10 ľudských vlastností, ktoré musíte mať, aby ste boli úspešní (2. časť)
Praktické zručnosti a vaše predchádzajúce pracovné skúsenosti sú určite v zamestnaní dôležité. Aby ste však dosiahli v práci úspech, potrebujete si k vašim skúsenostiam "primiešať" nenahraditeľné ľudské vlastnosti.
- Vyjednávacie schopnosti
Dobré vyjednávacie schopnosti sú prínosom v akejkoľvek diskusii. Či už pri vyjednávaní pracovnej ponuky, pri vyjednávaní o výške platu alebo pri presadzovaní vlastného nápadu v práci alebo pred kolegami. Vyjednávacie schopnosti nie sú potrebné iba v práci, ale aj pri komunikácií so zákazníkmi alebo klientmi.
- Schopnosť pracovať s otvorenou mysľou
Ak si chcete vytvoriť dôveru u druhých ľudí a získať ich rešpekt, musíte im dať najavo, že ich názor bude akceptovaní a dostanú spätnú väzbu. Ľudia radi spolupracujú s druhými, ktorí sú prístupnejší a ľahko sa s nimi vychádza.
- Zmysel pre humor
Smiech je výborným „rozprašovačom“ napätia a konfliktov nielen v práci. Ešte nikto nikdy neumrel od smiechu, tak keď máte možnosť, udržujte si v práci dobrú náladu. Nakazíte tým aj ostatných kolegov.
- Poznanie publika
Umením pri komunikácií s druhými ľuďmi je v tom, kedy máte niečo povedať a akým spôsobom. Každý jednotlivec si vyžaduje iný typ komunikácie a podania informácií.
- Úprimnosť
Úprimnosť je nevyhnutná na budovanie dôvery medzi kolegami. Ak ju raz stratíte, ťažko ju získate naspäť. Ľudia chcú pracovať s tými, ktorým môžu dôverovať. Poctivosť je základom každého vzťahu a to platí aj v podnikaní.
- Umenie ovládať reč tela
S druhými ľuďmi komunikujete aj keď sa s nimi priamo nerozprávate. Komunikujete prostredníctvom reči vášho tela. Preto pri každej komunikácii sa nenechajte vyviesť z miery a majte pod kontrolou vaše gestá, výraz alebo zafarbenie hlasu. Formou neverbálnej komunikácie môžete prispieť buď k lepšej komunikácii alebo nevedomky ublížiť druhým ľuďom.
- Schopnosť aktívne riešiť problém
V práci neustále riešite menšie alebo väčšie pracovné problémy. Žiadne však netreba odkladať. Aj k problémom je múdre postaviť sa tvárou tvár. Ak sa im nebudete vyhýbať, ale budete ich hneď riešiť, stanete sa vzorom aj pre ostatným kolegov.
- Vodcovské schopnosti
Nemusíte byť manažérom, aby ste v pracovnom kolektíve uplatňovali vaše vodcovské schopnosti. Bezodkladne môžete pomôcť vašim kolegom, aj keď nie ste vo vedení, určite vašu pomoc alebo radu ocenia.
- Spoločenská etiketa
Nemusíte mať absolvovaní kurz diplomacie, aby ste v práci používali jednoduché a veľmi cenené slovíčka „ďakujem“ a „prosím“. Netreba nimi plytvať, ale nebáť sa ich používať.
- Schopnosť byť oporou pre druhých ľudí a motivovať ich
Ľudia očakávajú a chcú, aby v nich druhí ľudia verili, bez ohľadu na to, či môžu alebo nemôžu byť úspešní. Ľuďom niekedy stačí málo. Potrebujú podporu, povzbudenie a mať pocit, že ich niekto pochválil, aby mali chuť do ďalšej práce.
Ak zamestnanci vedia, ako sa majú správať k ostatným kolegov, ich vyhliadky na kariérny úspech sú omnoho vyššie, ako vyhliadky zamestnancov, ktorí sa prebojovávajú k úspechu iba vďaka výsledkom a nevšímajú si svoje okolie.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com, Text: ami