8 praktických spôsobov ako zažiariť na pracovnom pohovore
Od pracovného miesta vás delí už iba pohovor, na ktorom máte šancu vyzdvihnúť všetky vaše kvality. Poradíme vám, ako očariť personalistu pomocou ôsmich jednoduchých krokov.
Perfektný pohovor v 8-mich krokoch:
-
Buďte milý/milá
Je to už možno klišé, ale prvý dojem je naozaj dôležitý. Snažte sa nadviazať očné spojenie s personalistom, alebo osobou ktorá s vami robí pracovný pohovor. Usmejte sa a tým odľahčíte napätosť v konverzácii. Posaďte sa oproti personalistovi a pri kladení otázok použite na začiatku otázky jeho meno.
Každý chce pracovať s ľuďmi, ktorých má rád a ktorý sa páčia aj jemu. Takto vyzerá začiatok dobrej spolupráce. -
Presvedčte sa o výnimočnosti pozície
Nikdy nezačnite pracovný pohovor vetou: „Chcem prácu“ alebo „Potrebujem prácu“. Možno naozaj potrebujete prácu, ale úsudok o jej správnosti spravte až na konci pohovoru. -
Čo je pre vás dôležité?
Položte si otázku, čo je pre vás skutočne dôležité. Keď už získate predstavu o náplni práce v spoločnosti, nebojte sa opýtať personalistu na otázky tipu:
„Kto bude mojim priamym nadriadeným?“
„S akým tímom budem pracovať?“
„Prečo spoločnosť obsadzuje danú pozíciu?“
Možno už trochu predbiehame udalosti, ale ak počas pohovoru dostanete od personalistu pozitívnu reakciu smerujúcu k výsledku pohovoru, môžete naznačiť, že v prípade dohody z obidvoch strán by ste ešte pred začiatkom pracovného pomeru spoznali kolektív ľudí a manažéra, s ktorým budete spolupracovať. To však iba v prípade, že si to vaša pozícia vyžaduje. -
Personalista vám identifikuje
Po viacerých pohovoroch na jednu pracovnú pozíciu si personalista nezapamätá všetky informácie o vás. Jeho úlohou je robiť si poznámky k vášmu životopisu. Preto si personalisti zvyknú identifikovať jednotlivých uchádzačov na základe výraznejších čŕt. Jednou z nich môže byť aj vaše oblečenie. -
Čo môžete ponúknuť?
Pred pohovorom si pripravte odpoveď na otázku: „Čo môžete ponúknuť spoločnosti?“ Ak disponujete nejakými špeciálnymi technickými schopnosťami, vyzdvihnite ich na pohovore. Pozor však, aby ste neuviedli nesprávny príklad o tom, aby ste vďaka svojich schopnostiam dopomohli firme. Najprv by ste si mali zistiť, či sa vo vnútri firmy nechystá k nejakej zmene týmto smerom a až potom by ste svojimi schopnosťami mali pomôcť jednotlivým členom tímu s implementáciou. -
Nepoužívajte slová a frázy ako neviem, nemôžem, nedá sa
Pri rozhovore sa vyhnite používaniu negatívnych slov a fráz. Je predpoklad, že personalista si zapamätá hlavne negatívne slovíčka. Snažte sa zdieľať pozitívne pracovné úspechy, alebo pozitíva z pracovného procesu. Nikde nie je napísané, že aj tá najhoršia chyba vám nemôže priniesť najlepšiu skúsenosť do života. -
Žiadajte o prácu na základe faktov
Na konci pracovného pohovoru by ste mali nadobudnúť vnútorný pocit, či sa vám páči pracovná ponuka alebo nie. V prípade, ak potrebujete viac informácií, opýtajte sa personalistu na pohovore alebo dodatočne mu zavolajte alebo napíšte email. Ak ste si istý, že prácu chcete získať, použite „odvážne“ vety:
„Rád by som sa začlenil do pracovného tímu.“
„Rád pracujem v tíme, pretože rád zdieľam informácie s ostatnými členmi tímu.“
„Nemám problém vycestovať na pracovnú cestu, pretože cestovanie je mojou záľubou.“ -
Upevnite si kontakt s personalistom
Aj po pracovnom pohovore zostaňte v kontakte s personalistom. Po príchode domov mu napíšte email s poďakovaním, že ste sa mohli zúčastniť pohovoru a čo vám pohovor priniesol. V prípade, ak máte založený profil na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn pridajte si personalistu medzi svoje kontakty.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: LinkedIn; ami