Facebook chystá novinku: Facebook v práci

Facebook chystá novinku: Facebook v práciFacebook chystá novinku: Facebook v práci Zdroj: thinkstock.com

Používate sociálnu sieť v práci? Odteraz ju môžete oficiálne využívať na komunikáciu s kolegami alebo s ďalšími odborníkmi vo vašom odbore. Spoločnosť Facebook totiž prekračuje hranice bežných sociálnych sietí – pokúša sa priblížiť k profesionálom novou pracovnou sociálnou sieťou Facebook at Work.

Facebook sa chystá uviesť na trh svoj nový produkt Facebook at Work, ktorého funkcionalita bude podobná existujúcej stránke Facebook, uvádza sa v denníku Financial Times. Aj na novej sociálnej sieti bude možné vkladať príspevky, byť zapojený do skupín či odosielať správy. Novinkou však bude zdieľanie dokumentov. Facebook at Work vám umožní vystupovať na profesionálnej úrovni a prezentovať svoje pracovné schopnosti a zručnosti a zároveň sa podeliť o odborné poznatky z vášho odvetvia. Profil na novej sociálnej sieti bude totiž oddelený od existujúceho súkromného účtu.

„Pre prácu môžu byť sociálne siete užitočné vďaka získavaniu a odovzdávaniu námetov pre skvalitnenie a obohatenie práce, skúsenostiam ľudí, diskutovaniu o nových či sporných témach a učeniu sa nových vecí. Prostredníctvom publikovania na sociálnych sieťach môže človek ukázať svoje kvality, odbornosť a expertnosť, čo prispieva k jeho sebavedomiu v práci,“ vysvetľuje Eva Letovancová, riaditeľka Ústavu aplikovanej psychológie Fakulty sociálnych a ekonomických vied UK v Bratislave.

Ako Eva Letovancová ďalej hovorí, pre zdravé používanie sociálnych sietí je nevyhnutné dohodnúť sa s pracovníkmi na pravidlách ich používania, aby neodvádzali pozornosť od podstaty práce, ale umožňovali jej skvalitnenie, a zároveň chránili know-how.

Projekt Facebook at Work je v súčasnosti v počiatočnom štádiu spúšťania pilotného programu. Zatiaľ sa testuje iba jeho užívateľská stránka mimo centrály v Londýne bez prijímania reklamy od inzerentov. So službou sú oboznámení aj samotní zamestnanci Facebooku, ktorí môžu už teraz sociálnu sieť testovať priamo pri svojej práci. Vytvorenie samostatnej siete určenej na pracovné účely zamieša karty s konkurenciou, ako je Google, Microsoft a IBM, ktoré taktiež ponúkajú podnikové sociálne nástroje.

Podľa odborníka na digitálne médiá Paula Millera má Facebook at Work veľmi malú šancu na úspech, a to kvôli viacerým faktorom:

 

  1. Facebook je známy tým, že je otvorenou sociálnou sieťou. Jeho „povesť“ nie je možné zmeniť, ba dokonca ani „prerozdeliť“ na súkromnú a pracovnú.
  2. Firemné informácie sú cenné a nie každá spoločnosť ich bude chcieť zdieľať na „cudzej sieti“. Ak by sa aj spoločnosti rozhodli využívať na internú komunikáciu firemné sociálne médium, nemôžu si byť nikdy isté, či ich firemné informácie neuniknú do sveta a ku konkurencii sa nedostanú informácie, ktoré nemajú. Budú informácie publikované na Facebook at Work vôbec chránené?
  3. Ak bude mať zamestnanec na Facebooku založený jeden súkromný a jeden firemný účet, ľahko sa môže pomýliť a zdieľať na jednej sieti to, čo pôvodne chcel publikovať na druhej. Je tiež otázne, kto bude kontrolovať množstvo informácií zverejnených na pracovnej sociálnej sieti. Nemôže dôjsť k úniku informácií a k poškodeniu firemného mena?
  4. Ochrana firemných dát je zatiaľ nejasná. Nie je vyriešená ani otázka, či bude hosting na serveroch spoločnosti Facebook alebo na firemných serveroch. Predpokladá sa, že Facebook bude ponúkať tento produkt ako webovú službu a informácie budú zavesené v cloude.

Viac o téme: Komunikácia Facebook Novinka Sociálna sieť Facebook at work Nová služba Interné komunikačné médium
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com, Zdroj: Mashable.com; LinkedIn.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy