Ako prezentovať biznis nápad pred investormi, radí Richard Branson

Richard Branson, majiteľ skupiny Virgin GroupRichard Branson, majiteľ skupiny Virgin Group Zdroj: internet

Pätnásť sekúnd vám musí stačiť na prezentáciu vášho biznis nápadu pred investormi. Buďte pripravení aj na ich bombardovacie otázky. Prinášame vám základných päť otázok, ktorým sa určite nevyhnete.

Aj známy britský podnikateľ, miliardár Richard Branson bol v úlohe, kedy prezentoval svoj podnikateľský nápad o založení leteckej spoločnosti Virgin Atlantic pred spoločníkom, ktorý nemal žiadne skúsenosti s biznisom v leteckej doprave. Na základe svojich, už dnes nadobudnutých skúseností, radí podnikateľom, aby prezentovali svoj nápad, či už pred potenciálnym investorom alebo iba kamarátom jasne a zreteľne. Nápad musí byť ľahko zapamätateľný, ľudia ho musia ihneď pochopiť, aby ho mohli ďalej reprodukovať.

„Snažte sa na prvom stretnutí vyhnúť akýmkoľvek grafom a štatistikám,“ radí Richard Branson.

Branson je nielen výborný podnikateľ, ale aj marketér a komunikátor. Napísal inšpiratívnu knihu „Robte to ako Virgin“ (v origináli Like a Virgin), v ktorej odhaľuje tajomstvá biznisu, ktoré vás nenaučia na žiadnej škole. V knihe sa delí o skúsenosti a poznatky s typicky „bransonovským“ nadhľadom. Jedno z jeho tajomstiev hovorí o tom, že v podnikateľskej sfére veľa záleží na efektívnej komunikácii a prezentácii. Vo svojej knihe odporúča podnikateľom, ktorí chcú „rozmnožovať“ svoje peniaze v podnikaní, aby robili veci jednoducho a svoje prezentácie robili zrozumiteľne. Jedným zo spôsobov, ako nebyť zaskočený bombardujúcimi otázkami od investorov je, pripraviť si na ne odpoveď.

Pripravte sa na otázky od investorov:

  1. otázka: Čo nám prinesie vaše podnikanie?
    Začínajúci podnikatelia robia často najväčšiu chybu, že vkladajú veľké úsilie do svojho biznis konceptu, pričom zanedbávajú finančnú a právnu stránku. Táto nepripravenosť sa však ukáže až pri prezentovaní podnikateľského nápadu. Preto, ak sa chystáte osloviť potenciálneho investora, určite sa vás bude pýtať na návratnosť svojej investície.
     
  2. otázka: Dokážete nám predstaviť váš biznis nápad za 15 sekúnd?
    Pri predstavení vášho biznis nápadu pred investorom buďte si istí tým, čo prezentujete. Za 15 sekúnd by ste vysvetliť základnú ideu vášho biznisu. Skúste na to použiť pár kľúčových slov a malú schému. Pričom všetky kľúčové slová by mali byť ľahko zapamätateľné. Takýmto spôsobom by ste mali vedieť vysvetliť základnú ideu.
     
  3. otázka: Ako sa odlíšite od konkurencie?
    Nezabudnite aj na ďalšiu dôležitú vec, na ktorú sa vás bude určite investor pýtať. Čo dokáže poskytnúť svojim klientom v porovnaní s vašou konkurenciou? Aké ponúkate riešenia, služby alebo doplnkové služby?
     
  4. otázka: Dokážete sa udržať na trhu čo najdlhšie?
    Trhy prechádzajú rôznymi zmenami, zmieta ich nielen hospodárska kríza, zmena správania zákazníkov, ale k veľkým zmenám prispieva aj technologický pokrok. Môže to ovplyvniť vašu cestu v podnikaní? Buďte pripravení aj na túto otázku. Investori chcú jasní dôkaz, aby pochopili v akom prostredí sa bude predávať váš produkt a čo môže ovplyvniť jeho predaj. Jeden zo spôsobom je, aby ste mali pripravené riešenie ešte pred vznikom samotného problému.
     
  5. otázka: Aké sú vaše silné stránky?
    Veľmi dôležité je preukázať pred investormi, že pre vás pracujú tí správni ľudia, na ktorých sa môžete spoľahnúť a ktorí budú napredovať. Najjednoduchší spôsob, akým ukážete investorom, že stojíte za to je, že sa podelíte o váš zisk.

Ako prezentovať biznis nápad za 15 sekúnd

Viac o téme: Virgin Nápad Podnikateľ Richard Prezentácia Branson Group Investori
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: forbes.com, Video: YouTube Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy