Čo robiť, aby si vás budúci zamestnávateľ zamiloval?

Odlíšte sa z davu a zaujmite budúceho zamestnávateľa svojou odlišnosťou.Odlíšte sa z davu a zaujmite budúceho zamestnávateľa svojou odlišnosťou. Zdroj: photl.com

Na to, aby ste sa dopracovali k pozvaniu na pracovný pohovor musíte na budúceho zamestnávateľa zapôsobiť. Poradíme vám, ako na to.

Hľadáte spôsoby, ako by ste zapôsobili na vášho potenciálny zamestnávateľa? Chcete, aby sa váš životopis alebo motivačný list odlišoval od ostatných uchádzačov stojacich v zástupe ľudí čakajúcich na prácu? Poradí vám personalista, ktorého rukami prešlo za dva týždne 458 životopisov a žiadostí na 18 rôznych pracovných pozícií, pričom uskutočnil 23 pracovných pohovorov v prvom kole a šesť pohovorov v druhom kole.

Niektoré rady od personalistu vás prekvapia, iné vás môžu nahnevať, pretože sa vám možno nebudú zdať reálne alebo férové, preto si vyberte iba tie, s ktorými súhlasíte.

  1. Žiadajte iba o také zamestnanie, na ktoré máte kvalifikáciu alebo príbuznú kvalifikáciu. Personalista má na preskúmanie životopisu menej ako päť minút. Každého kandidáta potrebuje rýchlo klasifikovať na základe jeho kvalifikácie.

  2. Napíšte cielený sprievodný list (alebo motivačný list), v ktorom predstavíte vaše kľúčové schopnosti a zručnosti, ktoré zároveň korešpondujú s ponúkanou pracovnou pozíciou. Adresujte tento list priamo osobe, ktorá je uvedená ako kontaktná osoba. Oslovte ju „Vážený pán/Vážená pani“. Poprípade uveďte aj jej titul.

    Nezabudnite špecifikovať aj ďalšie skutočnosti:

  • pracovnú pozíciu o ktorú sa uchádzate
  • ako ste sa o nej dozvedeli
  • časový údaj, kedy môžete nastúpiť do zamestnania
  • prečo o danú pozíciu máte záujem
  • prečo by si vás mal zamestnávateľ vybrať na danú pozíciu

    Na záver listu sa rozlúčte so slovami „S pozdravom“. Po dopísaní venujte pár minút štylistickému prejavu, pravopisným chybám a úprave textu. Dokument si vytlačte a vlastnoručne sa podpíšte.
  1. Ak hľadáte vhodnú pracovnú príležitosť, kde by ste mohli kariérne rásť a vidíte ju práve v odlišnej profesii, neostáva vám nič iné, ako sa prispôsobiť. Ochota prispôsobiť sa, musí byť citeľná, aj z vášho spôsobu štylistiky textu.  Ak sa chcete vymaniť z davu, personalistu musíte zaujať síce predpísanými informáciami, ale je potrebné odlíšiť sa od ostatných uchádzačov.

  1. Vyzdvihnite svoje silné stránky. Aj keď ste práve ukončili školu, vaše dosiahnuté vzdelanie uveďte v prvej časti životopisu. Všetky informácie o sebe zverejňujte chronologicky. Navrchu sa nachádzajú aktuálne udalosti a nižšie pokračujú staršie.

  2. Na to, aby ste sa dopracovali k pozvaniu na pracovný pohovor musíte na budúceho zamestnávateľa zapôsobiť. Určite však nespravíte dobrý dojem, ak zavoláte personalistovi, aby ste sa uistili, či dostal váš životopis a sprievodný list. Aby ste personalistovi, alebo budúcemu zamestnávateľovi uľahčili prácu, nezabudnite uviesť do svojho životopisu telefónne číslo. Urobiť tak môžete aj v podpise na konci emailu.

  3. Prvým krokom personalistu smerom k potencionálnemu uchádzačovi o zamestnanie je telefonický rozhovor.  Predvstupný pohovor môže personalista uskutočniť aj cez telefón, kde vás počas rozhovoru vyzve, aby ste mu povedali vaše platové očakávanie. Tí, ktorí nechcú prezradiť plat nie sú väčšinou pozvaní na osobný pracovný pohovor.

    Ak dostanete pozvanie na pracovný pohovor, pripravte sa naň. Pozrite si webstránku spoločnosti, jej produkty alebo služby, referencie alebo firmy, s ktorými spolupracuje. Niektoré z nich dokonca odhaľujú verejnosti svoju firemnú kultúru a myslenie. Personalistu prekvapíte, ak počas rozhovoru spomeniete niektoré informácie o firme a doplníte ich o svoj vlastný názor alebo komentár.

  1. Personalista je taktiež zamestnaný človek, ktorý zvyčajne pracuje od 8.00 do 17.00 hodiny. S vhodnými kandidátmi sa väčšinou dohaduje na pracovnom pohovore v popoludňajších hodinách. Nikdy však nenavrhnite personalistovi pracovný pohovor po piatej alebo šiestej hodine. Snažte sa rozhovor  napasovať na pracovný čas, ktorý máte aj vy. Ak máte v súčasnom zamestnaní prekážky, ktoré vám nedovoľujú stretnúť sa v pracovnom čase, oboznámte s touto skutočnosťou personalistu. Udajte skutočné odôvodnenie namiesto výhovorky.

  2. Na pracovný pohovor príďte načas. Radšej príďte skôr ako neskoro. Dress code na pohovore  závisí od typu pracovnej pozície. Nezabudnite si priniesť aj váš životopis a prípadné vaše referencie alebo ukážky prác a výsledkov. S každým človekom sa rozprávajte s úctou a rešpektom, nielen s personalistom, ale aj s recepčným v spoločnosti. Aj on totižto môže oboznámiť recruitera o vašom dojme.

  3. Nikdy sa  neponáhľajte z pracovného pohovoru. Pracovný pohovor trvá minimálne jednu hodinu. V prípade, ak dostanete vypracovať pracovné zadanie,  pripočítajte si ďalších tridsať minút až jednu hodinu.

  4. Po absolvovaní pracovného pohovoru môžete zaslať personalistovi ďakovný email. V dnešnej dobe iba veľmi málo ľudí zasiela poďakovanie. Buďte to práve vy, ktorý prekvapíte personalistu.

    Ak robíte veci správne, môžete sa tešiť lepším pracovným ponukám a úspešnej kariére. Doprajte si viac času a zastavte sa pri každom kroku, ktorý vykonáte smerom k novému zamestnávateľovi.

Viac o téme: Pracovný Triky Tipy Pohovor List Zamestnávateľ Životopis Budúci Motivačný CV Sprievodný
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: humanresources.about.com; red

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy