8 najhorších spôsobov, ako zamestnancovi oznámiť, že má výpoveď

Zdroj: Gettty Images

Výpoveď nie je vo väčšine prípradov príjemná pre žiadnu zo zúčastnených strán. Zamestnávateľ by však mal vždy dbať na to, aby výpoveď zamestnancovi čo najviac uľahčil. Na čo by si mali šéfovia dať pozor, ak oznamujú zamestnancovi, že dostáva výpoveď? Toto je osem najhorších spôsobov, ako sa rozlúčiť so zamestnancom, no aj napriek tomu sú firmy, ktoré ich stále využívajú.

 

 

  1. Povedať zamestnancovi, že je to pre vás ťažké
    Koho to zaujíma? Zamestnanca, ktorého sa výpoveď týka, už vôbec. Ak chcete hovoriť o tom, aké je náročné niekoho vyhodiť, zamyslite sa, ako sa v tej chvíli cíti zamestnanec. Myslíte si, že pre neho je táto situácia ľahká?
  2. Povedať zamestnancovi, že sa firma vyberá novým smerom
    Buďte aspoň trošku slušný a nezavádzajte odchádzajúceho zamestnanca. Táto veta v ňom totiž vzbudí zvedavosť a ak na ňu neviete jasne odpovedať, ľahko odhalí, že toto tvrdenie je len výhovorka.
  3. Zbaviť sa zodpovednosti a prenechať to na HR alebo iné oddelenie
    Nechať zamestnanca čakať v takejto situácii, prípadne ho poslať za niekým, aby s ním doriešil papierovačky či odovzdanie agendy, je prinajmenšom neprofesionálne. Ukážte zamestnancovi, ktorého ste práve vyhodili, aspoň trošku úcty. Dopredu zistite a zariaďte, aby bol výpovedný proces čo najlepšie a najhladšie zvládnutý.
  4. Povedať mu, že nie je ako kolega XY
    Nikdy neporovnávajte zamestnancov navzájom, keď vyhadzujete jednotlivca. Ak začnete popisovať rozdiely medzi jednotlivými zamestnancami, môžete spustiť nekonečnú debatu, pretože zamestnanec sa pravdepodobne bude brániť. Porovnávaním tiež môžete ľahko skĺznuť do obvinení z nadŕžania a nedodržiavania objektivity.
  5. „Si dobrý zamestnanec, ale... musíme znížiť stavy...“
    Tvrdíte zamestnancovi, že dostáva výpoveď, pretože znižujete stavy? Ak je to naozaj pravda, pokojne tento dôvod použite. Ak však ide o zámienku či výhovorku, nikdy niečo takéto zamestnancovi nepovedzte. Najmä ak budete o nejaký čas hľadať na jeho miesto náhradu.
  6. Povedať mu, že aj tak viete, že v práci nebol šťastný
    Ak by to aj bola pravda, nemáte práve to hodnotiť.
  7. Ponúknuť sa mu, že mu s čímkoľvek pomôžete
    Ako napríklad s čím? Napíšete zamestnancovi najlepšie odporúčania? Spojíte sa so svojimi známymi a prihovoríte sa zaňho? Namiesto toho radšej povedzte, že radi pomôžete zodpovedať všetky otázky, ktoré ho budú zaujímať ohľadom vyplatenia odstupného, vyrovnania stravný lístkov a podobne.
  8. Neoznámiť výpoveď, iba ju zamestnancovi poslať poštou
    Sú zamestnávatelia, ktorí z nepríjemnej situácie vykľučkujú tak, že zlú správu zamestnancovi oznámia iba zaslaním výpoveďe poštou. Bez toho, aby mu dali vedieť, že s ním už vo firme nerátajú a chcú s ním rozviazať pracovný pomer. Pozor, takéto nekorektné zaobchádzanie so zamestnancami, nech už boli akokoľvek problematickí, sa môže firme vypomstiť. Je dôležité, aby sa zamestnanec dozvedel priamo od svojho zamestnávateľa, čo sa deje a aké sú plány vo firme.
  • Dostali ste v práci výpoveď? Pri hľadaní nového zamestnania vám pomôže služba Agent. Zadajte, o akú prácu a v akej lokalite máte záujem, uveďte požadovaný plat a čerstvé pracovné ponuky podľa vašich kritérií vám prídu priamo na váš e-mail.
Viac o téme: Výpoveď
  • Autor: © Zoznam/es
  • Zdroj: cbc; Foto: getty images

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy