Personalisti, týchto 8 vecí musíte prestať robiť. Hneď!

Aj personalisti sú iba ľudia a občas robia chyby. Niekedy však tieto chyby môžu stáť firmu dobrých ľudí. Aké najčastejšie omyly robia personalisti pri náboroch nových zamestnancov?

 

 

 

 

 

  1. Neviete si zorganizovať prácu
    Plánovanie a organizovanie je nevyhnutné na plynulý chod výberového konania. Mať jasný plán znamená, že sa personalista nestratí v záplave uchádzačov, ľahko a rýchlo vyselektuje tých najlepších a má prehľad v dohodnutých pohovoroch.
  2. Nekomunikujete. A ak áno, tak chabo
    Toto je jedna z najčastejších výčitiek uchádzačov. Personalisti takmer vôbec nekomunikujú, nepoďakujú za zaslaný životopis, neinformujú o priebehu výberového konania. Je dôležité a slušné prejaviť vďaku každému reagujúcemu uchádzačovi –  aj tomu, ktorý sa nedostal ani na pohovor. 
     
  3. Neposkytujete spätnú väzbu
    Viete, čo je horšie, ako zamietnutie? Neposkytnutie odpovede, prečo daný kandidát nepostúpil. Predstavte si, koľko úsilia a energie uchádzač vydal, prišiel na pohovor, prípadne splnil rôzne zadania. A po tom všetkom sa nedozvie, prečo nepostúpil. Poskytnutie hodnotenia je to najmenej, čím sa môžete neúspešnému kandidátovi odvďačiť. Zaslaním spätnej väzby jednak pomôžete uchádzačovi zlepšiť sa, zároveň však tak vašej firme budujete dobré meno.
     
  4. Ignorujete uchádzačov
    Áno, niektoré firmy dostávajú desiatky a niekedy aj stovky životopisov na jednu pozíciu. V takýchto prípadoch je ťažké udržať kontakt s každým uchádzačom. Ak však budete kandidátov ignorovať, uchádzači o vás pravdepodobne nebudú  šíriť pozitíva. A takú vizitku si robiť nechcete.
     
  5. Nepromujete vašu značku
    Aby ste prilákali tých najlepších, musíte ponúkať niečo špeciálne. Aj z vašej firmy by sa mala stať silná, atraktívna značka, pre ktorú pracovať je pocta. Nezabudnite na kvalitnú prezentáciu na sociálnych sieťach a webových stránkach, kde zo seba ukážete to najlepšie.
     
  6. Hľadáte dokonalého kandidáta
    Šanca, že nájdete kandidáta, ktorý spĺňa všetky vaše podmienky do bodky, je veľmi malá. Nestrácajte preto čas hľadaním dokonalosti. Musíte sa pripraviť na to, že niektoré vaše požiadavky bude treba okresať. Ak nájdete niekoho, kto by vedel danú prácu vykonávať skvelo, dajte mu šancu. Učíme sa každý deň a nie je problém nadobudnúť ďalšie znalosti za pochodu.
     
  7. Ako prvých odpisujete ľudí bez praxe a odborníkov s vysokou kvalifikáciou
    Niektorí personalisti venujú životopisu iba jeden pohľad a bez hlbšieho skúmania rozhodnú, či daný uchádzač postúpi, alebo nie. Veľmi často putujú do koša životopisy vysoko kvalifikovaných ľudí. Prečo? Personalisti si totiž myslia, že by sa na danom pracovnom mieste nudili a po čase odišli. To však nemusí byť pravda a vy tak možno odpíšete človeka, ktorý mohol byť pre vašu spoločnosť obrovským prínosom. Na druhej strane sa tiež v mnohých firmách odmietajú mladí ľudia bez skúseností, ktorí sú však na začiatku svojej kariéry a potrebujú naberať prax. Práve títo ľudia sú však ochotní tvrdo pracovať, aby firme dokázali, že na to majú.
     
  8. Najímate ľudí, ktorí sa nehodia do vašej firmy
    ​Skvelé zručnosti a schopnosti sú určite dôležité požiadavky na nového zamestnanca, mali by ste sa však zamyslieť aj nad osobnosťou človeka, ktorého chcete prijať. Hodí sa povahovo do vášho kolektívu? Bude mu vyhovovať pracovné prostredie, aké je vo vašej firme nastavené? Nezostaňte vo výberovom procese iba pri obsadzovaní konkrétnej pozície, myslite aj na tím ľudí, ku ktorému by sa mal nový človek pridať. 
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: theundercoverrecruiter.com; Text: es; Foto: Thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy