10 ľudských vlastností, ktoré musíte mať, aby ste boli úspešní (2. časť)

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Praktické zručnosti a vaše predchádzajúce pracovné skúsenosti sú určite v zamestnaní dôležité. Aby ste však dosiahli v práci úspech, potrebujete si k vašim skúsenostiam "primiešať" nenahraditeľné ľudské vlastnosti.

 

 

 

  1. Vyjednávacie schopnosti
    Dobré vyjednávacie schopnosti sú prínosom v akejkoľvek diskusii. Či už pri vyjednávaní pracovnej ponuky, pri vyjednávaní o výške platu alebo pri presadzovaní vlastného nápadu v práci alebo pred kolegami. Vyjednávacie schopnosti nie sú potrebné iba v práci, ale aj pri komunikácií so zákazníkmi alebo klientmi.
     
  2. Schopnosť pracovať s otvorenou mysľou
    Ak si chcete vytvoriť dôveru u druhých ľudí a získať ich rešpekt, musíte im dať najavo, že ich názor bude akceptovaní a dostanú spätnú väzbu. Ľudia radi spolupracujú s druhými, ktorí sú prístupnejší a ľahko sa s nimi vychádza.
     
  3. Zmysel pre humor
    Smiech je výborným „rozprašovačom“ napätia a konfliktov nielen v práci. Ešte nikto nikdy neumrel od smiechu, tak keď  máte možnosť, udržujte si v práci dobrú náladu. Nakazíte tým aj ostatných kolegov.
     
  4. Poznanie publika
    Umením pri  komunikácií s druhými ľuďmi je v tom, kedy máte niečo povedať a akým spôsobom. Každý jednotlivec si vyžaduje iný typ komunikácie a podania informácií.
     
  5. Úprimnosť
    Úprimnosť je nevyhnutná na budovanie dôvery medzi kolegami. Ak ju raz stratíte, ťažko ju získate naspäť. Ľudia chcú pracovať s tými, ktorým môžu dôverovať. Poctivosť je základom každého vzťahu a to platí aj v podnikaní.
     
  6. Umenie ovládať reč tela
    S druhými ľuďmi komunikujete aj keď sa s nimi priamo nerozprávate. Komunikujete prostredníctvom reči vášho tela. Preto pri každej komunikácii sa nenechajte vyviesť z miery a majte pod kontrolou vaše gestá, výraz alebo zafarbenie hlasu. Formou neverbálnej komunikácie môžete prispieť buď k lepšej komunikácii alebo nevedomky ublížiť druhým ľuďom.
     
  7. Schopnosť aktívne riešiť problém
    V práci neustále riešite menšie alebo väčšie pracovné problémy. Žiadne však netreba odkladať. Aj k problémom je múdre postaviť sa tvárou tvár. Ak sa im nebudete vyhýbať, ale budete ich hneď riešiť, stanete sa vzorom aj pre ostatným kolegov.
     
  8. Vodcovské schopnosti
    Nemusíte byť manažérom, aby ste v pracovnom kolektíve uplatňovali vaše vodcovské schopnosti. Bezodkladne môžete pomôcť vašim kolegom, aj keď nie ste vo vedení, určite vašu pomoc alebo radu ocenia.
     
  9. Spoločenská etiketa
    Nemusíte mať absolvovaní kurz diplomacie, aby ste v práci používali jednoduché a veľmi cenené slovíčka „ďakujem“ a „prosím“. Netreba nimi plytvať, ale nebáť sa ich používať.
     
  10. Schopnosť byť oporou pre druhých ľudí a motivovať ich
    Ľudia očakávajú a chcú, aby v nich druhí ľudia verili, bez ohľadu na to, či môžu alebo nemôžu byť úspešní. Ľuďom niekedy stačí málo. Potrebujú podporu, povzbudenie a mať pocit, že ich niekto pochválil, aby mali chuť do ďalšej práce.

Ak zamestnanci vedia, ako sa majú správať k ostatným kolegov, ich vyhliadky na kariérny úspech sú omnoho vyššie, ako vyhliadky zamestnancov, ktorí sa prebojovávajú k úspechu iba vďaka výsledkom a nevšímajú si svoje okolie.

Viac o téme: Práca Kariéra Úspech Skúsenosti Vlastnosti Zručnosti Charakteristika Nadľudské
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy