5 krokov, ako si vytvoríte a zrealizujete úspešný biznis nápad

Každý podnikateľ sa môže naučiť zrealizovať svoju myšlienku.Každý podnikateľ sa môže naučiť zrealizovať svoju myšlienku. Zdroj: photl.com

Biznis nápad, na ktorý momentálne myslíte môže mať aj človek na druhej strane zemegule. To však ešte nič neznamená. Podstatné je ho aj zrealizovať. Ak ste dostatočne odvážni, podujmete sa na oslovenie investora šialeným spôsobom. Vo výťahu, na cyklistických alebo bežeckých pretekoch alebo na spoločenskej udalosti.

Veľa ľudí má výborné podnikateľské nápady, básnia o nich pri každej príležitosti. K brilantným nápadom im pomohli veci, ktoré ich obklopovali v bežnom živote alebo pri práci. Tieto veci sa im zdali nie príliš dokonalé, tak si k nim vymysleli zlepšovák alebo vynašli úplne nový spôsob. Koľko z týchto ľudí však začali vyrábať veci „pásovo“ a začali na svojom nápade zarábať?

Ak túžite zhmotniť svoje myšlienky, pomôžu vám nasledujúce kroky:

  1. Nápad je dôležitý: vlastný alebo cudzí
    Nápady sú dostupné všetkých ľuďom na celom svete. V rovnakú minútu môže napadnúť tá istá myšlienka na vytvorenie biznisu vás, ako aj inú osobu na druhom konci zemegule. To však ešte nič neznamená.

    Nápady môžu byť malé a jednoduché, veľké aj zložité. Závisí od vašich plynúcich myšlienok v hlave počas dňa, od vášho denného režimu, či vašich koníčkov. Pre tých, ktorí majú problém vymyslieť nový nápad, môžu byť smerodajným ukazovateľom niektoré vysoké školy, ktoré uskutočňujú rôzne výskumy. Na viacerých z nich pôsobia študenti, ktorí vymysleli inovatívne predmety, ktoré je možné začať používať aj v praxi. Ak ste už podnikateľ, ktorý má skúsenosti s uvedením nových produktov na trh, ich distribúciou a marketingom, aj takýmto spôsobom môžete rozbehnúť nový biznis. Ak však nepochodíte na slovenských školách, vyskúšajte osloviť aj výskumné centrá na vysokých školách v okolitých krajinách.
     
  2. Zistite, čo ľudia nakupujú
    Nápady neprichádzajú samé od seba v „zatvorenej miestnosti“, ale vznikajú na rôznych inšpiratívnych miestach. Nápady sa niekedy rodia tým, že počúvate existujúcich zákazníkov, ktorí môžu byť inšpirujúcim zdrojom. Inokedy si stačí prečítať aktuálnu štatistiku o nákupnom správaní zákazníkov. Ľudia väčšinou nekupujú to, čo potrebujú k prežitiu. Kupujú si veľa vecí, ktoré v skutočnosti vôbec nepotrebujú. Nákup je v konečnom dôsledku podložený emotívnymi dôvodmi.
     
  3. Otestujte si svoje nápady
    Výskum sa často využíva ako vedecká metóda. Je to teda proces, ktorý začína pozorovaním, študovaním a končí samotným hodnotením. Pozorovateľ si potom kladie otázku, čo sa deje, akým spôsobom a prečo. To ho potom vedie k zberu informácií a následnému zamysleniu sa nad výsledkom a jeho dosiahnutím. Proces následne pokračuje overením výsledku a jeho interpretáciou. Podľa tejto teórie, každý vynikajúci nápad sa ukáže, či bude úspešný až po uplatnení vedeckej metódy. Zjednodušene povedané, ak máte akýkoľvek nápad, najprv si ho otestujte vo vašich podmienkach. Nový produkt alebo službu dajte otestovať vašej rodine, známym alebo kamarátom. Čím rozmanitejšiu vzorku ľudí budete mať, tým dokážete lepšie odhadnúť správanie „potenciálneho“ trhu.
     
  4. Načasujte si vaše nápady
    Ak chcete zarobiť na vašich nápadoch, musíte vymyslieť niečo, čo budú zákazníci používať okamžite. Niektoré technické novinky, ako laserové tlačiarne, optické vlákna, užívateľské grafické rozhranie boli vynájdené pred 30 rokmi, začali sa však používať iba pred niekoľkými rokmi.
     
  5. Prezentujte nápad netradične
    Ak na uskutočnenie vášho podnikateľského zámeru potrebujete dostatočný kapitál, budete musieť osloviť investora. Osloviť môžete finančné skupiny, ľudí z bankového sektora alebo veľkých podnikateľov. Hovorí sa, že ak chce chcete prezentovať váš podnikateľský zámer pred vplyvnými ľuďmi, mali by ste si nacvičiť „výťahovú prezentáciu“. Ide o zhrnutie vašich hlavných myšlienok, ktoré spropagujú váš nápad za čas cesty výťahom. A teda za minútu. Možností, kde môžete stretnúť potenciálnych investorov je viacero. Sú to športoviská, golfové areáli, atraktívne spoločenské udalosti alebo konferencie. Tu by ste však mali byť pripravení, koho môžete osloviť a akým spôsobom ho zaujmete.

    Ak ste dosť odvážny môžete vyskúšať jeden z overených spôsobov od britského podnikateľa Richarda Bransona. Za posledné mesiace mu rozbiehači (začínajúci podnikatelia) predstavili svoje nápady veľmi netradične. Jedným z miest bolo predstavenie biznis nápadu pri jazde na bicykli počas cyklistických pretekov. V súčasnosti dostáva aj veľa originálnych nápadov cez sociálne médiá.

    „Dobré nápady má veľa ľudí a niekedy je rozhodujúce práve unikátne podanie,“ hovorí Richard Branson, zakladateľ Virgin Group.

    Na Slovensku sa za posledné mesiace roztrhlo vrece s rôznymi bežeckými súťažami. Čo tak sa do jednej z nich zapojiť a dobehnúť počas behu známeho finančníka alebo podnikateľa, aby ste mu predstavili svoj nápad? Šialené? Veď vyskúšajte...
Viac o téme: Krok Nápad Biznis Podnikateľ Podnikanie Podnikatelia Kroky
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy