Telefonáty z práce počas dovolenky: 5 tipov, ako sa im vyhnúť

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Keď vás zamestnávateľ zavolá počas dovolenky, väčšinou to znamená koniec oddychovania a relaxu. Ak váš šéf očakáva od vás, že budete k dispozícii aj počas voľna, rýchlo sa to stane záťažou. V dôsledku toho mnohí zamestnanci ťažšie nadobúdajú pokoj a nedokážu správne relaxovať.

Zábrany, aj po skončení práce diskutovať o podnikaní, sa v posledných rokoch znížili. Čítanie e-mailov na dovolenke alebo odpovedanie na krátke správy mnohí považujú za samozrejmosť. Štúdie ukazujú, že s neustálym prístupom k informáciám miznú hranice medzi osobným a pracovným životom. Dôsledky: Zamestnanec už nemôže vypnúť, fázy zotavenia sú príliš krátke a výkon klesá. Každý, kto je dostupný svojim kolegom a šéfom aj počas dovolenky, a teda nevie vypnúť, dlhodobo ohrozuje svoje zdravie.

5 tipov na ničím nerušenú dovolenku

Ako sa dostať z toho pracovného kolotoča počas dovolenky? Prečítajte si nasledujúcich päť tipov, ktoré vám môžu pomôcť.

1. Pamätajte: Dostupnosť na dovolenke nie je povinnosťou

Dovolenka je tu na oddych. Ak sú zamestnanci zastihnuteľní šéfmi a kolegami alebo dokonca vytiahnu svoj laptop, aby dokončili úlohy, veci to neuľahčí. Práve naopak: často to spôsobuje stres.

2. Dohodnite si náhradu za seba počas dovolenky

Pred odchodom na dovolenku je dôležité prediskutovať s nadriadenými a kolegami, kto vám dovolenku zastreší. Ak je to vo firme vyjasnené a odkomunikované, treba zariadiť odovzdanie agendy. To znamená: Každý, kto ide na dovolenku, by mal svojho zástupcu podrobne a včas informovať o prebiehajúcich projektoch a odovzdať mu zoznam úloh, ktoré má vykonať. To ponecháva dostatok času na objasnenie dôležitých otázok.

3. Oznámte dovolenku včas

Nielen šéf a náhradník by mali byť informovaní o blížiacej sa dovolenke. Dôležité je včas informovať dôležité kontakty vo firme aj mimo nej o období, počas ktorého nie je pracovník zastihnuteľný. Pri tejto príležitosti sa zároveň môže predstaviť zástupca.

4. Pravidlá dostupnosti

Vždy sa môže vyskytnúť núdzová situácia, ktorá si vyžaduje profesionálnu odbornosť dovolenkára. Je dôležité si vopred ujasniť, ako a v akých prípadoch môžete a mali by ste dovolenku naozaj narušiť. Tip: Prediskutujte možné havarijné scenáre v tíme vopred a definujte tak, ktoré prípady sú skutočnými mimoriadnymi udalosťami a kedy iný člen tímu nemôže poskytnúť podporu.

5. Naplánujte si návrat

Prvý deň v kancelárii je vhodné naplánovať ešte pred dovolenkou. Zamestnanci si môžu dohodnúť stretnutie so svojím zástupcom, aby dostali osobné a rýchle informácie o súčasnom stave. Prvý deň by však nemal byť príliš plný. Zamestnanci by si mali dať čas na návrat do prevádzkového režimu.

Viac o téme: Dovolenka Voľno Telefonáty Maily
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy