Umelá inteligencia (AI) v marketingu, dobrý pomocník alebo zlý pán?

Umelá inteligencia (AI) aktuálne zažíva obrovský BOOM. Z každej strany sa na nás z médií priam sypú informácie o tejto prevratnej technológii a jej obrovskom prínose pre spoločnosť. Ale čo stojí za AI? Je v skutočnosti prospešná vo všetkých smeroch, ako sa prezentuje navonok? Alebo je skrytou hrozbou, pri ktorej by sme sa mali držať na pozore?


  • Je umelá inteligencia hrozbou alebo príležitosťou, ako posunúť marketing na vyšší level?
  • Môžeme umelej inteligencii bezvýhradne dôverovať, alebo by sme sa mali držať na pozore?
  • Mali by marketéri spozornieť a začať sa obávať o svoje živobytie?

Umelá inteligencia (AI) sa postupne prepracovala takmer do všetkých oblastí nášho života, až natoľko, že ju mnohí využívame automaticky a nevedome. Snáď každý s nás mal už možnosť porozprávať sa s umelou inteligenciou známou ako Chatbot, ktorý s obľubou používajú predovšetkým eshopy. Umelá inteligencia si už získala priazeň aj v ďalších odvetviach, a to v zdravotníctve, telekomunikáciách, bankovníctve či finančníctve. No snáď najväčší úžitok má práve pre marketing.

AI novodobý strašiak alebo šanca ako zahviezdiť vo svete marketingu?

Musíme uznať, že umelá inteligencia dokáže rýchlosťou blesku urýchliť procesy a úlohy v marketingu. Funguje ako skvelý pomocník, ktorého s otvorenou náručou privíta každý marketér. Kto by už neprivítal výrazné uľahčenie a zvýšenie efektivity práce. Svojou funkcionalitou si nás získa od fázy kreatívy - generovania obrázkov a fotiek (Midjourney) cez písanie textov (ChatGPT) až po distribúciu obsahu, celkovú optimalizáciu kampaní a predovšetkým analýzu obrovského množstva dát. Šetrí tak cenný čas a financie, nie len marketingovým agentúram ale aj samotnému klientovi.

Dôverovať umelej inteligencii, alebo sa držať v strehu?

Mnohí však AI napriek jej neodškriepiteľnému prínosu, naďalej vnímajú ako hrozbu, pred ktorou by sme sa mali držať na pozore. Tak ako všetko na svete aj AI má viaceré nevýhody. Nástroje môžu byť náchylné k chybám a vykazovať určitú mieru skreslenia. Najväčšie riziko, ktoré predstavuje AI je možnosť jeho zneužitia na manipuláciu zákazníkov, preniknutie do ich súkromia a zneužitie osobných údajov. Tak ako umelá inteligencia prináša hrozby, prináša aj riešenia. Expert na oblasť cybersecurity Michal Srnec podotýka, že kým podvodníci využívajú AI na nezákonnú činnosť, tak odborníkom na kyberbezpečnosť slúži na ich detekciu.

Myslieť si, že AI vyrieši každučký problém, by bolo veľmi krátkozraké. Prináša však príležitosti, ktoré sa určite oplatí spoznať a aplikovať do praxe. Umelá inteligencia možno nahradí prvotné fázy (vygeneruje obrázok alebo text podľa zadania), ktoré dopomôžu šetriť čas grafikom alebo copywriterom. No až skutočný odborník tomu vdýchne skutočný život a dotvorí do konečnej podoby. Z toho dôvodu môžeme skutočne považovať AI za veľkú pomoc a efektívny nástroj pre marketérov. No stále sa jedná len o technológiu, ktorá nedokáže plnohodnotne nahradiť ľudský faktor.   

 

Viac o téme: AI Marketing Umelá inteligencia
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, RED
 
Staršie správy
Staršie správy