Start-upy na Slovensku sú ešte v plienkach

Jediné, čo start-up firmy na začiatku svojho podnikania majú, je istota vlastnej vízie a nadšenia. Jediné, čo start-up firmy na začiatku svojho podnikania majú, je istota vlastnej vízie a nadšenia. Zdroj: thinkstock.com

Chcete si založiť start-upový projekt? Naraziť môžete na problém s financovaním. Je možné, že 'podnikateľskí' anjeli vám poskytnú priestor na rozvoj ale kapitál si budeme musieť zaobsarať vlastnou cestou.

Ak máte nápad s vysokým potenciálom rastu a chcete z neho postaviť úspešný start-up, na slovenskom trhu to môže byť zložitejšie. Potvrdila to Slovak Business Agency (SBA), donedávna Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NARMSP).

"Jedným z problémov je chýbajúca štruktúra podnikateľských anjelov. Inštitúcie zaoberajúce sa podporou start-upov sa zameriavajú viac na poskytnutie podporných nástrojov v podobe priestoru na rozvoj start-upu ako na pomoc prostredníctvom financovania počiatočným kapitálom," uviedla Dominika Bizíková z komunikačného oddelenia Slovak Business Agency.

"V neposlednom rade predstavujú problém aj objektívne podmienky na Slovensku – rozsah trhu a kúpyschopnosť zákazníkov, spoločenské vnímanie neúspechu v podnikaní a legislatívne podmienky," dodala.

Start-up firmy sú charakteristické tým, že sú na začiatku svojho vývoja a ešte nevedia, kto je ich zákazník alebo aký by mal byť ich produkt. Nepoznajú problém a jeho riešenie, nemajú vlastnú značku, dodávateľskú sieť, klientov, žiadny priestor pre sídlo firmy, obrat, históriu ani zamestnancov. Jediné, čo start-up firmy na začiatku svojho podnikania majú, je istota vlastnej vízie a nadšenia. Cieľom start-upu je vytvoriť v čo najkratšom čase taký produkt alebo službu, za ktorú budú zákazníci ochotní zaplatiť.

"V súčasnosti sa start-up komunita na Slovensku nachádza v porovnaní so zahraničnými krajinami vo fáze počiatočného rozvoja, avšak už slávi svoje prvé celosvetové úspechy," zhodnotila Bizíková.

Priaznivé podmienky pre prácu start-up podnikateľov tu vytvárajú coworkingové centrá, umožňujúce ich vzájomnú interakciu a komplexnú podporu podnikania.

Slovak Business Agency plánuje podporovať vznik a rozvoj inovatívnych start-up podnikov v rámci konceptu Národného podnikateľského centra, ktoré bude financované z nového operačného programu Výskum a inovácie na roky 2014 až 2020. Filozofiou Slovak Business Agency je vytvoriť centrum typu one-stop-shop, v ktorom záujemca o podnikanie či existujúci podnik získajú informácie, rady, priestor na vlastný rast, kooperáciu alebo rôzne typy financovania.

Viac o téme: Slovensko Nápad Domáce Podnikateľ Podnikanie Myšlienka Start-up Idea Startupy
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: TASR

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy