Predajte mi toto pero: Poznáme návod, ako na pohovore zvládnuť túto výzvu

Zdroj: thinkstockphotos.com

Pokiaľ sa hlásite na obchodnícku pozíciu, rátajte s tým, že pohovor, na ktorom budú vyberať vhodného kandidáta, môže vyzerať trochu inak než je zvykom. Keďže sa chcete stať obchodníkom, ktorého hlavnou náplňou je predávať, zarábať a tým prinášať firme zisk, preverovanie uchádzačov môže byť naozaj dôsledné. Okrem otázok od personalistu tiež môžete dostať úlohu, v ktorej ukážete, akým dobrým obchodníkom ste. Jednou z častých je výzva „Predajte mi toto pero“. Ako ju zvládnuť?

 

Predstavte si, že ste na pohovore a personalista vás výzve, aby ste mu predali pero ležiace na stole. Biznis manažérka a blogerka Heena Mansuriová sa zamyslela nad touto otázkou a rozhodla sa pripraviť pre uchádzačov návod, ako sa zachovať v takejto situácii.

Šéf/personalista: Predajte mi toto pero.
Uchádzač: Kedy naposledy ste použili pero?
Šéf/personalista: Dnes ráno.
Uchádzač: Viete mi povedať, aký typ pera ste použili?
Šéf/personalista: Nie.
Uchádzač: Viete mi povedať, na čo ste to pero použili?
Šéf/personalista: Podpisoval som ním zmluvu s novým zákazníkom.
Uchádzač: Áno, na podpisy zmlúv sa najviac hodí použiť pero. (úsmev) Asi mi dáte za pravdu, že podpisovanie nových či dôležitých  zmlúv je pre firmu kľúčové. Predpokladám, že aj vy k tomu pristupujte zodpovedne a je to istým spôsobom výnimočná udalosť. Už samotný podpis si však zaslúži niečo podobné – výnimočné a tiež kvalitné pero.
Asi ste aj vy od detstva používali obyčajné perá, ktoré ste, keď splnili svoj účel a doslúžili, vyhodili. Toto pero však nie je ako tie, ktoré poznáte. Toto pero sa môže stať nástrojom, ktorý vám bude pripomínať, že si svoju prácu odvádzate dobre a bude slávnostnou bodkou za vašou snahou a úsilím. Oslávi s vami zisk nového klienta či obchodnej príležitosti – každý jeden raz.
Aj preto sú tieto perá obľúbené u väčšiny riaditeľov veľkých obchodných spoločností, ktorí si ich u nás objednávajú.
Toto, ktoré vidíte, je však, žiaľ, posledné, ktoré mám. Pokojne si ho vyskúšajte. Ak s ním nebudete spokojný, osobne sa zastavím a vyzdvihnem ho u vás. Nebude vás to stáť absolútne nič. Čo na to poviete?
Šéf/personalista: Dobre, vyskúšam ho.

To bolo celkom jednoduché, čo poviete? Odborníčka tvrdí, že ak chcete niečo predať, je dôležité:

  1. Zistiť, kedy danú vec zákazník naposledy použil (získať čo najviac informácií)
  2. Zdôrazniť dôležitosť aktivity spojenej s predmetom, ktorý chcete predať
  3. Predať viac než len predmet, vytvoriť mu pridanú hodnotu
  4. Navrhnúť kúpu

Ak dostanete na pohovore takúto úlohu, pamätajte si, že to nie je len o tom, aby ste šéfa firmy či personalistu presvedčili kúpiť pero. Je to o ukázaní toho, ako viete predávať produkty, a teda aký dobrý obchodník ste.

Viac o téme: Na Pohovor Pero Predať Otázky Mi Pohovore Toto Predajte
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: linkedin.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy