Na rukách vás budú nosiť: 8 vecí, ktorými si v práci získate každého

Je možné, aby sa mali všetci kolegovia v práci radi? Ak je v práci 70 ľudí, existuje spôsob, aby medzi sebou všetci vychádzali? Nuž, niekedy je to naozaj ťažké, pretože vyjsť s niektorými ľuďmi je umenie. Poznáte to z práce dobre aj vy? Nelámte ešte palicu nad niektorým z kolegov, osvojte si týchto 8 trikov a vďaka nim si aj problematických spolupracovníkov získate na svoju stranu.

 

 

 

  1. Zmeňte svoj pohľad na kolegov
    Niektorým sa to možno nebude páčiť, no je dôležité, aby ste svojich kolegov mali radi. Prečo? Dôvodom je, že ich vídate v niektoré dni oveľa viac než napríklad svojho partnera. Zdá sa vám však veľmi ťažké obľúbiť si niektorých spolupracovníkov? Riešením je sústrediť sa na ich silné stránky a prednosti a začať ignorovať to, čo vás na nich rozčuľuje. Týmto trikom s nimi budete ľahšie vychádzať a uľahčíte to aj sám sebe.
  2. Nezatajujte sa
    Nie je dobré o sebe v práci prezradiť všetko. Sú témy, ktoré by ste s kolegami nemali preberať.  Na druhej strane by ste však nemali mlčať ako ryba. Je dobré sa otvoriť, prezradiť niečo aj zo svojho súkromného života – ľudia sa tak s vami rýchlejšie „zžijú“. Na tieto témy si však dajte v práci pozor a ani ich nezačínajte.
  3. Spomaľte a počúvajte
    Každý človek sa raz za čas potrebuje vyrozprávať z toho, čo ho trápi alebo čím sa práve zaoberá. Nemalo by to však zostať iba pritom. Tak, ako dokážete oduševnene rozprávať, by ste mali vedieť aj počúvať druhú stranu. Nie každý totiž dokáže byť naozaj kvalitným partnerom v dialógu, vy sa to môžete naučiť. Vďaka tomu budete vyhľadávaným človek vo firme.
  4. Obujte si topánky vašich kolegov
    Iba tak pochopíte, prečo sa správajú tak, ako sa správajú. Nie je však veľa ľudí, ktorí sú ochotní venovať svoj čas aj energiu tomu, aby zistili, aké to je – kráčať v topánkach iných. Schopnosť empatie by však mala byť základnou výbavou každého, kto pôsobí ako nadriadený, manažér, šéf.
  5. Strávte čas s každým kolegom
    Je bežné, že si najlepšie rozumiete s človekom, ktorý sedí vo vašej tesnej blízkosti. Nemali by ste sa „obmedzovať“ iba na prísediacich kolegov, začnite spoznávať aj kolegov z iného oddelenia. Využite na to napríklad obedy alebo prestávky na kávu. Zaujímajte sa o nich a spoznajte ich aj z inej ako pracovnej stránky. Nielenže si rozšírite vašu sieť kontaktov  v práci, ale  zároveň si tak môžete nájsť nového „parťáka“.
  6. Chváľte, ale neprežeňte to
    Kompliment neodmietne pravdepodobne žiaden človek. Dajte si však pozor, aby ste to s chválením neprehnali. Inak budete vyzerať ako obyčajný pätolizač. Najlepšie je, ak viete človeku dať úprimnú spätnú väzbu, ale ho aj pochváliť. Tak budete pôsobiť uveriteľne.
  7. Prispôsobte svoje správanie
    Mali by ste rozlišovať, čo si dovolíte k svojim kolegom a čo ku svojim klientom či zákazníkom. Zároveň by ste mali rozlišovať aj to, že každý z ľudí, s ktorými jednáte, uprednostňuje inú komunikáciu. Isté vtipy môžu niektorí považovať za skvelé, no pre iných budú neprijateľné. Uvedomte si to a prispôsobte svoje správanie človeku, s ktorým sa rozprávate.
  8. Buďte milý, vždy
    Byť priateľsky naladený – zdá sa vám to jednoduché? V práci nás však často trápia deadliny, nové úlohy, nakopená práca. A vtedy sa len ťažko dá vystupovať príjemne. Mali by ste si však uvedomovať, že v práci ste neustále sledovaný a to, ako sa správate, ovplyvní to, ako sa k vám budú ľudia správať. Aj malé gestá dokážu spraviť poriadny rozdiel. Pozdravte svojich kolegov po príchode do práce, pozdravte ich, keď odchádzate. Prehoďte s nimi pár slov, usmievajte sa, aj keď na to práve nemáte náladu. Vráti sa vám to v budúcnosti.
Zdielať článok na Facebooku
21.12.2017  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
3.0/5 (2 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois