HR riaditeľka HEINEKEN Slovensko: V predaji a distribúcii už cítime dopady druhej vlny

Aké sú dopady pandémie COVID-19 v spoločnosti Heineken Slovensko? Ako dnes vyzerá život zamestnancov, kedy firma zažila najkritickejšie obdobie a má pripravený plán pre prípad, že by sa situácia výrazne zhoršila? Na otázky portálu Kariérainfo.sk odpovedala riaditeľka pre ľudské zdroje a členka predstavenstva HEINEKEN Slovensko Andrea Kožuchová.

Ako koronakríza ovplyvnila spoločnosť Heineken a jej zamestnancov? 

Pôsobíme v segmente, ktorý je vplyvom opatrení súvisiacich s pandémiou výrazne zasiahnutý a jej dopad intenzívne pociťujeme. HORECA segment totiž predstavuje približne 30 % objemu ročného predaja v rámci pivného trhu na Slovenku.

Pre administratívne pozície poskytujeme vo veľkej miere možnosť práce z domu. Pre kolegyne a kolegov, ktorí chodia denne do práce, zaisťujeme čo najbezpečnejšie prostredie. Nezabúdame ani na drobnosti, ktoré v tomto neľahkom období potešia.  V letnom období pivo bez alkoholu z nášho portfólia, ktorým sa môžu osviežiť v práci alebo si ho vychutnať v pohodlí domova. V aktuálnom jesennom období myslíme aj na podporu imunity a našim kolegyniam a kolegom distribuujeme vitamínové balíčky.

Ako vyzerá pracovný režim zamestnancov Heinekenu počas druhej vlny pandémie COVID-19? 

Kritické obdobie sme zažívali už na jar. Počas leta sme si trochu vydýchli. Aktuálne riešime dopady druhej vlny pandémie a sme vo veľmi podobnej situácii ako na jar, nie je to jednoduché. Naša výroba fungovala zatiaľ bez výraznejšieho prerušenia. Horšie je to v oblastiach predaja a distribúcie, kde sú dopady druhej vlny citeľné už v tejto chvíli.

Aké opatrenia ste prijali na zabezpečenie ochrany zdravia zamestnancov?

Našou absolútnou prioritou je chrániť zdravie našich kolegýň a kolegov a ich rodín. Preto sme už vo februári zriadili interný krízový tím, ktorý neustále monitoruje situáciu, pravidelne zasadá, prijíma potrebné opatrenia, o ktorých ďalej informujeme naprieč spoločnosťou. Práve komunikácia je v tomto náročnom období kľúčová. Záleží nám na tom, aby boli naše kolegyne a kolegovia informovaní, aby informáciám rozumeli a vedeli sa orientovať v rýchlo sa meniacich podmienkach a darí sa nám to.

Keďže pôsobíme v potravinárskom sektore a naša výroba závisí od ľudí, pravidlá prijaté v našej spoločnosti prevyšujú legislatívny rámec. V praxi to vyzerá tak, že nosíme ochranné rúška, máme v našich priestoroch zabezpečenú dezinfekciu, zaviedli sme prísne opatrenia stretávania sa, necestujeme medzi jednotlivými lokalitami spoločnosti, stravovanie v pivovare a sladovni prebieha za prísnych hygienických opatrení a mnohé iné. Administratívnym zamestnankyniam a zamestnancom poskytujeme možnosť práce z domu.

HR riaditeľka HEINEKEN Slovensko: Galéria fotiek (2)

Prebiehajú v súčasnosti nábory nových zamestnancov?

Zvažujeme nábor každej pozície, ktorá sa nám uvoľní. Kritické pozície však stále naberáme. Snažíme sa realizovať interné posuny. Tzv. nový normál nám prináša nie len nové prístupy, ale aj príležitosti, kde tímy posilniť a kde je naopak práce menej. Máme veľké plány v rámci digitalizácie, kde aktuálne sústreďujeme našu pozornosť. V apríli sme úspešne spustili predajný portál Drinkies (www.drinkies.sk), podarilo sa nám to za neuveriteľných 16 pracovných dní.

Aké miesta obsadzujete a akých ľudí hľadáte?

Obsadzujeme pozície v pivovare aj v logistike, ale aj manažérske pozície, posledná bola na manažérku našej primárnej logistiky. Hľadáme ľudí so srdcom a tímových hráčov - to dnes vnímame ako veľmi dôležité. Hľadáme flexibilitu a chuť uchádzačov pustiť sa aj do nových pracovných úloh. Lebo ak by som mala pomenovať jedným slovom súčasnú dobu, tak určite poviem neštandardná.

Má spoločnosť Heineken pripravený plán do blízkej budúcnosti pre prípad, že by sa situácia výrazne zhoršila?

Áno, aktívne sa pripravujeme  na možné krízové scenáre. Naším heslom je „pripravme sa na najhoršie a dúfajme v to najlepšie“.

Viac o téme: Heineken Koronavírus
  • Autor: © Zoznam/PR článok
  • Zdroj: Foto: gettyimages

Súvisiace články