Nedarí sa vám získať prácu? Zariskujte a skúste toto

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Ak sa vám nedarí nájsť si prácu či dostať sa na pohovor, skúste zvoliť netradičný spôsob, ako zaujať personalistov a vytvorte si kreatívny životopis. Fantázii sa medze nekladú, môžete sa priznať k neúspechom, ako to urobil Jeff Scardino, kreatívec v reklamnej agentúre Ogilvy & Mather.

Pri hľadaní si práce je ťažké odlíšiť sa v záplave stoviek životopisov, ktoré prechádzajú rukami personalistov a potenciálnych zamestnávateľov. Jeff Scardino, kreatívec pôsobiaci v reklamnej agentúre Ogilvy & Mather prišiel s netradičným riešením ako zaujať, a to novým spôsobom písania životopisov. Majú obsahovať zlyhania, pády, zručnosti, ktorými nedisponujeme či kontakty na zlé referencie.


Prečítajte si tiež: Zaujať životopisom nie je jednoduché: S týmito šablónami to určite zvládnete


Jeff Scardino sa vo svojom životopise priznal k niekoľkým neúspešným projektom, napísal o sebe, že má problém zapamätať si mená a mohol by byť dochvíľnejší a randil s dievčaťom na Univerzite v Ohio, ktoré mu zničilo život.

Idea vytvoriť nezvyčajnú formu životopisu skrsla Scardinovi v hlave, keď pomáhal agentúre s výberovými procesmi. Už ho nebavilo prehrabávať sa jednoliatymi životopismi napísanými akoby „cez kopirák“. Chcel sa dozvedieť o zlyhaniach a neúspechoch kandidátov, preto vytvoril túto drzú šablónu na tvorbu životopisu.


Prečítajte si tiež: 5 kreatívnych životopisov doslova ako zo škatuľky


„Je to zaujímavejšie oproti klasickým životopisom. A o to viac, ak je kandidát ochotný poskytnúť takúto informáciu. Táto forma prezentovania prezrádza o uchádzačoch, že sú otvorení a napovedá veľa o nich a ich sebadôvere,“ povedal Scardino pre Business Insider.

Ilustračné foto Galéria fotiek (2) Zdroj: thinkstock.com

Scardino umiestnil svoj nový životopis na profesionálnu sociálnu sieť LinkedIn a označil ho jeho jediným relevantným CV. Ide podľa neho o kreatívnu cestu ako zaujať medzi miliónmi rovnakých životopisov a dostať sa na pohovor. Na ňom už možno preukázať svoje (ne)zručnosti a vysvetliť dôvody uvedenia vybraných neúspechov v životopise či popísať, čo ste sa z ich prekonávania naučili.

Ďalším krokom je testovanie Scardinovej teórie. Plánuje urobiť sociálny experiment, v rámci ktorého sa bude hlásiť na otvorené pozície pomocou svojho nového životopisu. Predpokladá, že sa mu dostane 100% spätná väzba: „Kto by neodpovedal niekomu, kto má odvahu poslať takýto životopis?“ 

Viac o téme: Životopis Zaujať Fantázia Kreatívny Jeff Scardino
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: mifi; Zdroj: businessinsider.com; Foto: thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy