Ako a kde prezentovať biznis nápad? Naučí vás skúsený podnikateľ

Richard Branson, majiteľ Virgin GroupRichard Branson, majiteľ Virgin Group Zdroj: internet

Viacerí ľudia majú sen niečo vymyslieť, o svojom nápade presvedčiť investora a zbohatnúť, aby po zvyšok svojho života nemuseli chodiť do práce a zarábať na druhých ľudí. Aby to dosiahli, čaká ich dlhá cesta, aby zaujali svojou myšlienkou.

Aj terajší milionár a zakladateľ skupiny Virgin Group Richard Branson mal svoju predstavu o založení leteckej spoločnosti Virgin Atlantic. Nápad predstavil ľuďom z bývalého vedenia, ktorí nemali predchádzajúce skúsenosti v leteckej preprave. Svoju predstavu o biznise im predniesol jednoducho, stručne a efektívne. A to zabralo.

Branson začínajúcim podnikateľom preto radí: „Je životne dôležité, aby ste svoj plán predložili jasne, výstižne, aby investori mohli ľahko pochopiť váš zámer a aby tento váš nápad ďalej predniesli pred svojimi ľuďmi. Na vašom prvom stretnutí ich nezaťažujte zložitou prezentáciou ani prílišnými číslami.“

Ak by vám známy britský podnikateľ a majiteľ skupiny Virgin Group venoval päť minút zo svojho života, využili by ste túto šancu? Takúto príležitosť dostali britskí podnikatelia, ktorí vyzval Sir Richard, aby mu priniesli nové biznis nápady, do ktorých by mohol investovať svoje peniaze. Zaujali ho iba tie, ktoré mali jasne zadefinované základné body. Prinášame vám ich v piatich bodoch.

5 spôsobom, ako prezentovať biznis nápad od Richarda Bransona:

  1. Vysvetlite investorovi, ako sa bude váš produkt odlišovať od konkurencie a čím zaujme nových zákazníkov. To znamená, že dieru do sveta urobíte tak, že začnete veci robiť odlišne, svoj zámer vysvetlite za 15 sekúnd.
     
  2. Váš podnikateľský zámer musí byť podložený odbornými skúsenosťami. Ak sa chystáte založiť novú sociálnu sieť, novú banku, zavádzať novú módnu líniu, budete musieť preukázať, že dokonale poznáte daný trh a nič vás v ňom nemôže prekvapiť.
     
  3. Majte realistické plány v biznise. Mať hrubú predstavu o svojom koncepte je výborná vec, ale potrebujete si objasniť praktickú stránku biznisu. Najprv si zistite právne záležitosti a pripravte si aj finančné a prevádzkové plány.
     
  4. Založiť prosperujúci biznis je ako beh na dlhé trate. Podmienky v podnikaní sa neustále menia, je potrebné sledovať veľa legislatívnych a obchodných zmien. Majte aj jasnú predstavu, akým spôsobom bude rásť váš biznis v budúcnosti.
     
  5. Ukážte silnú stránku vášho podnikania. Propagujte svoju myšlienku o podnikaní v spoločnosti. Čím viac ľudí sa o vašom zámere dozvie, tým máte väčšiu šancu, že získate novú spoluprácu na projekte.

„Jedna z najlepších a najinovatívnejších vecí je, že na svete ešte stále existujú nové myšlienky a rozličný spôsob náhľadu na ne,“ hovorí Richard Branson.

 

3 miesta, na ktorých môžete stretnúť potenciálneho investora. Radí Richard Branson:

  1. Cesta vo výťahu v administratívnej budove.
  2. Jazda na bicykli počas pretekov.
  3. Počas letu.
Viac o téme: Nápad Biznis Podnikateľ Richard Myšlienka Branson Idea
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: metro.co.uk

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy