a aplikovať ich do svojho života. Uvidíte, že razom nebudete potrebovať, aby mal váš deň napríklad 30 hodín, pretože vám tých klasických 24 bude bohato stačiť.

  1. Rada číslo jedna: obmedzte rozptyľovanie len na nevyhnutnú dobu
    Prvá rada znie: obmedzte rozptýlenie v podobe sociálnych sietí len na čas nevyhnutne potrebný pre vaše potreby. Čo sa tým myslí? Ako ste si už určite všimli, priveľa ľudí trávi na sociálnych sieťach príliš veľa času. Tento si odskočí na pol hodiny po raňajkách. Táto sa pripojí na hodinku počas obedňajšej pauzy. Títo sú online ďalšie 2 hodiny pred spánkom.
    Zakaždým síce sociálne siete využívajú len „chvíľku“, takže ľahko podliehajú dojmu, že až toľko času sociálnym sieťam vlastne nevenujú. Lenže keď si to vo finále spočítate, dostanete číslo, ktoré sa vám ani trochu nebude páčiť.
  2. Rada číslo dva: rozdeľte čas na prácu a čas na niečo iné
    V prvom rade je cieľom vášho plánovania času vymedziť si priestor na prácu. Jasné, to sa zdá ako prvoradé a ani vám o nič iné nejde.
    Vy si ale musíte vo svojom čase nájsť priestor aj na niečo iné, nech už to bude čokoľvek - dovolené je všetko okrem práce. Vo svojom časovom pláne preto myslite aj na iné činnosti, ktoré chcete robiť. Mali by to však byť činnosti, ktoré sa netýkajú vašej práce. 
  3. Rada číslo tri: plánovaniu času sa venujte na začiatku týždňa
    Ako inak začať nový týždeň než tým, že si ho dokonale naplánujete? Pondelok je úplne ideálnou príležitosťou k tomu, aby ste si sadli k svojmu plánu a rozvrhli si, čo, kedy a ako dlho budete v nasledujúcom týždni robiť.
  4. Rada číslo štyri: vymedzte si čas na konverzáciu
    Myslíte si, že každému musíte na email, správu alebo telefonát odpovedať okamžite? Že musíte odpísať v danej minúte, v ktorej vám správa prišla? Potom sa mýlite. Nemusíte nič.
    Vo svojom pláne si vyhraďte miesto, ktoré budete chcieť venovať konverzácii a vybavovaniu emailov, telefonátov a iných správ. A keď prídu mimo vyhradenú dobu? Tak nič, jednoducho si ich nevšímajte a odpovedzte až vtedy, keď na ne príde rad vo vašom pláne.
Viac o téme: Čas Práca Organizovanie Motivácia Manažment Time managment
  • Autor: © Zoznam/el

Súvisiace články