Neviete sa v práci rozhýbať? Vďaka týmto 6 jednoduchým trikom zvýšite vašu produktivitu

Je to fantastický pocit odísť z práce s tým, že máte za sebou ultra-produktívny deň. Všetci však vieme, že to nie je jednoduché. Naštartovať sa a udržať si produktivitu, kým všetky úlohy nie sú hotové, je občas náročné. Našťastie však existuje niekoľko tipov a trikov, ktoré vám pomôžu byť plne sústredeným a aktívnym počas celého dňa. Začnite používať aspoň niektoré z nich!

 

 


 

  1. Nevracajte sa k veciam dvakrát
    Jednoduchá, ale účinná rada. Ak máte rozpísaný e-mail, nenechávajte ho otvorený. Neodkladajte dôležitý telefonát na neskôr. Dokončite úlohu hneď ako s ňou začnete. Budete prekvapený, koľko času tým ušetríte.
  2. To najotravnejšie/najnudnejšie urobte hneď
    Je to možno zvláštne, ale dobrou radou, ako byť viac produktívny, je začať s úlohami, do ktorých sa vám najviac nechce. Tým, že ich vyriešite hneď, vám ostane čas a priestor na zadania, na ktoré sa tešíte a ktorých riešenie si užívate.
  3. Nerobte to, čo nemusíte
    Ak sa pred vami neustále objavujú nové, menšie úlohy, stratíte veľa času ich riešením a kým sa dostanete k vašim projektom a zadaniam, môžu tak uplynúť aj týždne. Riešením je tieto úlohy zrušiť alebo delegovať na kolegu. Nestrácajte čas úlohami, ktoré nemajú prioritu.
  4. Naučte sa povedať nie
    "Nie“ je veľmi silné a účinné slovo, ak chcete v práci niečo dosiahnuť. Ak príde čas povedať nie, vyhnite sa frázam ako „Nie som si istý“ alebo „Asi nemôžem“. Neberte ako niečo zlé odmietnuť úlohy, ktoré vás oberú o možnosť splniť tie predchádzajúce na 100%. Výskum ukázal, že ak sa v práci  bojíte povedať „nie“, ste náchylnejší dostať sa do stresu, hrozí vám vyhorenie a dokonca aj depresia.
  5. E-maily kontrolujte vždy iba v presne stanovom čase
    Možno sa vám to nezdá, ale neustále kontrolovanie e-mailovej schránky spôsobuje, že sa nebudete vedieť sústrediť na zadané úlohy. Pravidelným „odbiehaním“, aby ste zistili, či vám náhodou niekto nepísal, sa oberáte jednak o čas a tiež o schopnosť koncentrácie. Stanovte si preto, že si e-mailovú schránku budete kontrolovať podľa stanoveného rozvrhu. Napríklad každé dve-tri hodiny.
  6. Nerobte viac vecí naraz
    ​Pracovať na viacerých úlohách súčasne je skutočným zabijakom produktivity. Výskum vedcov zo Standfordskej univerzity ukázal, že pri takomto spôsobe práce toho urobíte menej, než keby ste sa venovali iba jednej úlohe. Je to jednoduché: pri viacerých zadaniach strácate pozornosť a prehľad v informáciách. Dokonca sa tým znižuje vaša efektivita a výkonnosť: mozog sa totiž dokáže sústrediť iba na jednu vec. Ak sa snažíte riešiť viac vecí naraz, váš mozog nemá dostatočnú kapacitu na úspešné splnenie všetkých úloh.

Máte vy nejaký spôsob, ako sa vám v práci podarí naštartovať svoju produktivitu? Napíšte nám na opraci@karierainfo.sk.

Viac o téme: Práca Únava Motivácia Produktivita
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: Forbes; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy