Ako urobiť dobrý dojem správnou vizitkou

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: Getty Images

Bez nich dnes v biznise nič nefunguje: Vizitky sú rovnakou súčasťou obchodného života ako mobilné telefóny a kravaty. Ak viete, ako správne používať svoju vizitku, urobíte dojem na svoj náprotivok.

Človek si musí dávať záležať na tom, aby mala vizitka úhľadný vzhľad, pretože často podporuje prvý dojem z človeka. Malý kúsok papiera je na to veľmi užitočný: Informácie na vizitke ponúkajú dobré východiskové body na rozhovory – či už ide o bežné krstné meno alebo špeciálny vizuálny dizajn, hovorí Susanne Helbach-Grosserová, majiteľka Takt & Stil, seminárny ústav pre moderné spoločenské správanie.

Ak máte pracovné stretnutie, vyvstáva otázka, kto vytiahne kartu ako prvý. Helbach-Grosserová: Ako hosť odovzdávam svoju vizitku najskôr najvyššie postavenému členovi skupiny. Ak sedíte pri stole s veľkým počtom ľudí, nemali by ste vizitky hádzať ako keby ste hrali karty, ale prítomným ich podstrčiť. V malej skupinke vstanete a rozdáte ich každému osobne.

Ak ste pracovne v neformálnej skupine, odovzdáte svoju vizitku po rozhovore. Ak chcete, môžete pridať svoje súkromné ​​telefónne alebo mobilné číslo ručne alebo prečiarknuť svoj titul, napríklad doktor alebo profesor. To znamená, že sme na osobnej úrovni, vysvetľuje konzultantka. V žiadnom prípade nepíšte na cudzie vizitky v prítomnosti ich majiteľov. Pomocné poznámky na zadnú stranu, napríklad o podrobnostiach, kde ste sa stretli alebo o čom sa diskutovalo, si robíte len vtedy, keď nie je ten druhý prítomný. Ak sa vám minú karty, mali by ste svojim partnerom sľúbiť, že ich pošlete – a potom to skutočne urobte. S krátkou vetou na lepiacom papieriku je to podľa Helbach-Grosserovej dobrá pripomienka rozhovoru.

Na služobnej ceste do Ázie by ste si nikdy nemali zabudnúť svoje vizitky. V Číne, Japonsku a ďalších ázijských krajinách zohráva vizitka väčšiu úlohu ako u nás, hovorí Dr. Kurt Wiesegut z Pacific Consult, konzultačnej spoločnosti pre obchodné kontakty na ázijských trhoch. Je to symbol osobnosti. Preto by sa s nimi malo zaobchádzať s náležitým rešpektom. Kartu odovzdáte oboma rukami a s miernym úklonom sa obrátite k účastníkovi rozhovoru. Rovnakým spôsobom vizitky preberáte, vysvetľuje Wiesegut. Bonusové body získate, ak sa pokúsite vysloviť meno alebo firmu v cudzom jazyku.

Ak máte časté kontakty s Áziou, poradca odporúča nechať si vyhotoviť vizitku v miestnom jazyku. Nechajte si však skontrolovať prepis svojho mena: Nesprávne znaky môžu spôsobiť nežiaduce vedľajšie účinky, pretože meno zrazu dostane úplne iný význam. V krajinách ako India, kde je angličtina bežným obchodným jazykom, stačí preklad vizitky do angličtiny, v Číne alebo Japonsku by bola perfektným riešením jedna anglická strana vizitky a strana v miestnom jazyku. Keďže Aziati pripisujú pozícii svojho náprotivku veľký význam, je vhodné napísať na vizitku svoj titul a pozíciu. Takto vybavení ste dobre pripravení na stretnutia so zahraničnými obchodnými partnermi.

Viac o téme: Vizitka Spoločnosť Obchodný partner
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy
Staršie správy