5 mýtov o pracovnom pohovore
Plat je najdôležitejší faktor pre pracujúcich ľudí. Mýtus. Ľudia nerozprávajú o negatívnych skúsenostiach z pohovoru. Taktiež mýtus. Prezradíme vám, aká je skutočnosť o pracovných pohovoroch.
Napriek vysokej miere nezamestnanosti, viac ako polovica zamestnávateľov (56 percent) tvrdí, že po oznámení o prijatí do pracovného procesu, uchádzači odmietli ich ponuku. Kritickú úlohu pritom zohrávalo chovanie zamestnávateľa od začiatku výberového procesu. Pätnásť percent uchádzačov pritom uviedlo, že mali po kontaktovaní ohľadom pohovoru horší názor na zamestnávateľa.
Nová štúdia CareerBuilder poukazuje na to, ako môžu zamestnávatelia strácať talenty pre firmu, ako aj obchod. Ak má niekto z uchádzačov negatívnu skúsenosť s firmou, ovplyvňuje to jeho ďalšie správanie. Dokazuje to štúdia uskutočnená od 1. júna 2011 do 30. apríla 2012 na vzorke 800-tisíc pracovníkov vo všetkých strategických odvetviach. Výskum bol uskutočnený, aby rozptýlil mýty okolo najímania pracovníkov a pomohol kandidátom zostať v kontakte s firmami.
- mýtus: Nereagovanie na životopis firmu neovplyvní
Skutočnosť: Až 44 percent ľudí, ktorí nedostali spätnú odpoveď na žiadosť o zamestnanie od zamestnávateľa uviedli, že majú horší názor na spoločnosť. V ďalšej nezávislej štúdii uchádzači uviedli, že sú po tejto skutočnosti menej ochotní kupovať produkty od danej spoločnosti, ktorá nereagovala na ich žiadosť.
- mýtus: Čo sa odohráva vo výberovom procese, zostáva utajené
Skutočnosť: Negatívne skúsenosti z pracovného pohovoru uchádzači šíria ďalej medzi svojich kamarátov a známych. Potvrdilo to až 78 percent ľudí. Sedemnásť percent uviedlo, že by tieto informácie uviedli aj na sociálnych sieťach alebo na blogu.
- mýtus: Kandidáti majú záujem o firmu aj bez reklamy
Skutočnosť: Prvý dojem častokrát zanecháva u uchádzača pocit, ktorý môže rozhodnúť o tom, či má záujem pracovať pre spoločnosť alebo nie. Ak mali kandidáti zhodnotiť personalistu, ktorý s nimi uskutočnil pohovor, odpoveď jedného z piatich bola, že sám personalista nebol dostatočne presvedčený o tom, že jeho zamestnávateľ je pre neho najlepšia voľba. Sedemnásť percent uvádza, že personalista nebol dobre informovaný a päťnásť percent si nemyslí, že personalisti sú profesionáli.
- mýtus: Najväčší dôvod, pre ktorý ľudia pracujú je plat
Skutočnosť: Záujem uchádzača o miesto pre spoločnosť zvyšuje blízkosť profesie, vnímanie spoločnosti a priemyslu, ako aj možnosť kariérneho rastu v spoločnosti. Blízkosť profesie uviedlo 33 percent ľudí, reputácia firmy bola dôležitá pre 25 percent a plnenie zaujímavých úloh rozhodlo pri 22 percentách ľudí. Napriek tomu, že výhody oproti konkurencii sú pre ľudí dôležité, dôvod uchádzať sa o prácu vo firme uviedli ľudia až na šieste miesto.
- Mýtus: Najväčší dôvod, pre ktorý uchádzači nežiadajú o prácu je obsah v inzeráte
Skutočnosť: Dobrý obsah lákajúci na prácu v inzeráte je dôležitý, ale technické parametre sú ešte dôležitejšie. Častým problémom u uchádzačov sú práve technické nedostatky. Na danú pozíciu nemôžu reagovať pre problémy s nefunkčných odkazom alebo pre problémy s internetom a počítačom.
Nielen uchádzač o zamestnanie musí urobiť dobrý dojem na budúceho zamestnávateľa. Dobrý dojem o spoločnosti by mal urobiť aj samotný personalista alebo manažér na pracovnom pohovore, aby získal na svoju stranu talentovaných ľudí.
„Dôležitá je prezentácia pred samotným uchádzačom o prácu od prvého momentu zverejnenia inzerátu až po ukončenie pohovoru,“ hovorí Sanja Licina z CareerBuilder. Dôležité je nezabudnúť spomenúť či už v inzeráte, počas telefonického rozhovoru alebo na pohovore najdynamickejšie pracovné činnosti.
Ľudia, ktorí najímajú nových zamestnancov by sa mali snažiť o čo najlepší imidž spoločnosti.
Ponúkame vám pár tipov:
- Udržuje s kandidátmi kontakt
Pokiaľ máte príliš veľké množstvo žiadostí o zamestnanie a nemáte čas odpovedať každému individuálne, nastavte si automatickú odpoveď. V nej však uveďte harmonogram výberového procesu.
- Spomeňte, aké výhody ponúka spoločnosť
Pre zamestnancov sú pri práci motivujúce rôzne faktory. Možnosť vzdelávania, vyváženie medzi prácou a rodinou, kariérny rast. Klaďte dôraz na to, aké má ďalšie benefity poskytuje zamestnávateľ.
- Urobte si prieskum medzi uchádzačmi
Získajte informácie o priebehu uskutočneného pracovného pohovoru. Ak interview uskutočňuje manažér, nacvičte si s ním fiktívny pohovor.
- Kontrolujte odkazy
Dôležité je, aby ste na stránke spoločnosti kontrolovali, či všetky odkazy na pracovné inzeráty fungujú správne a či sú všetky informácie aktualizované.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: aimgroup.com, red.