11 vecí, ktoré by ste mali robiť aj vy 15 minút pred pohovorom

Posledných pár minút do začiatku stretnutia s personalistom je dôležité absolvovať správne. Tak, aby ste sa dostali do čo najväčšej pohody, zabudli na stres a nervozitu a neurobili základné chyby. Tých sa totiž môže stať požehnane. Využite posledných 15 minút pred začatím pohovoru tak, aby ste ho zvládli na výbornú. Ako na to, poradíme v nasledujúcich riadkoch.

 

 

 

  1. Nepanikárte
    Posledné, čo potrebujete, je zbytočná panika. Snažte sa udržať čo najviac v pokoji, uisťujte sa, že bude všetko v poriadku a povedzte si, že vlastne o nič nejde. Pretože naozaj nejde. Ak to nevyjde na tomto pohovore, vyjde to na ďalšom. Hlavne žiaden stres.
  2. Príďte skôr, no nechoďte dovnútra
    Prísť načas na pohovor je dôležité. Mnoho uchádzačov však urobí chybu, že prídu aj polhodinu vopred. To ale vyznieva zvláštne, akoby ste na „personalistu“ tlačili.  Samozrejme, nechcete meškať, oveľa lepšie ale urobíte, ak prídete načas, no počkáte niekde v okolí budovy firmy. Vstúpiť by ste mali zhruba 10 minút pred pohovorom.
  3. Buďte príjemný na recepčnú
    Už vstup do budovy o vás veľa napovie. Ak chcete urobiť dobrý dojem, začnite už tu. Nie je nič výnimočné, že personalista sa na vás bude pýtať aj recepčnej. Ak mu tá povie, že ste boli arogantný a nepríjemný, ľahko sa o vás dozvie, že ste sa pretvarovali a vydávali za niekoho iného.
  4. Rozhodnite sa, akú jednu alebo dve veci si o vás musí personalista zapamätať
    Veľa pohovorov vie personalistovi skomplikovať situáciu. Preto by malo byť v rámci vašej stratégie zaradené (okrem príjemného vystupovania) aj snažiť sa, aby si personalista zapamätal jednu alebo dve kľúčové veci o vás. Viete zachrániť každú situáciu? Dokážete si získať kohokoľvek? Viete písať texty šité na mieru? Snažte sa o to, aby si k vám personalista priradil vašu superschopnosť.
  5. Prestaňte nacvičovať
    Prísť s naučenými, nacvičenými odpoveďami nemusí byť vždy výhra. Rozhovor s personalistom totiž nebude pôsobiť uvoľnene a autenticky. Je lepšie občas zahabkať, no vyznieť úprimne a otvorene, ako odverklíkovať naučenú odpoveď, ktorá z vás urobí stroj bez akýchkoľvek emócií.
  6. Dýchajte
    Na nervozitu zaberá aj správne dýchanie. Zhlboka sa nadýchnite a pomaly vydýchnite a opakujte to.
  7. Sústreďte sa na držanie tela
    Darmo máte hviezdny životopis, keď na chodbe pred pohovorom sedíte ako neistý, bojazlivý človek. Nechúľte plecia, nepozerajte do zeme, seďte vystretý, so zdvihnutou hlavou, udržujte očný kontakt. Chcete predsa pôsobiť sebavedome a ako profesionál.
  8. Nepozerajte si správy, e-maily či sociálne siete
    Zbytočne vás len rozptýlia a vy máte ísť na pohovor pokojný a vyrovnaný.
  9. Rýchlo si pozrite poznámky, ale už nič viac negúglite
    To, čo ste zanedbali v rámci vašej prípravy na pohovor, teraz už aj tak nedobehnete. Akurát si spôsobíte ešte väčší stres, ak zistíte, že ste niečo zabudli, alebo že vám nie je jasná niektorá informácia.
  10. Pozrite sa do zrkadla
    Aký je váš výraz tváre? Ako sebavedomého a príjemného uchádzača, alebo ako ustráchaného neistého človeka? Usmejte sa na seba a dodajte si odvahu.
  11. Myslite pozitívne
    Možno sa vám to nezdá, ale aj to, čo sa odohráva vo vašom vnútri, dokáže ovplyvniť priebeh pohovoru. Buďte pozitívne naladený, na tvári majte jemný úsmev a celý pohovor berte ako skúsenosť, z ktorej sa môžete niečo naučiť. Buďte si sebou istý, nič zlé sa nemôže stať.
Zdielať článok na Facebooku
04.10.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: gettyimages
Hodnotenie článku:
5.0/5 (1 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin