Nový trend hľadania práce. Skúste aplikácie

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: flickr.com, Fast Icon

V zahraničí využívajú personálne agentúry viac sociálne siete. Na Slovensku sa stále preferuje osobný kontakt.

Úloha inteligentných telefónov z roka na rok narastá. Okrem možnosti čítania rôznych formátov novín a časopisov, až po využívanie internetbankingu, skenovanie a objednávanie tovaru cez QR kódy, sa služby smartfónov rozrastajú aj o ďalšie služby v oblasti pracovného trhu. Prostredníctvom mobilných aplikácií majú možnosť ľudia aj spoločnosti možnosť komunikovať prostredcníctvom aplikácií.

Pracovné aplikácie
 „Smartfóny a technológia mobilných aplikácií sa stane súčasťou najímania ľudí a to vďaka schopnosti upútať pozornosť kandidáta kedykoľvek a na hocijakom mieste,“ povedal Matthew Jeffery, EMEA vedúci obstarávania talentov z amerického portálu Autodesk. Nový spôsob najímania ľudí sa pomaly začína uplatňovať nielen v Amerike, ale aj na európskom kontinente.

„V dnešnej dobe ešte stále veľa spoločností hľadá najlepšiu cestu, ktorou by mohli komunikovať s kandidátmi a dostať sa čo najbližšie k sociálnym médiám a ich užívateľom,“ povedal Jeffery. Najímanie ľudí prostredníctvom aplikácií by sa malo stať trendom nielen pre zamestnávateľov a personálne agentúry, ale aj pre samotných kandidátov. Dopomôcť by im v tom mala vhodne vybratá mobilná aplikácia.

Vo svete sa bežnou súčasťou stáva, že ľudia namiesto zdvihnutia telefónu alebo odoslanie e-mailu siahajú po inštalácií aplikácií, ktoré by im mohli uľahčiť spôsob vyhľadávania zamestnania. „Niektorí ľudia, ktorí si hľadajú prácu už využívajú svoje aplikácie na hľadanie práce,“ povedal Geoff Newman, výkonný riaditeľ on-line personálnej agentúry Recruitment Genius. Tieto aplikácie sa však musia ešte zdokonaliť.

Vlastné databázy a veľtrhy
Na Slovensku je zatiaľ situácia odlišná. Slovenské personálne agentúry najčastejšie využívajú známe pracovné portály, či vlastné databázy uchádzačov. Ďalšou z možností je vyhľadávanie ľudí prostredníctvom rôznych printových médií.

„Cenným zdrojom kontaktov je  účasť na veľtrhoch práce. Vhodných kandidátov oslovujeme tiež  prostredníctvom sociálnych sietí, “ hovorí Vlasta Sekuciová, recruiter consultant z agentúry Start People. 

Ako ďalej hovorí, vhodných kandidátov oslovujú aj prostredníctvom sociálnych sietí.  „Primárne využívame sieť LinkedIn, kde sa orientujeme najmä na vyhľadávanie kandidátov na pozície vo vyššom a strednom manažmente, ako aj odborníkov a špecialistov v rôznych oblastiach. Sociálna sieť Facebook nám slúži najmä na doplnenie informácií o uchádzačovi a na dotvorenie mozaiky osobnosti. Využívame ich najmä v  poslednej fáze výberového procesu,“ doplnila Sekuciová.

Na slovenskom pracovnom trhu sa pracovné agentúry snažia prevziať aj niektoré trendy zo zahraničia.

„Nakoľko proces náborov a metódy sa rýchlo menia, sledujeme trendy zo zahraničia a inovujeme naše procesy za účelom skvalitnenia našich služieb,“ hovorí Peter Uličný z Proact People Slovensko.

„V trendoch vyhľadávania kandidátov nebadať v zahraničí veľký rozdiel. Na vyhľadávanie kandidátov sa viac ako u nás využívajú najmä rôzne sociálne siete, ktoré u nás nie sú až také známe alebo rozšírené. Tiež badať pokrok v oblasti modernejších počítačových technológií, ktoré vyhľadávajú tých najvhodnejších kandidátov na základe kľúčových slov priamo v ich životopise. Na Slovensku viac preferujeme osobný kontakt s uchádzačom,“ povedala Vlasta Sekuciová.

Viac o téme: Práca Aplikácia
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: Hr.com, Foto: Flickr.com, Fast Icon

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy