Na internete podniká stále viac Slovákov

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Podnikanie prostredníctvom internetových obchodov láka Slovákov čoraz viac. Kým začiatkom vlaňajška sa počet slovenských e-shopov pohyboval na úrovni 4.500, aktuálne už presiahol číslo 6.000, čo znamená vyše stovku nových obchodov mesačne.

Vyplýva to zo štatistík nezávislého nákupného radcu Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ako aj ich tovary a ceny. Pre porovnanie, v Čechách eviduje sesterský portál Heureka.cz takmer 32.000 internetových obchodov.

Podľa Heuréky si Slováci najčastejšie zakladajú e-shopy s elektronikou, parfumami a s oblečením, teda s komoditami, ktoré sa cez internet aj najviac predávajú. Asi 80 % z celkového počtu predstavujú menšie obchody, ktorých majitelia majú e-shop popri iných aktivitách, zvyšných 20-% sú tzv. obchody na plný úväzok.

„Reakciou na silnejúcu konkurenciu internetových obchodov nie je primárne znižovanie cien, ale väčší dôraz na kvalitu služieb. Pre kupujúcich už nie je najdôležitejším kritériom cena, ale vlastná skúsenosť či osobná skúsenosť iných kupujúcich,“ hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Aj z tohto dôvodu je až 1.500 zo spomínaných 6.000 obchodov držiteľmi certifikátu „Overené zákazníkmi“, ktorý označuje obchody s dlhodobo kladnými recenziami a hodnoteniami reálnych spotrebiteľov.

Viac o téme: Obchod Biznis Podnikateľ Podnikanie Internetový Slováci Eshopy E-shopy Internes
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: red.

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy