Začnite sa riadiť 9 základnými pravidlami a staňte sa zamestnancom roka

Túžite po uznaní kolegov a nadriadených? Bola by pre vás česť stať sa zamestnancom roka? Tak prečo sa o to nepričiniť a nezískať takúto formu uznania zo strany zamestnávateľa. Zamestnanec roka nemusí byť tým najmúdrejším, najkrajším ani najdokonalejším v kolektíve. Prezradíme vám niekoľko zaručených tipov, ktoré nie len zvýšia vaše šance na úspech, ale napomôžu vám stať sa lepším zamestnancom a kolegom.

 

  1. Buďte sami sebou

Odhoďte masku a stavte na prirodzenosť. Zabudnite na faloš a pretvárku, ktoré skôr či neskôr budú odhalené. Nepredstierajte záujem ani umelé priateľstvá. Budovanie dôvery je dlhodobý proces a vyžaduje veľké úsilie. Stačí aj malé zakopnutie, ktoré ju dokážu naštrbiť a zničiť medziľudské vzťahy. Pamätajte si, že len autentickosťou si môžete získať rešpekt ostatných.

 

  1. Nezaspite na vavrínoch

Staňte sa profesionálom vo svojom odvetví. To čo stačilo včera, nemusí byť postačujúce aj zajtra.  Vždy je tu priestor na zlepšenie, preto sa nebojte ozvať a požiadať o školenie, majte prehľad, čítajte knihy, študujte najnovšie trendy, vzdelávajte sa, a myslite na budúcnosť. Hľadajte možnosti, ako sa stať lepším zamestnancom a odborníkom.

 

  1. Udržujte priateľské vzťahy

Nikto od vás nechce, aby ste milovali každého svojho kolegu. No myslite na to, že každý si zaslúži úctu. Nezaškodí zdvorilostný pozdrav a prejav skutočného záujmu o toho druhého. Čím viac sa budete zaujímať o dianie vôkol seba, tým sa môžete tešiť väčšej obľube u svojich kolegov.

 

  1. Nebojte sa priznať si svoju chybu

Človek je bytosť omylná, a to platí aj o vás. Neexistuje dokonalosť a každý si už prešiel menším, či väčším zakopnutím. Nikto od vás nežiada, aby ste si sypali popol na hlavu. Základom je dokázať priznať si svoju chybu a vedieť sa z nej poučiť.

 

  1. Myslite pozitívne

Samozrejme sú okamihy, kedy máte pocit, že sa vám všetko rúca ako domček z karát. Ale pamätajte si jedno. Aj tá najťažšia hodina má len 60 minút. Pokiaľ si zachováte chladnú hlavu, neprestanete myslieť pozitívne, aj okolie vás bude vnímať ako osobu, ktorá má nadhľad a môže byť dokonca motiváciou pre druhých. Ak chodíte do práce s úsmevom a pozitívne sa vyjadrujete na adresu druhých, ocení to nie len šéf, ale aj vaše okolie.

 

  1. Odvážnym šťastie praje

Vidíte priestor a možnosti, ako zlepšiť výsledky, a dosiahnuť stanovené ciele? Nenechávajte si to pre seba. Využite možnosť, ktorá sa vám núka a dajte najavo, že vám záleží na úspechu spoločnosti. Staňte sa proaktívnym článkom vášho tímu, neuspokojte sa s jednoduchými riešeniami, hľadajte alternatívy a nové možnosti. Zamestnanci, ktorí zohrávajú aktívnu úlohu na pracovisku, neostanú dlho bez povšimnutia u svojich nadriadených.

 

  1. Buďte oporou pre druhých

Staňte sa takým zamestnancom, na ktorého sa môžu ostatní spoľahnúť. Pokiaľ vás kolega požiada o pomoc neotáčajte sa mu chrbtom. Nikdy neviete, kedy sa vám zíde podanie pomocnej ruky.

 

  1. Neklesnite na dno

Nie je nič horšie, ako prejav falošnej náklonnosti, konfliktnosť a strata zmyslu pre čestnosť pri honbe za úspechom. Myslite na svoje morálne hodnoty a neporušujte ich za žiadnych okolností. Staňte sa zamestnancom, ktorého si budú tí ostatní vážiť ako človeka a môžu mu dôverovať.

                                                   

  1. Používajte čarovné slovíčko

Je vedecky dokázané, že vďačnosť preukázaná na pracovisku prispieva k zlepšeniu produktivity v práci. A nie len to! Slovíčko ĎAKUJEM je prejavom uznania a formou poďakovania. Nezabúdajte k tomu pridať aj slová povzbudenia, či verejnú pochvalu.  

  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy