Často zabúdate? Týchto 9 jednoduchých spôsobov vám zlepší pamäť, vyskúšajte ich

Kam ste si dali peňaženku? Vraciate sa po zabudnuté kľúče od auta do práce? Ak máte pocit, že sa vaša pamäť neustále zhoršuje, nemávnite rukou nad tým, že je to len náhoda alebo že za to môže pribúdajúci vek. Stres, nesprávne stravovanie a zlý životný štýl môžu výrazne ovplyvniť vašu pamäť. Pozrite sa, čo robiť, ak si chcete udržať fungujúcu pamäť čo najdlhšie.

 

 

 

  1. Jedzte menej pridaného cukru
    Ak jete priveľa pridaného cukru, hrozí vám viacero zdravotných problémov, jedným z nich je napríklad aj pokles kognitívnych schopností. Ukazuje sa, že priveľa cukru môže viesť k zhoršovaniu pamäti a k redukcii tej časti mozgu, ktorá uchováva krátkodobú pamäť.
  2. Vyskúšajte rybí olej
    Rybí olej je vzácny pre mnohé svoje prospešné účinky. Tukmi, ktoré obsahuje, pozitívne vplýva na celkové zdravie – znižuje riziko srdcového infarktu, potláča stres a spomaľuje starnutie mozgu. Konzumácia rybieho oleja a samotných rýb sa ukazuje ako účinný spôsob, ktorý zlepšuje pamäť, dokonca aj u starších ľudí.
  3. Nájdite si čas na rozjímanie
    Hektická doba, stres a nedostatok času spôsobujú, že nám pamäť občas zlyhá. Preto je dôležitá meditácia, rozjímanie. Vďaka tomu budú mať všetky informácie vo vašom mozgu čas sa zadržať a spracovať.
  4. Udržte si zdravú váhu
    Obezita je nebezpečný faktor, ktorý môže negatívne ovplyvniť vašu pamäť. Práve v spojení s obezitou sa veľmi často hovorí o možnom rozvoji Alzheimerovej choroby. Preto je dobré udržiavať si zdravú váhu, vylúčiť sladkosti a tučné jedlá a viac sa hýbať.
  5. Majte dostatok spánku
    Nič nedopraje telu lepší odpočinok ako spánok. Preto je dôležité mať správne nastavený režim. Spite toľko, koľko vaše telo potrebuje, prispôsobte si večierku a zachovávajte pravidelnosť. Vaša pamäť bude lepšie fungovať a zároveň vďaka spánku lepšie uchová spomienky.
  6. Pite menej alkoholu
    Nie je novinkou, že nadmerné popíjanie je pohromou pre váš mozog. Opakované nadmerné pitie alkoholu môže poškodiť hipokampus, časť mozgu, ktorá hrá základnú rolu pokiaľ ide o pamäť. Pamätajte preto, jeden alebo dva poháriky sú pre zdravie neškodné, ak to však preženiete, odnesie si to (nielen) vaša pamäť.
  7. Precvičujte si mozog
    Krížovky, tetris, učenie sa básničiek či textov, ale napríklad aj hranie šachu – toto všetko prispieva k precvičovaniu pamäte. Neustále sa niečo učte, nedovoľte, aby vaša pamäť zlenivela.
  8. Znížte príjem rafinovaných sacharidov
    Koláčiky, sušienky, biela ryža a biely chlieb. Možno vás to prekvapí, no aj tieto potraviny môžu poškodiť vašu pamäť. Majú totiž vysoký glykemický index, ktorý spôsobí prudký nárast hladiny cukru v krvi. Výskumy ukazujú, že konzumácia bielej ryže, cestovín a fast foodových jedál ohrozuje kognitívne funkcie – napríklad zhoršuje krátkodobú pamäť. V súvislosti s rafinovanými sacharidmi sa tiež často spomína riziko demencie. 
  9. Viac cvičte
    Čo má spoločné pohyb s pamäťou? Viac než by ste si mysleli. Cvičenie je totiž dôležité ako pre fyzické, tak aj pre psychické zdravie. Pohyb je veľmi prospešný pre mozog a dokážte zlepšiť pamäť u ľudí akéhokoľvek veku, od detí až po starších. Stačí len 15 minút aktívneho pohybu denne a môžete si všimnúť, ako sa vaša pamäť zlepší.

Máte problém s pamäťou, často zabúdate?

40 % nie
áno 60 %

Hlasovalo: 289


Zdielať článok na Facebooku
08.09.2018  |  Zdroj: healthline.com; Text: es; Foto: gettyimages
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin