8 praktických spôsobov ako zažiariť na pracovnom pohovore

Prvý kontakt personalistu a uchádzača je dôležitý.Prvý kontakt personalistu a uchádzača je dôležitý. Zdroj: photl.com

Od pracovného miesta vás delí už iba pohovor, na ktorom máte šancu vyzdvihnúť všetky vaše kvality. Poradíme vám, ako očariť personalistu pomocou ôsmich jednoduchých krokov.

Perfektný pohovor v 8-mich krokoch:

  1. Buďte milý/milá
    Je to už možno klišé, ale prvý dojem je naozaj dôležitý. Snažte sa nadviazať očné spojenie s personalistom, alebo osobou ktorá s vami robí pracovný pohovor. Usmejte sa a tým odľahčíte napätosť v konverzácii. Posaďte sa oproti personalistovi a pri kladení otázok použite na začiatku otázky jeho meno.

    Každý chce pracovať s ľuďmi, ktorých má rád a ktorý sa páčia aj jemu. Takto vyzerá začiatok dobrej spolupráce.

  2. Presvedčte sa o výnimočnosti pozície
    Nikdy nezačnite pracovný pohovor vetou: „Chcem prácu“ alebo „Potrebujem prácu“.  Možno naozaj potrebujete prácu, ale úsudok o jej správnosti spravte až na konci pohovoru.

  3. Čo je pre vás dôležité?
    Položte si otázku, čo je pre vás skutočne dôležité. Keď už získate predstavu o náplni práce v spoločnosti, nebojte sa opýtať personalistu na otázky tipu:

    „Kto bude mojim priamym nadriadeným?“

    „S akým tímom budem pracovať?“

    „Prečo spoločnosť obsadzuje danú pozíciu?“

    Možno už trochu predbiehame udalosti, ale ak počas pohovoru dostanete od personalistu pozitívnu reakciu smerujúcu k výsledku pohovoru, môžete naznačiť, že v prípade dohody z obidvoch strán by ste ešte pred začiatkom pracovného pomeru spoznali kolektív ľudí a manažéra, s ktorým budete spolupracovať. To však iba v prípade, že si to vaša pozícia vyžaduje.

  4. Personalista vám identifikuje
    Po viacerých pohovoroch na jednu pracovnú pozíciu si personalista nezapamätá všetky informácie o vás. Jeho úlohou je robiť si poznámky k vášmu životopisu. Preto si personalisti zvyknú identifikovať jednotlivých uchádzačov na základe výraznejších čŕt. Jednou z nich môže byť aj vaše oblečenie.

  5. Čo môžete ponúknuť?
    Pred pohovorom si pripravte odpoveď na otázku: „Čo môžete ponúknuť spoločnosti?“ Ak disponujete nejakými špeciálnymi technickými schopnosťami, vyzdvihnite ich na pohovore. Pozor však, aby ste neuviedli nesprávny príklad o tom, aby ste vďaka svojich schopnostiam dopomohli firme. Najprv by ste si mali zistiť, či sa vo vnútri firmy nechystá k nejakej zmene týmto smerom a až potom by ste svojimi schopnosťami mali pomôcť jednotlivým členom tímu s implementáciou.

  6. Nepoužívajte slová a frázy ako neviem, nemôžem, nedá sa
    Pri rozhovore sa vyhnite používaniu negatívnych slov a fráz. Je predpoklad, že personalista si zapamätá hlavne negatívne slovíčka. Snažte sa zdieľať pozitívne pracovné úspechy, alebo pozitíva z pracovného procesu. Nikde nie je napísané, že aj tá najhoršia chyba vám  nemôže priniesť najlepšiu skúsenosť do života.

  7. Žiadajte o prácu na základe faktov
    Na konci pracovného pohovoru by ste mali nadobudnúť vnútorný pocit, či sa vám páči pracovná ponuka alebo nie. V prípade, ak potrebujete viac informácií, opýtajte sa personalistu na pohovore alebo dodatočne mu zavolajte alebo napíšte email. Ak ste si istý, že prácu chcete získať, použite „odvážne“ vety:

    „Rád by som sa začlenil do pracovného tímu.“

    „Rád pracujem v tíme, pretože rád zdieľam informácie s ostatnými členmi tímu.“

    „Nemám problém vycestovať na pracovnú cestu, pretože cestovanie je mojou záľubou.“

  8. Upevnite si kontakt s personalistom
    Aj po pracovnom pohovore zostaňte v kontakte s personalistom. Po príchode domov mu napíšte email s poďakovaním, že ste sa mohli zúčastniť pohovoru a čo vám pohovor priniesol. V prípade, ak máte založený profil na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn pridajte si personalistu medzi svoje kontakty.
Viac o téme: Interview Pracovný Pohovor Linkedin
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: LinkedIn; ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy