7 najväčších chýb, ktoré robí možno aj váš šéf: Poznáte niektoré z nich?

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Riadiť tím ľudí nie je nič jednoduché. Zorganizovať si svoju vlastnú prácu a určiť si, čomu sa budete venovať najbližšie, sa dá zvládnuť ľahko. Avšak organizovať a manažovať viacero ľudí – to je už úplne iná záležitosť a nie každý nadriadený je v nej úspešný. Pozrite sa, aké najčastejšie chyby robia šéfovia pri riadení svojich ľudí a prečo by sa im mali vyhnúť.

 

 

 

  1. Preťažovanie zamestnancov
    Príde úloha, ktorú treba splniť a šéf ju bez rozmyslu zadá na prvého, kto mu príde na um? Chyba! Každý zamestnanec by mal byť rovnomerne zaťažený. Šéf by preto mal mať prehľad, kto na čom pracuje a či niektorý z jeho podriadených nemá úloh príliš veľa, kým ďalší zas primálo.
  2. Porovnávanie podriadených
    Jedna z bežných chýb, ktorú šéfovia robia. Nadriadení často porovnávajú prácu svojich nadriadených a odtiaľ je už len krôčik k tomu, že začnú jednému z nich nadržiavať. Áno, poukázať na výnimočnú prácu jedného zo zamestnancov môže fungovať ako inšpirácia, zároveň to však môže pôsobiť negatívne na ostatných zamestnancov, ktorí môžu začať pociťovať tlak, že nie sú až takí dobrí, ako od nich očakávate.
  3. Favorizovanie
    Túto chybu sme už čiastočne spomenuli v predchádzajúcom bode. Nadriadení majú často svojich obľúbencov – majú v tíme ľudí, ktorých oslovia, keď potrebujú pomoc, s ktorými chodia na obedy, s ktorými trávia väčšinu času, u ktorých cítia, že majú potenciál. Každý podriadený však potrebuje podporu a vyžaduje odlišný prístup v riadení, aby mal pocit, že je hodnotným členom tímu.
  4. Chýbajúca spätná väzba
    Na Slovensku je bežné, že sa zamestnávatelia neboja kritiky, ak zamestnanec spravil niečo zlé, prípadne sa vyskytla nejaká chyba. Ak však nadriadený dosiahne úspech, prípadne odvedie skvelú prácu, väčšinou sa pochvala len precedí pomedzi zuby (ak vôbec) a pokračuje sa v práci ďalej. Šéf by mal dbať na pravidelné stretnutia so svojimi podriadenými, na ktorých budú môcť zhodnotiť ich doterajšiu prácu a jej hodnotenie.
  5. Príliš priateľský šéf
    Ide o jeden z extrémov, ktorý sa v praxi veľmi neosvedčil. Byť príliš kamarátskym šéfom znižuje jeho autoritu a môže sa stať, že ho podriadení nebudú rešpektovať a brať vážne.
  6. Diktátorský šéf
    Druhý extrém, ktorý takisto nefunguje. Šéf, ktorý je nepríjemný, nedostupný a na zamestnancov príliš drsný, si dlhodobo nedokáže vybudovať stabilný tím zamestnancov. Ideálnym riešením je zlatá stredná cesta – mať autoritu a rešpekt, no zároveň nebyť pre podriadených strašiakom, za ktorým sa boja prísť, ak niečo potrebujú.
  7. "KPI choroba"
    KPI (z anglického Key Performance Indicators, v preklade kľúčové ukazovatele výkonnosti) má nastavené každá firma. A tieto ukazovatele sú pre šéfa veľmi dôležité. Pre každého zamestnanca však platia iné KPI, keďže má odlišný štýl práce, klientov, iné silné a slabé stránky. Šéfovia by preto pri hodnotení svojich zamestnancov mali ukazovatele nastaviť indviduálne.

Prečítajte si tiež: Počúvate v práci od šéfa tieto vety? Okamžite dajte výpoveď​


  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: undercoverrecruiter; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy