Nový fenomén vyhľadávania zamestnancov: LinkedIn

Až 19 percent prijatých zamestnancov sú zo sociálnej siete LinkedIn.Až 19 percent prijatých zamestnancov sú zo sociálnej siete LinkedIn. Zdroj: photl.com

Pre personalistov sa stalo atraktívne vyhľadávanie zamestnancov nielen cez pracovné portály, odporúčania, ale aj cez sociálnu sieť LinkedIn. Zaujímavosťou však je, že ľudia na tejto sieti nevyhľadávajú nové zamestnanie, LinkedIn im slúži iba na ich pracovnú prezentáciu.

Personálna spoločnosť Grafton Recruitment Slovakia uskutočnila celoslovenský prieskum medzi zamestnávateľmi a zamestnancami, pričom oslovila 384 spoločností a 6-tisíc zamestnancov z výrobných a logistických spoločností.

Spoločnosti, ktoré sa zúčastnili prieskumu pochádzajú hlavne z Bratislavského kraja (33,3 %), Nitrianskeho kraja (19,5 %) a Trnavského kraja (16,1 %). Pričom najväčšie zastúpenie majú spoločnosti z automobilového priemyslu (32 %), strojárenského priemysle (16 %) a spoločnosti poskytujúce logistické služby (8 %). Z nich jedna tretina zamestnáva zamestnancov od 101 do 250 (28 %), po nej nasleduje skupina 500 - 1000 zamestnancov (23 %) a 22 % z nich zamestnáva 0 - 100 zamestnancov. Prinášame vám výsledky prieskumu.

Nábor zamestnancov

Priemerný čas náboru pri administratívnych zamestnancoch vo firmách trvá 5,5 týždňa a pri výrobných pracovníkoch je to 1,2 týždňa. Zaujímavosťou je, že nábory výrobných pracovníkov v Bratislave trvajú dlhšie, a to 1,6 týždňa.

Nábor nových pracovných síl nie je pre spoločnosť lacnou záležitosťou. Nábor administratívnych zamestnancov stojí priemerne 870 eur, pri výrobných pracovníkoch je to nižšia suma -  134 eur.

Dôvody odchodu administratívnych zamestnancov

  1. Lepšia ponuka v inej spoločnosti.
  2. Nízka možnosť kariérneho postupu.
  3. Stres z prepracovanosti a nerovnováhy medzi pracovným a súkromným životom a nedostatok podpory zo strany nadriadeného.
  4. Pocit nedocenenia a neuznania.
  5. Nedostatočné stotožnenie sa s kultúrou spoločnosti.

Dôvody odchodu výrobných pracovníkov

  1. Lepšia ponuka v inej spoločnosti.
  2. Porušenie pracovnej disciplíny.
  3. Nezvládanie fyzickej práce vo výrobe.
  4. Nevyhovujúca práca na pracovné zmeny.
  5. Strata zákazky spoločnosti/projektu.

Dôvody, ktoré by podnietili zamestnancov k odchodu zo zamestnania

  • Nedostatočné finančné ohodnotenie.
  • Medziľudské vzťahy.
  • Nedostatočná možnosť profesného rastu v spoločnosti.
  • Nekompetentnosť nadriadeného.
  • Monotónna práca.

Motivácia

Motivácia zo strany zamestnávateľa

  • vzdelávacie programy pre zamestnancov
  • zavádzanie nefinančných benefitov
  • intenzívna interná komunikácia
  • zvyšovanie platového ohodnotenia

Motivácia zo strany zamestnancov

  • finančné ohodnotenie
  • pracovná náplň
  • pracovný kolektív
  • možnosť vzdelávať sa

Zaujímavosti z prieskumu

  1. Personalisti sa stretávajú s najväčším problémom pri výberovom procese, t.j. získať ľudí so správnymi zručnosťami a schopnosťami.
  2. Viac ako 50 % spoločností plánuje nábor ľudí nad 50 rokov.
  3. Výrobné a logistické spoločnosti najčastejšie hľadajú zamestnancoch na pracovných portáloch (92,4 %).
  4. Zamestnanci si svoje posledné zamestnanie našli prostredníctvom pracovných portálov (40,6 %).
  5. Až 19 % kandidátov, ktorí boli prijatí v oblasti výroby a IT za posledný rok našli personalisti na sociálnej sieti LinkedIn.

Buďte s nami v kontakte na sociálnej sieti LinkedIn.

 

Viac o téme: Sieť Vyhľadávanie Sociálne Spoločnosť Sociálna Kandidáti Facebook Ľudí Personálna Uchádzači Siete Linkedin Grafton Personálka
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: Grafton Recruitment Slovakia

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy