Úspešní ľudia radia, ako najímajú ľudí do firmy

Richard Branson, majiteľ Virgin GroupRichard Branson, majiteľ Virgin Group Zdroj: internet

Talent ľudí je najdôležitejším aktívom každej firmy a tí najúspešnejší lídri to vedia. Úspešní ľudia, ktorí riadia veľké spoločnosti sa zhodujú v tom, že životopis a kvalifikácia kandidátov je menej dôležitá, ako ich zapálenie pre prácu. Inými slovami, môžete mať nevhodný životopis, ale právo na prácu.

Vo väčšine spoločností platia pri najímaní ľudí určité zásady. Aby ste získali prácu v spoločnosti musíte zaslať motivačný list, životopis napísaný podľa predpisov alebo doplniť vaše referencie. Všetky tieto pravidlá však vynechali úspešní ľudia pri najímaní nových pracovníkov do ich spoločností a zostavili si svoje vlastné pravidlá.

Akých ľudí prijímajú do spoločností úspešní ľudia?

Richard Branson, šéf spoločnosti Virgin Group: Najprv sa pozrite na osobnosť človeka, až potom na jeho kvalifikáciu.

Richard Branson, majiteľ Virgin Galéria fotiek (10) Zdroj: internet

Osobnosť človeka zohráva kľúčovú úlohu pri výbere nového kandidáta. Je to však niečo, čo nie vždy vyjde najavo z rozhovoru, pretože kandidátov ovplyvňuje na pohovore stres a sú plachí. Richard Branson v takomto prípade radí: Ak sa stretnete s introvertným človekom s veľkou osobnosťou, použite svoje skúsenosti, aby ste z neho dostali čo najviac. Ak ste spokojní s osobnosťou človeka, preverte si jeho predchádzajúce skúsenosti a odborné znalosti.

Veľa manažérov hádže životopis kandidátov „na klinec“, ak namajú dostatočnú kvalifikáciu. Nepozerajte sa na kvalifikáciu ako kľúčový prvok pri najímaní ľudí. Kvalifikácia je posledný prvok vo výberovom procese. Ešte nič neznamená, že človek má ukončených niekoľko vysokých škôl. Pokiaľ svoje nadobudnuté teoretické vedomosti pretavil do praktických skúseností, v takomto prípade z neho môže vyjsť víťazná osobnosť.

Randi Zuckerberg, hovorkyňa spoločnosti Facebook: Najmite ľudí, ktorí budú v budúcnosti dobrí šéfovia

Randi Zuckerberg, Facebook Galéria fotiek (10) Zdroj: internet

Vo svojom odbore sa snažím vyhľadávať kvalifikovaných kandidátov, ale rovnako dôležitá je aj ich túžba pracovať  pre spoločnosť. Keď prichádzajú na pohovor, môžu si vygoogliť informácie o spoločnosti, ako aj moje publikované články. Keď sa začneme rozprávať, ľahko zistím, kto si splnil „domácu úlohu“. Aj takýmto spôsobom sa prejavuje nadšenie a vášeň pracovať pre spoločnosť.

Druhá rada pri najímaní je, že je dôležité dohliadať na osobnosť človek a jeho predpoklady stať sa jedného dňa dobrým šéfom. Zamýšľajte sa nad každým jedným človekom, kto vás inšpiruje, učí a koho môžete posunúť na vyššiu úroveň vo firme. Niekoho, komu môžete veriť. Aj počas pohovoru sa vám môže stať, že od kandidáta padnú rôzne návrhy na rôzne zlepšenia, ktoré sa práve chystávate vo firme implementovať. V takomto prípade sa iba uistíte o tom, že takýto kandidát je dobrá voľba.

Tom Keene, Bloomberg: Nikoho nezaujíma, kde ste chodil do školy.

Tom Keene, Bloomberg Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Pri výberových procesoch sa zameriavam hlavne na ľudí, ktorí majú chuť učiť sa nové veci. Nezáleží na tom, čo človek vie, kam chodil do školy alebo kde vyrastal. Záleží na tom, čo vie daný človek, ako sa pozerá na vec a ako by ju riešil.

Do firmy hľadám ľudí, ktorí prinášajú do firmy výhody, ktorí vedia tvrdo pracovať a nepozerajú na pracovnú dobu od deviatej hodiny do piatej. V našej firme sa pracuje aj o druhej hodine v noci a počas sviatkov. Kto chce v takýchto situáciách oddychovať, nech u nás radšej nepracuje.

 

Ďalší úspešní ľudia hovoria o výberovom procese:

Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Jim Citrin, výkonný riaditeľ personálnej agentúry: „Ak má vaša spoločnosť problémy, zoberte najväčšieho „outsidera“ spoločnosti a vtiahnite ho do prvej línie.“
Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Cyrus Massoumi, šéf spoločnosti ZocDoc: „Hľadajte talenty na najmenej očakávaných miestach.“
Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Jim Whitehurst, šéf spoločnosti RedHat: „Zamerajte sa na intelektuálnu zvedavosť a na ľudí, ktorí sa odlišujú od vás.“
Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Warby Parker, šéf Neil Blumenthal: „Investujte svoj čas do budovania vzťahov a buďte trpezliví.“
Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Clara Shih, šéfka Hearsay Social: „Aktívni ľudia vyhľadávajú nevšedných ľudí a vytvárajú pre nich pracovné miesta.“
Úspešní ľudia Galéria fotiek (10) Zdroj: internet
Jon Steinberg, šéf Buzzfeed COO: „Nanajímajte nikoho, kto pomaly reaguje alebo je nepríjemný v procese vyjednávania o výške platu.“
Fotogaléria k článku Počet fotiek: 10
Viac o téme: Pohovor Zamestnanci Kandidáti Ľudí Prijímanie Najímanie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: internet, Text: ami, Zdroj: Busenessinsider.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy