11 jednoduchých sociálnych zručností, vďaka ktorým budete obľúbenejší
To či ste obľúbený alebo nie je úplne pod vašou kontrolou. Stačí využiť niekoľko kľúčových sociálnych zručností, vďaka ktorým posliníte svoju emocionálnu inteligenciu. Aby sme vám s touto úlohou pomohli, zhrnuli sme odpovede zo stránky Quora na tému „Aké užitočné sociálne zručnosti, ktoré sa vie naučiť hocikto poznáte?“ Tu je výber tých najpraktickejších a najzaujímavejších odpovedí.
- Udržujte očný kontakt
Je to jednoduchá vec ale zároveň jeden z najlepších tipov. „Najatraktívnejšou kvalitou u človeka je sebavedomie. Ale„ byť sebavedomý“ nie je veľmi dobrá rada. Namiesto toho využite najlepší prostriedok na získanie dôvery, pokiaľ ide o interakciu s inými ľuďmi. A tým je očný kontakt.“
Začnite s tým už dnes, nevyžaduje si to žiadnu prácu ani špeciálne zručnosti – stačí sa ľudom pozerať do očí, keď s nimi konverzujete. - Odložte svoj telefón
A nechajte ho vo vrecku, kým váš rozhovor alebo stretnutie neskončí. Darujte svoju pozornosť, pozerajte sa nich, nerobte nič iné a nerozptyľujte sa. Toto je ďalší jednoduchý, ale účinný zvyk, ktorý sa dá okamžite využiť a nevyžaduje žiadne úsilie ani zručnosti. - Oslovujte ľudí menom
Keď vás nabudúce pozdravia menom alebo niekto použije vaše meno uprostred konverzácie, všimnite si, aké je to skvelé. Ak máte problém zapamätať si mená, skúste si ich zapisovať alebo ich zopakovať niekoľko krát v konverzácii a neskôr dva krát v mysli. - Usmievajte sa
Nepodceňujte silu úsmevu. Okrem toho skúste aj hovoriť vtipy. Ľudia podvedome napodobňujú reč tela osoby, s ktorou hovoria. Ak chcete byť sympatický, používajte pozitívnu reč tela a ľudia vám túto láskavosť vrátia. - Pevné podanie ruky
Výskum ukazuje, že sa ľudia rozhodnú o tom, či vás majú alebo nemajú radi do niekoľkých sekúnd od prvého stretnutia. K tomuto prvému dojmu do značnej miery prispieva pevné podanie ruky, rovnako ako výrazné držanie tela a pozitívna reč tela. - Počúvajte
Počúvajte viac, rozprávajte menej. „Máte dve uši, iba jedny ústa. To je pomer, v ktorom by ste ich mali používať.“ - Nielen počúvajte - počúvajte aktívne
Nestačí iba vnímať slová. Aktívne počúvanie sa skladá zo štyroch častí. Sluch, pochopenie, hodnotenie a odpoveď. Prvý krok vyžaduje upustenie od toho, čo robíte, a venovanie pozornosti. Ďalej „parafrázujte, čo ste počuli, a pokladajte objasňujúce otázky“.
Hodnotenie znamená vyhýbanie sa rýchlemu úsudku: „Pred vytvorením alebo vyjadrením stanoviska sa uistite, že máte všetky príslušné informácie.“ Nakoniec „dajte im spätnú väzbu a dajte rečníkovi vedieť, že ste ich vypočuli,“. - Lichoťte ľudom
Takto zapôsobíte priamo na ego ľudí a to je mimoriadne efektívne. Začnite napríklad konverzáciu niečím, vďaka čomu sa bude daná osoba cítiť lepšie, napríklad: „Viete veľa o sociálnom marketingu, však?“ Týmto spôsobom sa naučíte niečo nové a druhý človek sa bude cítiť potrebný. „Je to také ľahké, je to obojstranne výhodné a funguje to na 100%,“. - Naučte sa prijať kompliment
Prijatie komplimentu môže byť zložité, ak nechcete vyzerať egoisticky. Ale tiež nie je dobré odpovedať na kompliment formou „Ďakujem, Vy tiež“.
Takže namiesto toho, aby ste použili frázy ako „Vyzeráte desaťkrát lepšie ako ja“ alebo „Bolo to všetko vďaka vám,“ skúste prijatie komplimentu s dôverou pomocou fráz ako „Vďaka! Od vás sa to naozaj dobre počúva“ alebo „Ďakujem! Aký úžasný zážitok.“ - Ak rozprávajúceho niekto preruší, požiadajte ho, aby pokračoval
Každý bol tým človekom, ktorý rozpráva príbeh, je prerušený a potom sa musí rozpačito postávať, a premýšľať, či ho niekto ešte počúva. Takúto situáciu môžete zachrániť tým, že poviete niečo ako: „Hej, môžeš dokončiť ten príbeh o jazde na bicykli?“ Okamžite upokojíte hovoriaceho a dodáte mu pocit dôležitosti. - Nesťažujte sa
Byť v blízkosti negatívnych ľudí je vyčerpávajúce. Sú to energetický upíri, pretože nasávajú vašu energiu. Ak si všimnete, že sa sťažujete, zatiaľ čo všetci ostatní začínajú pôsobiť nesústredene, urobte si láskavosť a vyberte novú tému.
- Autor: © Zoznam/el
- Zdroj: Foto: Getty, psychologytoday