10 tipov na úspešné interview
Na pohovor buďte pripravený a predajte sa firme ako najlepšie viete. Nebojte sa spoločnosti navrhnúť, ako by ste jej pomohli k dosiahnutiu jej cieľa.
Určite poznáte príznaky nervozity, keď sa blíži termín osobného pohovoru. Niekto ho prežíva menej stresujúco, iný zas zo všetkými príznakmi ako sú spotené dlane, sucho v krku alebo žmolenie papierov v ruke. My vám prinášame desať tipov, ako bez problémov zvládnuť prípravu na pracovný pohovor z pohodlia domu a byť zaručene pripravený na rozhovor s personalistom alebo s človekom, ktorý s vami uskutoční pracovný pohovor.
Získajte plných 10 bodov:
-
Životopis a žiadosť
V prvom rade je potrebné, aby ste mali v poriadku váš životopis, žiadosť o zamestnanie alebo motivačný list. Namiesto vymenovania vašich vlastností, v čom ste dobrý a vynikáte, skúste poukázať na svoje zručnosti a schopnosti, ktoré ste dosiahli pri plnení konkrétnych pracovných úloh.
-
Životopis na pohovore
Nezabudnite si na pohovor zobrať váš životopis. Slúžiť vám môže ako pomôcka pri uvádzaní dátumov vašich predchádzajúcich zamestnaní, kurzov alebo školení.
-
Získajte informácie z webstránky
Pred samotných pracovných pohovorom nezabúdajte na domácu úlohu. Tá by sa mala niesť v znamení prieskumu o spoločnosti, ktorá vás pozvala na osobný pohovor. Na webstránke každej spoločnosti nájdete základné informácie, kedy spoločnosť vznikla, čím sa zaoberá a aké sú jej vyhliadky a ciele do budúcnosti. Hlavne posledný bod vám môže pomôcť k tomu, aby ste zaujali spoločnosť. Nebojte sa predstaviť jej svoju víziu a plány, ktorými by ste prispeli k splneniu cieľov spoločnosti.
-
Stres je v poriadku
Keď nervózne vstupujete do sídla spoločnosti na pracovný pohovor je to normálne. Mierna nervozity na pohovore nie je zlá vec. Pre personalistu alebo pracovníka, ktorý s vami vedie pracovný pohovor je to informácia o tom, že vám na pohovore záleží. Menší stres môže mať aj personalista, ktorý po prvýkrát vykonáva pracovný pohovor. Stres by však nemal mať človek, ktorý sa uchádza o funkciu vo vysokom manažmente.
-
Dobre počúvajte
Počúvanie počas pohovoru je jeden z najdôležitejších aspektov. Ak nerozumiete otázke od personalistu, čo vám ňou chcel povedať, nebojte sa spýtať. Lepšie je opýtať sa na otázku ešte raz, ako nesprávne odpovedať.
-
Uveďte pracovné príklady
Keď počas pracovného pohovoru odpovedáte na otázku od personalistu, skúste si spomenúť na konkrétne situácie, kedy ste naplno využili vaše vedomosti a znalosti. Uviesť môžete situáciu na ktorú ste hrdý, rozoberiete ju a na záver pridáte váš postoj, čo vám situácia priniesla a čo ste sa z nej poučili.
-
Robte si poznámky
Na pohovor si so sebou prineste poznámkový blok alebo médium, do ktorého si môžete zapisovať poznámky. Nie je správne, aby ste vyzvali personalistu o zopakovanie odpovede. Pamätajte, že poznámky si robíte iba pre vašu informovanosť v bodoch. Nebuďte celý čas zahĺbený do písania.
-
Pozor na otázky
Na pracovnom pohovore neklaďte často otázky. Pýtajte sa iba v prípade, ak potrebujete poznať odpoveď. Informácie o náplni práce si môžete prečítať v inzeráte spoločnosti a ďalšie detaily vám na pracovnom pohovore potvrdí personalista. Nie je vhodné pýtať sa na veci o ktorých vám už rozprával personalista. Môže to vyzerať tak, že ste nedávali pozor.
-
Očný kontakt
Väčšina rozhovorov je založená na očnom kontakte s jednou osobou. Ide o prípady, kedy sa na pohovore zúčastňuje iba personalista a kandidát o pracovnú pozíciu. Určite sa počas pracovného rozhovoru pozerajte priamo do očí človeka sediaceho oproti vám.
-
Jednoduché odpovede
Ak odpovedáte na otázky personalistu, snažte sa odpoveď čo najjednoduchšie. Nič sa neudeje, ak si medzi otázkou personalistu a vašou odpoveďou spravíte menšiu prestávku na rozmyslenie. Prestávku si robí aj sám personalista, keď si dopĺňa informácie do vášho životopisu.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Text: jobsandcareersmag.com, Foto: Photl.com